• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین

دانشجویان زیادی هستند که برای انتخاب کشورهای اروپایی به عنوان مقصد تحصیلی خود تردید دارند. سالانه دانشجویان مختلفی را می بینید که کشور خود را به قصد تحصیل در دانشگاه های خارجی ترک می کنند. کشورهای اروپایی همواره یکی از پرتکرارترین انتخاب ها برای دانشجویان هستند. اما کدام کشور اروپایی و شهر آن را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ آلمان جزء آن دسته از کشورهایی است که علاوه بر شرایط اقتصادی مناسب، شرایط تحصیلی ایده آلی را برای دانشجویان بومی و غیر بومی فراهم کرده است. شما باید از بین دانشگاه های آلمان یک دانشگاه را انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای تحصیل در آلمان، انتخاب دانشگاه فنی برلین است. مسلما قبل از اینکه به فکر تحصیل در این دانشگاه باشید، باید این دانشگاه را بشناسید. در این مطلب از موسسه مهاجرتی بالدانو قصد داریم در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه فنی برلین و سایر موضوعات پیرامونی آن با شما صحبت کنیم.

فهرست مطالب

    برای اینکه در دانشگاه فنی برلین تحصیل کنید، از قبل باید شرایط زندگی در شهر برلین را بررسی کرده باشید. همان طور که پیداست، دانشگاه فنی برلین در این شهر قرار گرفته است. برلین یکی از زیباترین شهرهای آلمان است. این شهر برای یک زندگی دانشجویی در بین شهرهای آلمان بهترین انتخاب برای دانشجویان است. کسانی که دانشگاه های آلمان را انتخاب می کنند باید به شهر برلین بیایند چرا که شهر برلین از هر نظر برای شما دانشجویان انتخاب خوبی خواهد بود. برای بررسی شرایط تحصیل در آلمان ابتدا به سراغ برلین می رویم. شهر برلین تمامی شاخص های یک شهر ایده آل را دارد. کیفیت بالای زندگی، قدرت خرید بالای مردم، شاخص بالای امنیت، پایین بودن شاخص های آلودگی هوا و هزینه ها از جمله مهم ترین دلایلی هستند که باعث می شوند این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید.

    از نظر آب و هوایی نیز شهر برلین یکی از بهترین شهرهای آلمان است. این شهر با داشتن آب و هوایی معتدل، شرایط زندگی برای اقشار مختلف مردم را فراهم کرده است. برای اینکه بتوانید یک زندگی دانشجویی در آلمان را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم در شهر برلین اقامت کنید. قیمت اقلام ضروری زندگی در این شهر به نسبت دیگر شهرها پایین تر است. حتی هزینه مسکن در شهر برلین کمتر از سایر شهرهای آلمان مانند مونیخ است. شما برای اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر برلین تنها باید 895 یورو پرداخت کنید. بنابراین می توان گفت با انتخاب این دانشگاه، فرصت زندگی در یکی از بهترین شهرهای آلمان برای شما دانشجویان فراهم است.

    شهر برلین

    معرفی دانشگاه فنی برلین

    حال که با شهر برلین آشنا شدید و دانستید که یکی از بهترین شهرهای آلمان است، باید با دانشگاه فنی برلین آشنا شوید. اگر قرار باشد برترین دانشگاه های آلمانی را به شما معرفی کنیم، قطعا دانشگاه فنی برلین یکی از آن ها است. این دانشگاه، از نظر کیفیت تحقیقاتی و تحصیلی جزء دانشگاه های پیشتاز آلمان است. در بین دانشگاه های آلمان این دانشگاه در جایگاه خوبی قرار دارد. شرایط تحصیلی ایده آل در دانشگاه فنی برلین در کنار شرایط رفاهی ایده آل باعث شده اکثر دانشجویانی که به دنبال تحصیل در آلمان هستند، این دانشگاه را انتخاب کنند.

    دانشگاه فنی برلین از جمله دانشگاه های دولتی فرانسه می باشد. با توجه به این موضوع می توان پی برد که از نظر هزینه های تحصیلی، در وضعیت خوبی قرار گرفته است. به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کمتر از دانشگاه های خصوصی است. شرایط تحصیل در این دانشگاه به قدری مناسب است که سالانه چند هزار دانشجو به دنبال پذیرش در این دانشگاه هستند. در حال حاضر نزدیک به 23 هزار دانشجو در دانشگاه فنی برلین تحصیل می کنند. علاوه بر این در این دانشگاه چیزی حدود 2500 کارمند نیز فعالیت می کنند. شما با اخذ مدرک تحصیلی خود از دانشگاه فنی برلین می توانید به راحتی در بازار کار آلمان شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. مدرک تحصیلی این دانشگاه مورد قبول کارخانه ها و شرکت های معتبر است. همچنین شما برای ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه های خارجی نگرانی نخواهید داشت چرا که مدرک تحصیلی اخذ شده از این دانشگاه، در دانشگاه های مشهور دنیا اعتبار دارد.

