تحصیل خارج از کشور

تحصیل در خارج می‌تواند به تقویت دانش، تجربه و بالاتر رفتن شانس پیدا کردن کار در محیطی پویاتر کمک کند. این تجربه به شما فرصت می‌دهد تا در محیط‌های مختلف فرهنگی و تحصیلی تجربه کسب کنید و دانش و توانایی‌های جدیدی را بدست آورید.

مشاوره تلفنی
2023/10/2d147b21-6894-4ea5-b5a5-3e06a9049129.jpg

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

حتماً تا به‌ حال به تحصیل در خارج فکر کرده‌اید. حضور در محیطی تازه با سیستم آموزشی باکیفیت می‌تواند آینده شغلی شما را تضمین کند.

انتخاب کشوری که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، از مرحله‌های اولیه مهم است.

این انتخاب باید با توجه به اهداف تحصیلی، زمینه تخصصی، و منابع مالی شما انجام شود. معمولاً برای تحصیل در خارج از کشور نیاز به دانش زبان کشور مقصد را دارید.

اطمینان حاصل کنید که دارای منابع مالی کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مقصد هستید.

برای مشاوره بیشتر درباره تحصیل در کشورهای مختلف فرم مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان ما در بالدانو با شما تماس بگیرند.

اطلاعات خود را برای مشاوره وارد کنید. مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
{{service.error}}
{{fullName.error}}
{{phone.error}}
{{error}}
فهرست مطالب

    انواع مقاطع تحصیلی در خارج از کشور

    مقاطع تحصیلی در خارج از کشور شامل موارد زیر می‌شود:

    • دوره دبستان (Primary)
    • دوره دبیرستان (Secondary)
    • دوره کارشناسی (Bacholar)
    • دوره کارشناسی ارشد (Master)
    • دوره دکتری (PHD)

    انواع مقاطع برای تحصیل در خارج از کشور

    تحصیل در مدارس در خارج از کشور

    برای تحصیل در مدارس خارج کشور سن متقاضی باید زیر ۱۸ سال باشد. در کشورهای پیشرفته مانند کشورهای اروپایی، هم مدارس دولتی وجود دارند، هم مدارس خصوصی. برخی از مدارس خصوصی به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند. برای تحصیل در مدارس دولتی نیز باید شهریه پرداخت. از جمله مدارک مهم برای تحصیل در مدارس در خارج از کشور، ریز نمرات و مدارک هویتی است.

    تحصیل در مقطع کارشناسی در خارج

    مدت‌زمان مقطع کارشناسی در اغلب کشورها سه تا پنج سال است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در خارج از کشور، باید از یک دانشگاه پذیرش دریافت کرد. هرقدر یک دانشگاه رتبه و اعتبار بالاتری داشته باشد، امکان اخذ پذیرش از آن سخت‌تر خواهد بود. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای دریافت پذیرش از یک دانشگاه در خارج از کشور، معدل دیپلم است.

    انواع مدرک کارشناسی در خارج

    مدرک کارشناسی یا لیسانس در خارج از کشور انواع مختلفی دارد که شناخت هرکدام به انتخاب دقیق‌تر شما کمک می‌کند.

    مدرک کارشناسی (single honours)

    برای گرفتن این مدرک معمولاً باید به‌مدت سه یا چهار سال در یک موضوع خاص به‌صورت تمام‌وقت تحصیل کرد. شما در این مدت درمورد موضوعات مختلف خواهید آموخت، اما در نهایت مطالعات شما بر یک موضوع متمرکز خواهند شد. به‌عنوان مثال یک دوره کارشناسی جغرافیا ممکن است فقر جهانی، اثرات تغییرات آب‌وهوا و جمع‌آوری داده‌ها را بررسی کند، اما موضوع کلی آن جغرافیا خواهد بود. این نوع مدرک مناسب کسانی است که هدف شغلی مشخص دارند یا استعداد خود را در یک زمینه‌ی مشخص پیدا کرده‌اند.

    مدرک کارشناسی دومدرکی

    در این نوع مدرک، شما به‌طور همزمان دو رشته را دنبال می‌کنید. شما زمان خود را بین دو رشته تقسیم می‌کنید و به ‌این ‌ترتیب دامنه دانش گسترده‌تری را کسب خواهید کرد. دانشگاه‌ها اغلب طیف وسیعی از دوره‌های «جوینت آنرز» یا دومدرکی را ارائه می‌دهند. گاهی اوقات این دوره‌ها در یک حوزه هستند (مانند ادبیات انگلیسی و تاریخ) و گاهی در رشته‌هایی متفاوت (مانند ریاضیات و فلسفه). اگر به دو رشته علاقه دارید یا می‌خواهید در زمینه‌های موضوعی متفاوت تحصیل کنید، این نوع مدرک مناسب شما است.

    کارشناسی هنر (B.A)

    این مدرک کارشناسی مربوط به حوزه علوم انسانی یا هنر است؛ از طراحی گرفته تا تاریخ باستان. این دوره‌ها نسبت به مدارک علمی، ساعات تدریس کمتری دارند. این به معنی است که می‌توانید زمانی را به کارهای خلاقانه خود نیز اختصاص دهید.

    لیسانس علوم (B.s)

    لیسانس علوم نامی است که به تمام مدارک علوم در مقطع کارشناسی، از جمله همه علوم اجتماعی داده می‌شود. این مدرک برای دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته علمی، از بیوشیمی گرفته تا جامعه‌شناسی، تحصیل کنند. این مدارک علمی معمولاً ساعات آموزشی زیادی دارند. یعنی دانشجویان زمان کمتری برای مطالعه مستقل خواهند داشت. اگر از ابتدای سال زمان خود را به‌درستی سازمان‌دهی نکنید، زمان امتحانات مجبور خواهید شد تا دیروقت درس بخوانید.

    تحصیل در خارج در مقطع کارشناسی

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در خارج

    بیش از ده‌ها هزار دوره کارشناسی ارشد در جهان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. و می‌توانید از بین آن‌ها رشته‌ای را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کنید.

