• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه دویسبورگ اسن آلمان

دانشگاه دویسبورگ اسن آلمان

شهر اسن آلمان یکی از زیباترین شهرهای قاره اروپا است. این شهر در بخش مرکزی کشور آلمان قرار گرفته است. شهر اسن آلمان از نظر مساحتی به عنوان دومین شهر بزرگ کشور آلمان به حساب می آید. با توجه به شرایط ایده آل زندگی در آلمان، افراد زیادی در سال های گذشته به این کشور مهاجرت کرده اند. شما نیز می توانید با بررسی شرایط زندگی در آلمان وانتخاب بهترین راه مهاجرت، در شهر اسن زندگی کنید. در شهر اسن یک دانشگاه بزرگ به نام دانشگاه دویسبورگ اسن وجود دارد که سالانه دانشجویان زیادی را از کشورهای خارجی پذیرش می کند و جزء بهترین دانشگاه های آلمان است. آیا با دویسبورگ اسن آشنا هستید؟

فهرست مطالب

    معرفی دانشگاه دویسبورگ اسن آلمان

    دانشگاه دویسبورگ اسن یکی از معتبرترین دانشگاه هایی است که در کشور آلمان وجود دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در کشور آلمان شناخته می شود. شرایط تحصیل در این دانشگاه به قدری مناسب است که سالانه تقاضای زیادی برای ورود دانشجویان خارجی به این دانشگاه وجود دارد. در حال حاضر طبق آماری که سایت دویسبورگ اسن اعلام کرده است، حدود 43 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

    دانشگاه دویسبورگ اسن توانسته با ایجاد مشارکت های گسترده با صنعت و چند مرکز علمی دیگر کشور آلمان، در توسعه صنعتی شهر شهر اسن در کشورآلمان نقش تاثیرگذاری داشته باشد. این دانشگاه سعی کرده به صورت اختصاصی در 4 زمینه اصلی علوم نانو، تغییرات جوامع معاصر، علوم زیست پزشکی و سیستم های شهری و مناطق کلان شهری فعالیت کند. این دانشگاه به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های آلمان، فرصت خوبی را برای شما دانشجویان بین المللی فراهم کرده است تا مدرک تحصیلی خود را از یک دانشگاه معتبر اروپایی دریافت کنید. با اخذ مدرک تحصیلی خود از دانشگاه دویسبورگ اسن آلمان، این فرصت را خواهید داشت تا در بهترین دانشگاه های دنیا ادامه تحصیل دهید.

    معرفی دانشگاه

    دانشگاه دویسبورگ اسن آلمان یکی از معتبرترین دانشگاه های آلمان می باشد.

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه دویسبورگ اسن

    شما باید رشته تحصیلی خود را برای ورود به دانشگاه دویسبورگ اسن انتخاب کنید و بر اساس آن رشته، وارد دانشکده مربوطه شوید. دانشجویانی که قصد انتخاب رشته را دارند، باید حتما بدانند که با انتخاب دویسبورگ اسن، می توانند در چه رشته هایی مشغول به تحصیل شوند. این دانشگاه آلمانی دارای 9 دانشکده اصلی است.

    • دانشکده مهندسی
    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده اقتصاد و مدیریت کسب و کار
    • دانشکده ریاضیات
    • دانشگاه زیست شناسی
    • دانشکده علوم انسانی
    • دانشکده شیمی
    • دانشکده فیزیک

    برای انتخاب رشته، دست شما دانشجویان برای ورود به دویسبورگ اسن حسابی باز است. این دانشگاه برای ورود دانشجویان، طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را ارائه می کند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات لازم در مورد تمامی رشته های تحصیلی این دانشگاه، یا به سایت این دانشگاه مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید. این را هم ذکر کنیم که برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه دویسبورگ اسن، به زبان انگلیسی ارائه می شوند که شما باید برای دریافت پذیرش در آن ها، مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه را ارائه کنید.

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه دویسبورگ اسن

    رتبه دانشگاه دویسبورگ اسن

    یکی از مهم ترین اطلاعاتی که باید در مورد دانشگاه مقصد به دست بیاورید، شناخت رنکینگ آن در میان بهترین دانشگاه های جهان است. برای تحصیل در دانشگاه دویسبورگ اسن آلمان نیز باید به دنبال شناخت رتبه و رنکینگ این دانشگاه باشید. شناخت رتبه باعث می شود شما دانشجویان متقاضی برای تحصیل در این دانشگاه بدانید که در چه دانشگاه معتبری تحصیل می کنید.