    معرفی دانشگاه فنی برلین

    دانشکده ها و زمینه های تحصیلی

    برای تحصیل در دانشگاه فنی برلین باید حتما با دانشکده ها و زمینه های تحصیلی این دانشگاه آشنا باشید. شما باید بدانید که این دانشگاه امکان تحصیل در چه رشته ها و چه زمینه هایی را برایتان فراهم کرده است. اول به معرفی مهم ترین دانشکده های این دانشگاه می پردازیم . پس زمینه های تحصیلی و رشته هایی را که می توانید برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، معرفی خواهیم کرد. مهم ترین دانشکده های دانشگاه فنی برلین، دانشکده علوم کامپیوتری و مهندسی برق، دانشکده اقتصاد، دانشکده طراحی محیط زیست، دانشکده علوم آموزشی و علوم انسانی، دانشکده مهندسی مکانیک و سیستم های حمل و نقل، دانشکده علوم آموزش، دانشکده علوم پردازشی و دانشکده ریاضیات، از جمله مهم ترین دانشکده های این دانشگاه هستند. این دانشگاه توانسته دامنه گسترده ای را برای انتخاب رشته در اختیار دانشجویان قرار دهد. زمینه های تحصیلی این دانشگاه به ترتیب علوم اجتماعی، هنر و علوم انسانی، علوم فیزیکی، آموزش، مهندسی و فناوری، علوم زیستی،اقتصاد و کسب و کار و علوم کامپیوتری می باشند. با این اوصاف می توان گفت شما مجاز به انتخاب رشته در رشته های رسانه، هنرهای نمایشی، معماری، تاریخ و فلسفه، جامعه شناسی، ارتباطات و مطالعات رسانه، فیزیک و نجوم، شیمی، علوم دریایی، ریاضیات و آمار، کسب و کار مدیریت، دامپزشکی و اقتصاد و اقتصاد سنجی هستید.

    رتبه دانشگاه فنی برلین

    برای شناخت دانشگاه فنی برلین حتما لازم است رنکینگ این دانشگاه در بین معتبرترین دانشگاه های دنیا را بشناسید. گفتیم که این دانشگاه جزء دانشگاه های برتر جهان می باشد. شرایط تحصیل در دانشگاه فنی برلین به نسبت دیگر دانشگاه های آلمانی بهتر است. از این رو می توان حدس زد رتبه این دانشگاه نیز در بین برترین دانشگاه ها باشد. در این قسمت کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو به معرفی رنکینگ این دانشگاه از دید وبسایت های رتبه بندی مختلف خواهند پرداخت.

    رتبه بندی شانگهای، رتبه بندی QS و رتبه بندی تایمز، 3 وبسایت معتبر رتبه بندی هستند که رنکینگ دانشگاه های جهان را مشخص می کنند. طبق رتبه بندی شانگهای، این دانشگاه در جایگاه 300 تا 400 قرار گرفته است. البته این جایگاه متعلق به سال 2019 است و می توانید در سال های بعد رتبه بهتری را از این دانشگاه شاهد باشید. رتبه بندی تایمز نیز در سال 2020، جایگاه دانشگاه فنی برلین را 149 دنیا معرفی کرده است. اما رتبه بندی QS متعلق به سال 2021 است. در این رتبه بندی دانشگاه فنی برلین در جایگاه 148 دنیا قرار گرفته است. بنابراین می توانید به روند صعودی که این دانشگاه دنبال می کند پی ببرید. رتبه به خوبی گویای شرایط تحصیل در این دانشگاه می باشد. بنابراین می توانید این دانشگاه را به عنوان یکی از بهترین انتخاب های خود برای تحصیل در خارج از کشور قرار دهید.

    شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه فنی برلین

    شرایط تحصیل در آلمان نیز باید برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه برلین را دارند فراهم باشد. شرایط تحصیل در هر رشته ای با رشته دیگر متفاوت است. حتی شرایط تحصیل در این دانشگاه از مقطعی با مقطع دیگر متفاوت خواهد بود. برای مثال در مقطع کارشناسی باید زبان آلمانی بلد باشید. بخش مهمی از شرایط تحصیل در دانشگاه فنی برلین به مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش مربوط می شود. در این قسمت مهم ترین مدارکی را که باید برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ارائه کنید، معرفی خواهیم کرد.