    طبق آمار OECD، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی از مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل می‌شوند. مطالعه فشرده، پروژه‌های تیمی و تحقیقات مستقل معمولاً از ویژگی‌های مشترک دوره‌های کارشناسی ارشد هستند.

    انواع مختلفی از مدارک کارشناسی ارشد وجود دارد. برای انتخاب بهتر، باید بدانید که نام هر مدرک به چه معنا است و کدام مناسب شما است. در ادامه دسته‌بندی‌های اصلی مدرک کارشناسی ارشد را توضیح می‌دهیم:

    ۱.کارشناسی ارشد M.A.

    مدارک کارشناسی ارشد M.A. جزء آسان‌ترین مدارک تحصیلی هستند که توسط دانشگاه‌های سراسر جهان ارائه می‌شوند. این کارشناسی ارشد به‌طور کلی بر رشته‌هایی مانند تاریخ، زبان‌ها، ارتباطات، علوم انسانی و علوم اجتماعی متمرکز است. این دوره‌ها معمولاً دو ساله هستند.

    ۲.کارشناسی ارشد علوم یا M.Sc.

    مدارک کارشناسی ارشد علوم، جنبه فنی‌تری دارند و تمرکز آن‌ها بر تحقیقات و آموزش‌های علمی است. رشته‌های خاصی مانند اقتصاد هر دو نوع مدرک (M.A. و M.Sc.) را دارند. گاهی اوقات ممکن است به‌اقتضای کنوانسیون‌های هر دانشگاه، برخی از رشته‌های مربوط به علوم انسانی و اجتماعی جزء کارشناسی ارشد علوم قرار بگیرند. به ‌این ‌ترتیب، تفاوت بین آن‌ها در نحوه تدریس خواهد بود.

    در دوره کارشناسی ارشد M.A. شما باید سخنرانی، سمینار، امتحان نهایی یا پایان‌نامه یا یک پروژه تحقیقاتی مستقل ارائه دهید. در کارشناسی ارشد علوم (M.Sc.) تحقیقات شما باید قدرتمندتر و عمیق‌تر باشند.

    ۳.کارشناسی ارشد MBA

    مدارک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یا MBA نوعی مدرک ترکیبی با ویژگی‌های M.A. و M.Sc. هستند. فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی که قصد دارند تجربیات کاری گسترده‌ای را به‌صورت حرفه‌ای کسب کنند، می‌توانند برای مدرک MBA اقدام کنند.

    شما می‌توانید مدرک MBA را از یک دانشگاه یا یک مدرسه تجارت (Business school) دریافت کنید. MBA بیشتر افراد حرفه‌ای ۲۷ تا ۳۲ ساله را هدف قرار می‌دهد و داشتن تجربه کاری در بیشتر موارد، اجباری است.

    ۴.کارشناسی ارشد EMBA

    این مدرک ویژه مدیران، کارآفرینان و انواع روسای تجاری طراحی ‌شده است که به‌دنبال افزایش دانش و مهارت‌های خود هستند.

    ۵.کارشناسی ارشد MiM

    مدارک کارشناسی ارشد مدیریت (MiM) یک گزینه تحصیلی جدید اما امیدوارکننده‌ است که عموماً دانشجویان جاه‌طلب زیر ۲۳ سال را جذب می‌کند. مدرک MIM بیشتر در دانشگاه‌ها و کالج‌های اروپا، استرالیا و کانادا ارائه می‌شود.

    MIM که به‌طور رسمی به‌عنوان کارشناسی ارشد علوم شناخته می‌شود، حول محور تئوری و تحقیق متمرکز است و متقاضیان بدون سابقه کار نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

    ۶.کارشناسی ارشد M.Res.

    مدارک کارشناسی ارشد پژوهش (M.Res.) به‌شدت بر تحقیقات علمی، پروژه‌ها و مطالعات کاربردی متمرکز هستند. رشته‌هایی با این مدارک اغلب توسط دانشجویانی انتخاب می‌شوند که پس از فارغ‌التحصیلی برای یک حرفه تحقیقاتی یا مدرک دکتری آماده می‌شوند.

    ۷.کارشناسی ارشد M.Phil.

    اگر به‌دنبال مدرک انحصاری پژوهشی هستید، مدرک کارشناسی ارشد M.Phil. گزینه خوبی است. این مدرک به‌عنوان پل ارتباطی دکتری در نظر گرفته می‌شود و مدت آن بین یک تا دو سال است. بسیاری از دانشجویانی که به‌دلیل دشواری تحصیل در دوره دکتری از ادامه مسیر انصراف می‌دهند، برای دریافت این مدرک اقدام می‌کنند.

    ۸.کارشناسی ارشد LLM

    مدارک کارشناسی ارشد حقوق (LLM) معمولاً یک سال طول می‌کشند و بسیاری از دانشجویان تصمیم می‌گیرند بلافاصله پس از لیسانس حقوق، آن را دنبال کنند. با این‌ حال، لیسانس حقوق پیش‌نیاز این دوره نیست. برخی از محبوب‌ترین مدارک از این دست عبارت‌اند از: کارشناسی ارشد حقوق اروپا، قانون مالیات، حقوق محیط‌زیست، حقوق جزا، حقوق بین‌الملل یا حقوق بشر.

    ۹.کارشناسی ارشد M.Eng.

    مدرک کارشناسی ارشد مهندسی (MEng) یک برنامه آموزشی حرفه‌ای است و در برخی از کشورها مانند انگلستان، شرط لازم برای تبدیل شدن به یک مهندس خبره است. برخلاف اکثر دوره‌های کارشناسی ارشد، MEng یک مدرک کارشناسی ارشد یکپارچه است که گام‌های نخست آن از مقطع کارشناسی شروع می‌شود.

    ۱۰.    دیپلم تحصیلات تکمیلی

    دیپلم تحصیلات تکمیلی (PGDip / PgDip / PG Dip. / PGD / PgD / PDE) در برخی کشورها پس از اخذ مدرک کارشناسی اعطا می‌شود. این مدرک به ارزش تحصیل یک سال از دوره دو ساله کارشناسی ارشد است.