    پایگاه های رتبه بندی بسیاری هستند که بر اساس معیارهایی که دارند، سالانه برترین دانشگاه های دنیا را رتبه بندی می کنند. بر اساس پایگاه رتبه بندی تایمز، رتبه دانشگاه دویسبورگ اسن، 194 دنیا در نظر گرفته شده است. قرار گرفتن در رتبه 194 دنیا در میان بسیاری از دانشگاه های معتبر و مطرح باعث می شود بدانید شما با انتخاب این دانشگاه، فرصت تحصیل در چه دانشگاه معتبری را خواهید داشت. البته رتبه دانشگاه دویسبورگ اسن در سال 2020 میلادی، 194 دنیا است. با توجه به بالا رفتن آمار دانشجویان بین المللی این دانشگاه و فعالیت های مثبتی که در یک سال گذشته انجام داده اند، می توانید در سال های بعدی شاهد بهبود رتبه دویسبورگ اسن آلمان شوید.

    رتبه دانشگاه دویسبورگ اسن

    هزینه تحصیل در دانشگاه دویسبورگ اسن چقدر است؟

    در ذهن بسیاری از دانشجویان که قصد ورود به دانشگاه دویسبورگ اسن را دارند، سوالات زیادی مطرح می شود. یکی از مهم ترین سوالات که برای بسیاری از دانشجویان یک معیار مهم تصمیم گیری است، مربوط به هزینه های تحصیل می باشد. دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، اکثرا به دنبال تحصیل در دانشگاهی هستند که از نظر هزینه ها، انتخاب به صرفه ای برایشان باشد. دانشگاه دویسبورگ اسن برای دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کند، از نظر هزینه بسیار به صرفه است.

    دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند هیچ کدام هیچ هزینه ای را بابت شهریه پرداخت نخواهند کرد. دانشجویان بومی و غیربومی باید برای تحصیل در این دانشگاه تنها هزینه خدمات اجتماعی را پرداخت کنند. بنابراین باید گفت از نظر شهریه، تحصیل در دویسبورگ اسن، کاملا رایگان است. هر ترم دانشجویان مبلغی را حدود 313.17 یورو برای ثبت نام می پردازند. با این اوصاف لازم نیست نگرانی بابت هزینه های تحصیل در این دانشگاه داشته باشید. شرایط دانشگاه دویسبورگ اسن از نظر اقتصادی برای دانشجویان بسیار ایده آل است. البته شما باید علاوه بر هزینه هایی که باید به دانشگاه پرداخت کنید، هزینه هایی را برای زندگی و امور روزانه خود بپردازید. به طور متوسط هر دانشجو با در نظر گرفتن هزینه اجاره آپارتمان، چیزی حدود 700 تا 800 یورو در ماه هزینه خواهد داشت. البته این مقدار با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است.

    بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی

    برخی از دانشجویان که تمکن مالی لازم برای تحصیل در آلمان و دانشگاه دویسبورگ اسن را ندارند می توانند از بورسیه ها و کمک هزینه هایی که این دانشگاه به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند، استفاده کنند. البته این بورسیه تحصیلی بیشتر برای دانشجویانی است که در سطح علمی بالا قرار دارند. این دانشگاه به دانشجویان ممتاز ماهانه کمک هزینه 300 یورویی را اعطا خواهد کرد. این بورسیه که به صورت ماهانه به دانشجویان کمک هزینه تحصیل را پرداخت می کند، هر سال از ماه اکتبر تا ماه سپتامبر ارائه خواهد شد.

    این را هم ذکر کنیم که این بورسیه تحصیلی، به دانشجویان مقطع دکتری ارائه نمی شود و تنها دانشجویانی که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند می توانند از آن استفاده کنند. با این اوصاف پیشنهاد می کنیم برای کاهش هزینه های تحصیل خود با بالا بردن سطح علمی، به دنبال دریافت این بورسیه تحصیلی باشید. اخذ بورسیه تحصیلی باعث می شود هزینه هایتان برای تحصیل در کشور آلمان و دانشگاه دویسبورگ اسن، کاهش یابد.