    بیمه نامه، مدرک معتبر زبان، تکمیل فرم درخواست، گواهی اثبات تمکن مالی، مشخص کردن رشته تحصیلی، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه و آخرین مدرک تحصیلی دانشجو به همراه ریز نمرات آن از مهم ترین مدارکی هستند که شما باید برای پذیرش از این دانشگاه ارائه کنید. البته این دانشگاه برای پذیرش دانشجو شرط سنی هم قرار داده است. برای مثال دانشجویان مقطع کارشناسی نهایتا باید 21 سال داشته باشند. شرایط سنی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز نهایتا 30 است. اگر خارج از بازه های سنی مشخص شده هستید بهتر است قید تحصیل در این دانشگاه را بزنید.

    شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه فنی برلین

    هزینه تحصیل دانشگاه فنی برلین

    هزینه ها برای اکثر دانشجویان اهمیت فراوانی دارد. دانشجویان بین المللی باید بدانند که چه مبلغی را بابت شهریه بپردازند. در این قسمت قصد داریم هم در مورد هزینه تحصیل در دانشگاه فنی برلین و هم در مورد هزینه زندگی در شهر برلین با شما صحبت کنیم. از آن جایی که این دانشگاه از دانشگاه های دولتی آلمان است، برای پذیرش دانشجویان هیچ مبلغی را به عنوان شهریه از آن ها اخذ نخواهد کرد. تقریبا می توان گفت تحصیل در دانشگاه فنی برلین رایگان انجام می شود. شاید برخی گمان کنند این شرایط تحصیلی در این دانشگاه تنها متعلق به دانشجویان بومی است اما این چنین نیست. دانشجویان بین المللی نیز امکان تحصیل در این دانشگاه را دارند.

    البته لازم به ذکر است، شما باید مبلغ ناچیزی را به عنوان انجام کارهای اداری به این دانشگاه بپردازید. تقریبا دانشجویان متقاضی برای پذیرش باید 380 یورو را برای انجام کارهای اداری و حمل و نقل بپردازند. غیر از این مبلغ حدودی، تحصیل در دانشگاه فنی برلین هزینه دیگری برایتان نخواهد داشت. گفتیم که در خصوص هزینه های زندگی در شهر برلین نیز صحبت خواهیم کرد. از آن جایی که زندگی در برلین بسیار مقرون به صرفه است، نیازی نیست نگران هزینه های زندگی در شهر برلین باشید. هزینه های زندگی به سبک زندگی در شخصی بستگی دارد. اما حدودا می توان گفت هزینه زندگی در شهر برلین هزار یورو در ماه است.

    هزینه تحصیل دانشگاه فنی برلین

    موسسه اعزام دانشجو

    فراهم کردن شرایط تحصیل در دانشگاه فنی برلین شاید برای هر دانشجویی مشکل ساز باشد. به کلی شرایط تحصیل در آلمان کمی سخت تر از کشورهای دیگر است چرا که شما باید در مراحل ابتدایی کارهای زیادی را انجام دهید تا پذیرفته شوید. مسلمان عدم شناخت این مراحل می تواند شما از پذیرش در این دانشگاه دور کند. آیا بهتر نیست برای اینکه زمان خود را بیهوده هدر ندهید، از یک موسسه اعزام دانشجو کمک بگیرید؟

    موسسه مهاجرتی بالدانو می تواند شرایط تحصیل در آلمان را برای دانشجویانی که به دنبال اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور هستند فراهم کند. اگر قصد دارید بدون هیچ مشکلی فرآیند اخذ پذیرش در این دانشگاه را سپری کنید، بهتر است از کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی بالدانو کمک بگیرید. کارشناسان ما علاوه بر مشاوره های غیرحضوری، مشاوره تلفنی را برایتان قرار داده اند تا بتوانید پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

    نتیجه گیری

    در این مطلب به معرفی یکی از دانشگاه های برتر آلمان پرداختیم. دانشگاه فنی برلین از جمله دانشگاه های برتر اروپایی است که در کشور آلمان قرار گرفته است. این دانشگاه برای دانشجویان خارجی شرایط مناسبی را فراهم کرده است. یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در این دانشگاه، امکان تحصیل رایگان است. شما می توانید به راحتی و با کمک موسسه مهاجرتی بالدانو، شرایط تحصیل در این دانشگاه را فراهم کنید. فقط کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.