    ۱۱.    گواهی فارغ‌التحصیلی

    گواهی فارغ‌التحصیلی (GradCert / GCert / GradC) یک برنامه آموزشی تخصصی است که مدت آن می‌تواند به‌اندازه یک سال یا یک ترم باشد. این گواهی تنها نشان‌دهنده این است که دانشجو پس از اتمام دوره، مهارت‌هایی در سطح کارشناسی خواهد داشت. این دوره بیشتر در زمینه‌های تحصیلی مانند روانشناسی، مشاوره، مدیریت یا حقوق برگزار می‌شود.

    تحصیل در خارج

    تحصیل در مقطع دکتری در خارج

    دکتری بالاترین مدرکی است که در اکثر رشته‌های دانشگاهی خارج اعطا می‌شود. اگر به‌دنبال پیشرفت شغلی، مشارکت در پژوهش‌های پیشرفته و تبدیل شدن به یک متخصص در یک حوزه خاص هستید، ادامه تحصیل در مقطع دکتری می‌تواند گام مناسبی برای شما باشد.

    برنامه‌های دکتری برای رشته‌های مختلف از علوم گرفته تا علوم انسانی ارائه می‌شوند. مدت زمان تکمیل مدرک دکتری می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی با توجه به برنامه‌ها و رشته‌ها متفاوت باشد. در حالی که تحصیل تمام‌وقت برای گرفتن دکتری پزشکی (MD) معمولاً چهار سال است، ممکن است این دوره تا حدود هشت سال هم طول بکشد.

    برای برخی از مشاغل از جمله استاد دانشگاه، دندان‌پزشک و دامپزشک، داشتن مدرک دکتری الزامی است. در سایر مشاغل، داشتن مدرک دکتری یک شایستگی محسوب می‌شود و می‌تواند فرد را شایسته دریافت حقوق بالاتر کند.

    انواع مختلف مدرک دکتری

    مدارک دکتری را می‌توان به چهار دسته اصلی تقسیم کرد که در ادامه درباره هرکدام توضیح مختصری می‌دهیم.

    دکتری پژوهشی( PHD)

    دکتری پژوهشی یا تحقیقاتی برای انجام تحقیقات اصلی که قابل انتشار در مجلات دانشگاهی با داوری تخصصی هستند، اعطا می‌شود. PhD رایج‌ترین دکتری تحقیقاتی در کشورهای انگلیسی زبان است. دکتری تحقیقاتی همچنین شامل مدارکی مانند دکتری جراحی دندان (DDS)، دکتری آموزش (EdD) و دکتری الهیات (ThD) می‌شود. با توجه به قوانین دانشگاه، تحقیقات دکتری می‌توانند در قالب یک پایان‌نامه یا مجموعه‌ای از گزارش‌های کوتاه‌تر ارائه شوند. تحقیقات دکتری معمولاً توسط کمیته‌ای از داوران که دانشگاه تعیین کرده، ارزیابی می‌شوند.

    دکتری عالی (Higher doctorate)

    دکتری عالی، سطح بالاتری از دکتری تحقیقاتی است و به دانش‌پژوهانی اعطا می‌شود که سهم قابل‌توجهی در تحقیقات داشته باشند. دریافت‌کنندگان مدرک دکتری عالی، به‌عنوان کسانی با بالاترین سطح علمی در یک حوزه خاص شناخته می‌شوند. نمونه‌هایی از مدارک دکتری عالی شامل دکتری ادبیات (LittD)، دکتری علوم (DSc) و دکتری حقوق (LLD) است که در استرالیا، بریتانیا و ایرلند به رسمیت شناخته می‌شوند.

    دکتری حرفه‌ای (Professional doctorate)

    برخلاف دکتری پژوهشی یا دکتری عالی که برای تحقیقات آکادمیک اعطا می‌شوند، مدرک دکتری حرفه‌ای برای فعالیت‌های عملی حرفه‌ای اعطا می‌شود. دکتری حرفه‌ای برای متخصصان باتجربه‌ای طراحی شده است که مایل‌‌اند تخصص خود را به جایگاهی معتبر و تأثیرگذار در صنعت خود تبدیل کنند. در برنامه‌های دکتری حرفه‌ای، دانشجویان در تحقیقات کاربردی شرکت می‌کنند که هدف آن، حل مشکلات دنیای واقعی از طریق دانش موجود است و تمرکزشان بر تسلط بر مهارت‌ها، تئوری‌ها و دانشی است که در رشته آن‌ها ضروری است.

    دکتری افتخاری (Honorary doctorate)

    دانشگاه‌ها به افرادی که در یک زمینه خاص یا حوزه‌ای بشردوستانه فعالیتی انجام داده‌اند دکتری افتخاری اعطا می‌کنند تا کمک‌های برجسته آن‌ها به‌طور رسمی به رسمیت شناخته شود. برای اعطای دکتری و سایر مدارک افتخاری، دانشگاه‌ها از الزامات رسمی مانند فارغ‌التحصیلی یا پایان‌نامه، چشم‌پوشی می‌کنند.

    تحصیل در خارج در مقطع دکتری

    تحصیل رایگان در خارج از کشور

    امکان تحصیل در خارج از کشور به‌صورت رایگان وجود دارد. برخی از کشورها هستند که می‌توانید در دانشگاه‌های آن‌ها به‌طور رایگان یا با پرداخت شهریه‌ای بسیار کم، تحصیل کنید.

    تحصیل رایگان در آلمان

    به نظر می‌رسد علاقه به تحصیل در آلمان بین دانشجویان بین‌المللی همچنان در حال افزایش است. این تا حد زیادی به این دلیل است که اکثر دانشگاه‌های دولتی آلمان، شهریه‌ای در مقطع کارشناسی دریافت نمی‌کنند و از این نظر تفاوتی بین دانشجویان آلمانی و بین‌المللی وجود ندارد. فقط یک هزینه اسمی کوچک برای پوشش هزینه‌های اداری از طرف دانشگاه دریافت می‌شود که در حدود ۱۵۰ تا۲۵۰ یورو است.