    شرایط دانشگاه دویسبورگ اسن برای پذیرش دانشجو

    دانشجویان باید ابتدا شرایط دویسبورگ اسن را برای جذب دانشجو بررسی کنند و سپس با فراهم کردن شرایط به دنبال ورود به دانشگاه باشند. یکی از مهم ترین شرایط دانشگاه دویسبورگ اسن برای پذیرش دانشجویان بین المللی، داشتن مدرک زبان آلمانی است. اکثر دوره های آموزشی و رشته های تحصیلی این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می شود. به همین دلیل باید ابتدا مدرک زبان آلمانی را به این دانشگاه ارائه کنید.

    شما باید مدارک دوره متوسطه را برای دریافت پذیرش این دانشگاه ارائه کنید. اما باید ذکر کنیم که هر مدرک زبان آلمانی یا گواهینامه ای مورد تایید این دانشگاه نیست. مدرک زبان آلمانی دانشجویان باید در یکی از آزمون های دیپلم زبان آلمانی با سطح 2، آزمون DFD سطح 2، آزمون DSH سطح 2 یا 3 و TestDaf با حداقل نمره 4 در بخش را ارائه کنید. سعی کنید در فراهم کردن شرایط دانشگاه دویسبورگ اسن با دقت بالایی عمل کنید. در صورتی که مدارک مورد نیاز دانشگاه را تامین نکنید، شانسی برای ورود به این دانشگاه نخواهید داشت.

    شرایط دانشگاه دویسبورگ اسن برای پذیرش دانشجو

    آشنایی با شهر اسن آلمان

    شهر اسن آلمان از نظر کیفیت زندگی، یکی از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجران است. این شهر مساحتی حدودا 211.2 کیلومتر مربعی دارد که از این نظر به عنوان دومین شهر بزرگ آلمان شناخته می شود. از نظر جمعیتی نیز، شهر اسن آلمان یکی از پرجمعیت ترین شهرهای آلمان است. با توجه به آماری که کارشناسان ما به دست آورده اند این شهر در سال 2020 چیزی حدود 59 هزار نفر جمعیت در خود جای داده است.

    برای زندگی دانشجویی، شهر اسن آلمان یکی از بهترین شهرهای اروپا است. دانشجویانی که در دانشگاه دویسبورگ اسن مشغول به تحصیل باشند، می توانند از حقوق شهروندی که مردم آلمان از آن برخوردار هستند، استفاده کنند. شهر اسن آلمان، از نظر شاخص امنیت، شاخص مراقبت های درمانی و شاخص کیفیت اقلیمی، در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. شاخص آلودگی هوا نیز در این شهر بسیار پایین است چرا که اغلب مردم ساکن در اسن آلمان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. به طور کلی می توان گفت زندگی در شهر اسن آلمان، برای مهاجران، یک فرصت عالی به حساب می آید. در آخر باید این را نیز اضافه کنیم که، شهر اسن آلمان به خاطر موقعیت مناسبی که در کشور آلمان دارد، می تواند با طی کمترین مسافت شما را به شهرهای بزرگ آلمان مانند کلن و دوسلدورف برساند.

    مشاوره تحصیلی دانشگاه دویسبورگ آلمان

    تحصیل در آلمان به مشابه بسیاری از کشورهای خارجی، شرایط خاص خود را دارد. دانشجویان باید شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی را فراهم کنند و سپس به دنبال مهاجرت باشند. اولین شرایط برای تحصیل در آلمان، انتخاب دانشگاه است که سعی کردیم در این مطلب یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه های آلمان را به شما معرفی کنیم. اخذ پذیرش دانشگاه دویسبورگ اسن به این سادگی که اکثر دانشجویان فکر می کنند نیست. شما باید در این مسیر از یک فرد با تجربه و یا از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی مهاجرتی بالدانو یکی از معتبرترین موسساتی است که در کشورمان فعالیت می کند.

    شما دانشجویان متقاضی برای تحصیل در دانشگاه دویسبورگ اسن و بهترین دانشگاه های آلمان می توانید روی کمک موسسه مهاجرتی بالدانو حساب کنید. موسسه مهاجرتی بالدانو با در اختیار داشتن کارشناسان باتجربه و ماهر می تواند تمامی کارهای حقوقی و قانونی مربوط به تحصیل در آلمان را برای شما انجام دهد. شما دانشجویان متقاضی حتی می توانید قبل از انتخاب دانشگاه برای تحصیل در آلمان، از مشاوره های موسسه مهاجرتی بالدانو استفاده کنید. مجموعه مهاجرتی بالدانو مشاوره های تلفنی برای تحصیل در آلمان را برای شما دانشجویان قرار داده است تا بتوانید با اطمینان خاطر، بهترین دانشگاه آلمان را انتخاب کنید.