    استثنائاً ایالت بادن وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان در پاییز ۲۰۱۷ هزینه‌های تحصیل را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، بازگرداند. این دانشجویان باید در هر ترم ۱۵۰۰ یورو (۱۶۶۰ دلار آمریکا) یا در سال سه هزار یورو (۳۳۲۰ دلار آمریکا) بپردازند.

    تحصیل رایگان در کشورهای اسکاندیناوی

    کشورهای اروپای شمالی که به‌دلیل کیفیت بالای زندگی، طبیعت خیره‌کننده و سیاست لیبرال خود شناخته می‌شوند، امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی را فراهم کرده‌اند. کشورهای شمال اروپا، دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد همگی فرصت‌هایی را برای تحصیل رایگان یا با هزینه کم ارائه می‌دهند.

    در نروژ، تحصیل در دانشگاه برای همه دانشجویان، صرف‌نظر از سطح تحصیلی و ملیت، رایگان است. اینجا هم مانند آلمان، شما فقط باید هزینه‌ای اندک (۳۳ تا ۶۶ دلار آمریکا) برای کارهای اداری بپردازید. اکثر برنامه‌های کارشناسی فقط به زبان نروژی تدریس می‌شوند و دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این سطح باید مدرک مهارت زبان نروژی ارائه دهند. برنامه‌های زبان انگلیسی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری بسیار رایج‌تر هستند و دانشگاه‌ها شهریه دریافت نمی‌کنند.

    در ایسلند، هیچ شهریه‌ای در چهار دانشگاه دولتی این کشور دریافت نمی‌شود و فقط هزینه ثبت‌نام دریافت می‌شود که حدود ۶۰۰ دلار در سال است.

    دانمارک، سوئد و اخیراً فنلاند امتیازات آموزش عالی رایگان خود را فقط به دانشجویانی از اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس ارائه می‌دهند. یعنی دانشجویان خارج از این مناطق باید برای برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه پرداخت کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا در صورت تحصیل به زبان سوئدی یا فنلاندی همچنان می‌توانند در فنلاند به‌صورت رایگان تحصیل کنند.

    سایر کشورهای اروپایی برای تحصیل رایگان (یا با هزینه کم)

    تعدادی از کشورهای اروپایی هستند که دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه یا رایگانی دارند که در ادامه چند مورد از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

    اتریش

    یکی دیگر از کشورهای اروپایی که دانشجویان می‌توانند به‌صورت رایگان (یا با هزینه بسیار کم) در آن تحصیل کنند، اتریش است. دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا از حقوقی مشابه اتریشی‌ها درمورد هزینه آموزش عالی برخوردار هستند و می‌توانند در هر مقطع تحصیلی، رایگان تحصیل کنند. دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا باید در هر ترم هزینه‌ اندکی در حدود ۷۲۶ یورو (۸۰۳ دلار آمریکا) پرداخت کنند.

    جمهوری چک

    در جمهوری چک دانشجویانی که به زبان چک صحبت می‌کنند، می‌توانند به‌صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنند. دانشجویانی که مایل به تحصیل به زبان انگلیسی هستند، باید در حدود ۴ هزار تا ۱۲ هزار یورو در سال پرداخت کنند.

    بورسیه تحصیلی

    برای تحصیل در خارج بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل شما را پوشش دهند. شرایط بورسیه شدن در خارج از کشور شامل داشتن سابقه تحصیلی یا رزومه درخشان است. برخی از بورسیه‌ها برای تمامی ملیت‌ها و برخی دیگر صرفاً به ملیت‌های خاصی ارائه می‌شوند. بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند از طرف دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های آموزشی، شرکت‌ها و دولت‌ها اعطا شوند. برای پیدا کردن انواع بورسیه تحصیلی خارج از کشور می‌توانید به وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید:

    1. Scholarships.com
    2. Collegenet.com
    3. Niche.com
    4. Fastweb.com
    5. SallieMae.com
    6. Finaid.org
    7. The College Board.org
    8. Cappex.com
    9. moolahSPOT.com
    10. Scholarshipmonkey.com
    11. Chegg.com
    12. Careeronestop.org
    13. Unigo.com
    14. Petersons.com
    15. Additional resources.com

    بورسیه تحصیلی برای تحصیل در خارج

    بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور

    در این بخش هشت کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور را معرفی می‌کنیم.

    آلمان

    خارج از کشورهای انگلیسی زبان، یعنی استرالیا، بریتانیا و ایالات‌متحده، آلمان کشوری است که بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی را دارد. این کشور یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور و همچنین یکی از شناخته‌شده‌ترین کشورها است که دانشگاه‌های رایگان دارد.

    سه دانشگاه آلمان در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار دارند که عبارت‌اند از:

    • دانشگاه فنی مونیخ
    • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
    • دانشگاه هایدلبرگ

    بریتانیا

    بریتانیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است. با اینکه هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آن نسبتاً بالا است، اما چندین دانشگاه درجه یک در بریتانیا وجود دارد. با طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها و دسترسی به شبکه فارغ‌التحصیلان شکوفا، دانشگاه‌های بریتانیا به‌طور مداوم در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند. علاوه بر این، مؤسسات آموزشی در این منطقه با ارائه حمایت‌ها و کمک‌های مالی به دانشجویان خود کمک می‌کنند.

    هفده دانشگاه در بریتانیا در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند که عبارت‌اند از:

    • دانشگاه کمبریج
    • دانشگاه آکسفورد
    • امپریال کالج لندن
    • دانشگاه کالج لندن
    • دانشگاه ادینبورگ
    • دانشگاه منچستر
    • کینگز کالج لندن
    • دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن
    • دانشگاه بریستول
    • دانشگاه وارویک
    • دانشگاه ساوت همپتون
    • دانشگاه گلاسکو
    • دانشگاه لیدز
    • دانشگاه بیرمنگام
    • دانشگاه دورهام
    • دانشگاه شفیلد
    • دانشگاه سنت اندروز

    استرالیا

    استرالیا یکی از پرطرفدارترین مقاصد در جهان برای دانشجویان بین‌المللی است. با توجه به سواحل زیبا، آفتاب همیشگی و سبک زندگی آرام آن، این محبوبیت عجیب نیست.

    استرالیا به‌دلیل برخورداری از بسیاری از مؤسسات آموزشی برتر، برای موفقیت تحصیلی ایدئال است. در واقع هفت دانشگاه از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان، استرالیایی هستند. سیستم آموزشی کشور بر کار مبتنی بر پژوهش تأکید دارد و دانشجویان را به تفکر خلاق تشویق می‌کند.

    هفت دانشگاه استرالیا که در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند، عبارت‌اند از:

    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه وسترن استرالیا

    کانادا

    سه شهر مهم کانادا، از جمله تورنتو، اخیراً در بین ۱۵ شهر برتر دانشجویی جهان شناخته شده‌اند. کانادا که به‌خاطر طبیعت زیبا و سطح بالای زندگی خود شناخته‌شده است، تحصیل‌کرده‌ترین کشور جهان نیز به شمار می‌آید. کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور و یکی از معدود کشورهایی است که به دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی فرصت‌های شغلی ارائه می‌دهد.

    سه دانشگاه کانادا که در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند، عبارت‌اند از:

    • دانشگاه مک گیل
    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا

    فرانسه

    فرانسه یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان سراسر جهان است. این کشور، سنتی طولانی در زمینه آموزش باکیفیت دارد. دولت و دانشگاه‌های فرانسه برای تشویق دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در این کشور، بورسیه‌های فراوانی ارائه می‌دهند.

    چهار دانشگاه فرانسه که در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند، عبارت‌اند از:

    • دانشگاه تحقیقاتی PSL
    • مؤسسه پلی تکنیک پاریس
    • دانشگاه پاریس
    • دانشگاه پاریس-ساکلی

    ایالات‌متحده آمریکا

    ایالات‌متحده سالانه میزبان بیش از ۷۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی است. این کشور یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان را دارد و میلیون‌ها دانشجو در سراسر جهان آرزوی تحصیل در آن را دارند.

    بیست و هفت دانشگاه ایالات‌متحده در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ عبارت‌اند از:

    • مؤسسه تکنولوژی ماساچوست
    • دانشگاه استنفورد
    • دانشگاه هاروارد
    • مؤسسه فناوری کالیفرنیا
    • دانشگاه شیکاگو
    • دانشگاه پنسیلوانیا
    • دانشگاه پرینستون
    • دانشگاه ییل
    • دانشگاه کرنل
    • دانشگاه کلمبیا
    • دانشگاه جان هاپکینز
    • دانشگاه میشیگان-آن آربور
    • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
    • دانشگاه نورث وسترن
    • دانشگاه نیویورک
    • دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس
    • دانشگاه دوک
    • دانشگاه کارنگی ملون
    • دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو
    • دانشگاه براون
    • دانشگاه تگزاس در آستین
    • دانشگاه واشنگتن
    • دانشگاه ویسکانسین-مدیسون
    • دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپین
    • مؤسسه فناوری جورجیا
    • دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا
    • دانشگاه رایس

    ژاپن

    ژاپن یکی از بهترین استانداردهای آموزشی در جهان را دارد و دانشگاه‌های آن به‌دلیل برنامه‌های ریاضی و علمی مشهور هستند. محبوبیت ژاپن در خارج از کشور به‌لطف افزایش تعداد برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی و هزینه‌های زندگی و شهریه ارزان در این کشور افزایش یافته است. با انتخاب ژاپن به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور، می‌توانید از برنامه‌های بورسیه تحصیلی گسترده و خدمات پشتیبانی بین‌المللی آن بهره‌مند شوید.

    پنج دانشگاه ژاپنی که در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند، عبارت‌اند از:

    • دانشگاه توکیو
    • دانشگاه کیوتو
    • مؤسسه فناوری توکیو
    • دانشگاه اوزاکا
    • دانشگاه توهوکو

    هلند

    یکی دیگر از کشورهای برتر در زمینه تحصیل، هلند است. این کشور بیشترین دوره‌ها به زبان انگلیسی را دارد. اگر قایق‌سواری در کانال، استراحت در سواحل و دوچرخه‌سواری در محله‌های اروپایی را هیجان‌انگیز می‌دانید، تحصیل در هلند ممکن است بهترین گزینه پیش روی شما باشد.

    دو دانشگاه هلند که در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند، عبارت‌اند از:

    • دانشگاه آمستردام
    • دانشگاه صنعتی دلفت

    بهترین کشورها برای تحصیل در خارج

    <

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در خارج

    هر سال رتبه‌بندی‌های مختلفی از دانشگاه‌های جهان منتشر می‌شود. انتخاب یک مؤسسه آموزش عالی در خارج از کشور تنها به رتبه آن مجموعه بستگی ندارد؛ اما با این حال رتبه‌بندی به شما کمک می‌کند تا از اعتبار دانشگاه منتخب خود مطمئن شوید. بر اساس اکثر رتبه‌بندی‌ها، بهترین دانشگاه‌های جهان در ایالات‌متحده یا در انگلستان هستند.

    سه رتبه‌بندی معروف برای دانشگاه‌های جهان وجود دارد که سالانه منتشر می‌شوند:

    • رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS که ۸۰۰ دانشگاه را رتبه‌بندی می‌کند.
    • رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز که ۴۰۰ مؤسسه را با هم مقایسه می‌کند.
    • رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان شانگهای (ARWU) که عملکرد ۵۰۰ دانشگاه را مقایسه می‌کند.

    روش رتبه‌بندی‌‌ها متفاوت هستند و گاهی اوقات تفاوت‌های عمده‌ای از یک رتبه به رتبه دیگر وجود دارد.

    ۱۵ دانشگاه برتر طبق رتبه‌بندی QS

    رتبهدانشگاهکشور
    ۱مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)آمریکا
    ۲دانشگاه هارواردآمریکا
    ۳دانشگاه کمبریجانگلستان
    ۴دانشگاه استنفوردآمریکا
    ۵انستیتو تکنولوژی کالیفرنیاآمریکا
    ۶دانشگاه آکسفوردانگلیس
    ۷دانشگاه کالج لندن (UCL)انگلیس
    ۸امپریال کالج لندنانگلیس
    ۹دانشگاه ETH زوریخسوئیس
    ۱۰دانشگاه شیکاگوآمریکا
    ۱۱دانشگاه پرینستونآمریکا
    ۱۲دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)سنگاپور
    ۱۳دانشگاه تکنولوژی نانیان (NTU)سنگاپور
    ۱۴دانشگاه EPFLسوئیس
    ۱۵دانشگاه ییلآمریکا

    مدارک موردنیاز برای تحصیل در خارج

    مدارک موردنیاز برای تحصیل در خارج از کشور بر حسب محل، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت هستند؛ اما به‌طور کلی موارد زیر در همه آن‌ها مشترک‌اند:

    • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی و ریز نمرات
    • پاسپورت معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، به‌همراه کپی صفحات ۲ تا ۹ آن
    • رزومه شخصی (CV) شامل سوابق تحصیلی، پژوهشی و کاری
    • مدرک رسمی مربوط به آزمون زبان انگلیسی (IELTS یا TOEFL) یا مدرک تحصیل در دانشگاه به زبان انگلیسی
    • ترجمه شناسنامه در صورت نیاز

    مدارک موردنیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

    علاوه بر مدارک فوق، متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صوت لزوم باید مدارک زیر را نیز ارائه دهند:

    • ارسال توصیه‌نامه از طرف سه استاد در محل تحصیل دانشجو
    • ترجمه پایان‌نامه (translate thesis)
    • پژوهش‌ها
    • مقالات چاپ‌شده در مجلات داخلی یا خارجی
    • سوابق شغلی

    مدارک مورد‌نیاز برای مقاطع بالاتر از کارشناسی ارشد

    • ترجمه سرفصل‌های تحقیقات
    • ارائه پروپوزال تحقیقاتی برای تحقیقات در دوره دکتری
    • سوابق شغلی و همچنین ارائه سابقه تدریس در دانشگاه یا هیئت علمی

    شرایط تحصیل در خارج

    شرایط کلی برای تحصیل در خارج از کشور شامل موارد زیر می‌شود:

    • برخورداری از مدرک فنی حرفه‌ای یا نظری برای تحصیل در کالج
    • برخورداری از مدرک پیش‌دانشگاهی جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی
    • برخورداری از مدرک کارشناسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پیوسته
    • برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد برای تحصیل در مقطع دکتری ناپیوسته
    • برخورداری از مدرک دکتری جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق دکتری
    • برخورداری از تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی

    شرایط تحصیل در خارج

    تحصیل در خارج از کشور و کار

    هر کشوری بنا بر شرایطی، به دانشجویان اجازه کار هم‌زمان با تحصیل را می‌دهد. ما در این بخش، به‌صورت مختصر، قوانین مربوط به برخی کشورهای مطرح در این زمینه را آماده کرده‌ایم.

    کشورقوانین کار هم‌زمان با تحصیل
    بریتانیادر صورت تحصیل بیش از ۶ ماه با ویزای دانشجوییTier ۴، دانشجو می‌تواند ۲۰ ساعت در هفته در طول دوره‌های تحصیلی و ۴۰ ساعت در طول تعطیلات کار کند.
    فرانسهدانشجویان نمی‌توانند بیش از ۲۰ ساعت در هفته (۹۶۴ ساعت در سال) کار کنند. پرداخت ۲۰ درصد از حقوق به تأمین اجتماعی اجباری است.
    اسپانیادانشجویان می‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته در یک شغل مرتبط با رشته تحصیلی کار کنند. کارفرمای آینده باید از طرف دانشجو برای مجوز کار درخواست دهد.
    آلماندانشجویان می‌توانند تا ۱۲۰ روز در سال به‌صورت تمام‌وقت یا ۲۴۰ روز به‌صورت پاره‌وقت کار کنند. دانشجویان زبان آلمانی واجد شرایط نیستند.
    ایتالیادانشجویان می‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته (۱۰۴۰ ساعت در سال) کار کنند.
    ایرلندکسانی که حداقل یک سال تحصیل کنند، می‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم و در طول تعطیلات تمام‌وقت کار کنند.
    چینبسته به نوع ویزا، امکان کار با مجوز از دانشگاه وجود دارد. بسیاری از افراد به‌طور غیررسمی در چین کار می‌کنند، اما گرفتار شدن عواقب جدی دارد و توصیه نمی‌شود.
    سنگاپوربرای دانشجویانی که در دانشگاه‌های موردتأیید و به‌صورت تمام‌وقت تحصیل می‌کنند، حداکثر ۱۶ ساعت کار در هفته مجاز است.
    استرالیادانشجویان می‌توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته و در طول تعطیلات تمام‌وقت کار کنند.
    نیوزلندبا ویزای دانشجویی، کار تا ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم و ۴۰ ساعت در طول تعطیلات مجاز است.
    کاستاریکاکار در حین تحصیل در کاستاریکا مجاز نیست.

    هزینه‌ تحصیل در خارج

    با توجه به رشته و کشور، تحصیل در خارج از کشور می‌تواند از ۴ هزار تا ۱۰ هزار دلار در سال هزینه داشته باشد. البته همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، کشورهایی هستند که دانشگاه‌های آن‌ها دوره‌های خود را تقریباً رایگان برگزار می‌کنند. برای تأمین هزینه‌های تحصیل می‌توان از بورسیه‌ها و وام‌های دانشجویی نیز کمک گرفت.

    شهریه دانشگاه

    شهریه دانشگاه با توجه به محل، اعتبار و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود. میانگین شهریه دانشگاه‌ها (دولتی و خصوصی) در برخی از کشورهای مطرح به‌ ترتیب زیر است:

    کشورشهریه دانشجویان خارجی (سالانه)
    آرژانتینرایگان تا ۱۵ هزار دلار
    استرالیا۲۰ هزار دلار (دولتی)، ۴۵ هزار دلار (خصوصی)
    برزیلرایگان تا ۱۵ هزار دلار
    کانادا۲۰ هزار تا ۴۵ هزار دلار
    سوئد۹۵۰۰ تا ۳۹ هزار دلار
    آلمانرایگان تا ۳۵ هزار دلار
    دانمارک۸۰۰۰ تا ۲۱ هزار دلار
    اسپانیا۸۵۰ تا ۲۸ هزار دلار
    انگلیس۱۷ هزار تا ۴۳ هزار دلار
    اسکاتلند۲۵ هزار دلار
    چین۴۷۰۰ تا ۴۶ هزار دلار
    فرانسه۳۴۰۰ دلار
    ژاپن۷۲۰۰ تا ۱۶ هزار دلار
    هند۳۵۰ تا ۵۵۰۰ دلار
    روسیه۱۳۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار
    کره جنوبی۱۶ هزار و ۸۰۰ دلار
    دبی۷۸۰۰ تا ۳۲ هزار دلار
    ایتالیا۱۲۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار

    هزینه اقامت

    پس از شهریه، خوابگاه معمولاً دومین هزینه مهم برای دانشجویان بین‌المللی است. جدول زیر هزینه اقامت در کشورهای مختلف را نشان می‌دهد:

    کشوراجاره ماهانهدیگر هزینه‌های اقامت (آب، برق)
    استرالیا۲۷۳ – ۸۶۴ دلار۱۳۳ دلار
    کانادا۱۹۰-۵۳۱ دلار۱۲۹ دلار
    آمریکا۵۰۰-۳۵۰۰ دلار۱۸۵ دلار
    بریتانیا۷۱۹-۸۵۵ دلار۱۳۱ دلار
    آلمان۲۴۸-۷۸۵ دلار۱۳۰ دلار
    فرانسه۲۳۶-۵۴۰ دلار۸۳ دلار
    چین۱۱۴-۵۳۰ دلار۷۵ دلار
    ژاپن۱۱۴-۵۵۸ دلار۱۰۳ دلار
    اسپانیا۴۲۴-۷۶۶ دلار۱۳۵ دلار
    روسیه۵۰۰-۷۰۰ دلار۷۹ دلار

    هزینه خوراک

    هزینه‌های ماهانه مواد غذایی شما هنگام تحصیل در خارج به نوع سبک زندگی و غذایی که از خوردن آن لذت می‌برید، بستگی دارد؛ اما ارقام زیر یک معیار تقریبی ارائه می‌دهند:

    کشورهزینه ماهانه مواد خوراکی
    استرالیا۲۲۸ دلار
    کانادا۱۵۱ دلار
    آمریکا۱۸۰ دلار
    بریتانیا۲۶۳ دلار
    آلمان۱۱۸ دلار
    فرانسه۲۹۳ دلار
    چین۲۰۰ دلار
    ژاپن۱۷۵ دلار
    اسپانیا۲۳۵ دلار
    روسیه۱۴۳ دلار

    هزینه حمل‌و‌نقل

    هزینه حمل‌و‌نقل در هر کشور متفاوت است. اکثر کشورها به دانشجویان تخفیف‌های ویژه حمل‌و‌نقل مانند بلیت مترو یا اتوبوس می‌دهند.

    کشورمبلغ ماهانه
    آمریکا۴۵ – ۱۰۰ دلار
    کانادا۸۰-۱۲۰ دلار کانادا
    استرالیا۳۰-۷۰ دلار استرالیا
    فرانسه۳۰-۵۰ یورو
    انگلیس۱۴۰ یورو
    ایتالیا۲۰-۳۰ یورو
    چین۱۵ دلار
    اسپانیا۲۰-۳۰ یورو
    ژاپن۳۸ دلار

    هزینه های تحصیل در خارج

    مزایای تحصیل در خارج

    آشنایی با مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور می‌تواند در تصمیم‌گیری بهتر، بسیار تعیین‌کننده باشد. برخی از مزایای تحصیل در خارج عبارت‌اند از:

    • تقویت مهارت‌های زبانی
    • کسب استقلال فردی و یادگیری غلبه بر چالش‌ها
    • آشنایی با افرادی از دیگر فرهنگ‌ها
    • تقویت رزومه تحصیلی
    • کسب شانس بیشتر برای پیدا کردن کار بهتر در آینده

    از معایب تحصیل در خارج از کشور نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • احساس غربت و خانه‌نشینی
    • هزینه بالا
    • موانع فرهنگی و زبانی برای ارتباط برقرار کردن
    • خطرات احتمالی

    امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت بعد از دوره تحصیل

    به‌عنوان دانشجویی که در حال بررسی شرایط تحصیل در خارج از کشور است، امکان دارد از خود بپرسید در کدام کشورها اخذ اقامت پس از اتمام تحصیل راحت‌تر است؟

    بسیاری از کشورها معمولاً با پیچیده کردن قوانین و سیاست‌های کسب اقامت پس از فارغ‌التحصیلی شرایط را برای دانشجویان بین‌المللی دشوار می‌کنند. در این بخش به برخی از کشورها که احتمال اخذ اقامت پس از دوره تحصیل در آن‌ها بیشتر است، می‌پردازیم.

    ۱.کانادا

    کانادا به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در جهان شناخته می‌شود و یکی از ساده‌ترین کشورها برای دریافت اخذ اقامت پس از دوره تحصیل است. سیاست‌های مهاجرتی روان و آسان، کانادا را به مقصدی رؤیایی برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

    این کشور برنامه‌های مجوز کار فوق‌العاده و برنامه اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی دارد. در کانادا دانشجو می‌تواند مجوز کار با اعتبار سه ساله دریافت کند. زمانی که یک دانشجوی بین‌المللی حداقل شش ماه سابقه کار داشته باشد، روند درخواست اقامت دائم برایش ساده‌تر می‌شود.

    ۲.استرالیا

    استرالیا کشوری با استانداردهای بالای آموزشی است که شانس دریافت اقامت پس از تحصیل برای دانشجویان در آن بالا است. در استرالیا، فارغ‌التحصیلان می‌توانند کار پیدا کنند و از این طریق، مراحل اخذ اقامت در این کشور را طی کنند.

    ۳.آلمان

    آلمان به‌عنوان پنجمین مکان محبوب دانشگاهی و بهترین مکان مهاجرت دانشجویی غیرانگلیسی زبان محسوب می‌شود. در آلمان، پس از اتمام تحصیلات، فارغ‌التحصیلان می‌توانند برای اجازه اقامت ۱۸ ماهه درخواست دهند. قانون مربوط به ورود و اقامت کارگران باصلاحیت (۲۰۱۲) به دانشجویان اجازه می‌دهد برای اقامت درخواست دهند. فارغ‌التحصیلان باید قبل از امتحانات نهایی خود شغلی را به دست آورند و مهارت زبان آلمانیشان B۱ باشد تا واجد شرایط اقامت شوند.

    ۴.نیوزلند

    سیاست‌های نیوزلند برای تقویت اقتصاد خود از طریق بهبود بخش آموزش، دولت را بر آن داشته است که محدودیت‌های اقامت دائم در این کشور را کاهش دهد. از سال ۲۰۱۵، نیوزلند به یکی از ساده‌ترین کشورها برای دریافت اقامت پس از فارغ‌التحصیلی تبدیل شده است. دانشجویان می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیل، جذب بازار کار نیوزلند شوند.

    ۵.ایرلند

    ایرلند به‌عنوان کشوری با تاریخ غنی، طبیعت زیبا و سیاست‌های مناسب برای دانشجویان خارجی، در فهرست ساده‌ترین کشورها برای دریافت اقامت پس از اتمام دوره تحصیل قرار گرفته است. بسیاری از دانشگاه‌های ایرلند، دانشگاه‌های معتبر جهانی هستند و دوره‌هایی را در چندین رشته مختلف ارائه می‌دهند. دولت ایرلند علاوه بر دادن بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی و داشتن فضایی آرام برای تحصیل، به فارغ‌التحصیلان مجوز یک یا دو ساله کار می‌دهد.

    ۶.مکزیک

    مکزیک یکی از ساده‌ترین کشورها برای دریافت اقامت دائم پس از تحصیل برای دانشجویان به حساب می‌آید. شما فقط باید حداقل چهار سال با کارت اقامت موقت در مکزیک زندگی کنید و پس از آن می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

    جمع‌بندی

    تحصیل در خارج می‌تواند یک تصمیم مهم برای آینده شما باشد. شناخت کشورها و دانشگاه‌هایی که با شرایط شما تناسب دارند، به انتخاب گزینه بهتر کمک می‌کند. از جمله کشورهایی که می‌توان به‌صورت رایگان در آن‌ها تحصیل کرد، می‌توان به آلمان، نروژ و جمهوری چک اشاره کرد. بهترین دانشگاه‌های جهان نیز دانشگاه‌هایی مانند MIT، هاروارد، کمبریج، استنفورد و آکسفورد هستند. کشورهای کانادا، استرالیا، آلمان، نیوزلند و مکزیک نیز در شمار کشورهایی هستند که شانس دریافت اقامت پس از اتمام تحصیل در آن‌ها بالا است.

    سوالات متداول

    آیا امکان تحصیل در خارج به‌صورت رایگان وجود دارد؟
    بله، تحصیل در برخی کشورها مانند آلمان، نروژ، جمهوری چک و بعضی کشورهای دیگر رایگان است.
    اخذ پذیرش چقدر زمان می‌برد؟
    مدت‌زمان اخذ پذیرش به عوامل مختلفی بستگی دارد. بررسی پرونده شما در دانشگاه‌های معتبر ممکن است تا ماه‌ها طول بکشد.
    آیا محدودیت سنی برای تحصیل در خارج وجود دارد؟
    خیر، برای تحصیل در خارج محدودیت سنی وجود ندارد.
    بهترین کشور خارجی برای تحصیل کدام است؟
    بهترین کشورها از نظر اعتبار سیستم آموزشی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، آمریکا، انگلیس، استرالیا و آلمان هستند.
    آیا امکان کار و تحصیل هم‌زمان وجود دارد؟
    بله، در بسیاری از کشورها مانند فرانسه، استرالیا، کانادا و ایتالیا امکان کار و تحصیل هم‌زمان وجود دارد.
    تحصیل در ایران بهتر است یا خارج؟
    تحصیل در خارج می‌تواند به کسب دانش بیشتر و کمک به حضور در بازارهای قدرتمند منجر شود. با تحصیل در خارج از کشور می‌توان تجربیات بیشتری کسب کرد و رزومه تحصیلی پربارتری داشت.
    کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شماهستند
    021-43859

    سایر خدمات بالدانو

    نکته مهم برای سرمایه گذاری خارجی انتخاب کشوری است که ثبات اقتصادی دارد.

    مهاجران پس از ورود به کشور مقصد به دنبال اخذ تابعیت و شهروندی آن کشور هستند.

    کارکردن در خارج از کشور فرصت مناسبی برای کسب تجربه‌های جدید است
    محاسبه هزینه زندگی کشوری که می‌]واهید به آن بروید یک امر مهم و حیاتی است.
    مهمترین گام برای متقاضیان مهاجرت گرفتن ویزا است.
    مهاجرت به کشور مناسب می‌تواند باعث رشد فردی و اجتماعی شما شود.
    ثبت شرکت
    ثبت شرکت مشاهده بیشتر