• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه

دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه

انتخاب دانشگاه برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند یکی از سخت ترین تصمیمات است. اغلب افرادی که به مهاجرت تحصیلی فکر می کنند سعی دارند در بهترین کشور اقامت کنند و در بهترین دانشگاه ممکن تحصیل کنند. قاره اروپا بیشترین میزان جذب دانشجوی خارجی را دارد. در میان کشورهای قاره اروپا، سهم زیادی از دانشجویان خارجی به کشور فرانسه می رسد. فرانسه با داشتن دانشگاه های معتبر یکی از اصلی ترین انتخاب های دانشجویان بین المللی است. از میان دانشگاه های فرانسه، کدام دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ دانشگاه گرونوبل آلپ یکی از دانشگاه های خوب و مهم فرانسه است. گرونوبل آلپ به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه شناخته می شود و می تواند انتخاب شما نیز برای تحصیل در فرانسه باشد.

فهرست مطالب

    شهر گرونوبل

    دانشگاه گرونوبل آلپ در شهر گرونوبل و در کشور فرانسه واقع شده است. از این رو شما دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه، باید این شهر و شرایط زندگی در آن را به خوبی بررسی کنید و سپس به دنبال شناخت گرونوبل آلپ باشید. شرایط تحصیل در دانشگاه گرونوبل آلپ هرچقدر هم که مناسب و ایده آل باشد اما در مقابل شرایط زندگی در شهر گرونوبل مناسب نباشد، نمی توانید به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید. مهم ترین شرط برای مهاجرت تحصیلی، انتخاب مقصد مناسب برای زندگی و تحصیل است که نباید آن را نادیده گرفت. شهر گرونوبل در بخش شرقی کشور فرانسه قرار گرفته است. این شهر دقیقا در دامنه کوه های آلپ قرار داد. قرار گرفتن در این موقعیت نیز باعث شده، شهر گرونوبل به یکی از زیباترین و خاص ترین شهرهای اروپا تبدیل شود. مردم فرانسه شهر گرونوبل را به عنوان پایتخت آلپ می شناسند.

    کسانی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند، فرصت زندگی در یک شهر بسیار زیبا و خوش آب و هوا را خواهند داشت. زندگی در شهر گرونوبل چندین مزیت خواهد داشت. اولین و مهم ترین مزیت، برخورداری از یک محیط زیبا و دانشجویی است. طبق آماری که کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو به دست آورده اند، در یک دهه گذشته چیزی حدود 600 هزار نفر برای تحصیل در فرانسه وارد این شهر شده اند که بخش بزرگی از این آمار متعلق به دانشجویانی است که وارد دانشگاه گرونوبل آلپ شده اند. از دیگر مزیت های زندگی در شهر گرونوبل می توان به شرایط ایده آل حمل و نقل و خدمات درمان در آن اشاره کرد. در یک جمع بندی کلی می توان گفت شرایط زندگی در کشور فرانسه و شهر گرونوبل برای دانشجویانی که قصد تحصیل در گرونوبل آلپ و یا دیگر دانشگاه های این شهر را دارند، بسیار مناسب است. این شهر از آن جایی که به عنوان یک شهر دانشجویی شناخته می شود، به شما کمک خواهد کرد تا با کمترین هزینه، زندگی خود را بگذرانید.

    آشنایی با دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه

    دانشگاه گرونوبل آلپ یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه و برترین دانشگاه های اروپا است. این دانشگاه از نظر کیفیت آموزشی که ارائه می کند به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های اروپا شناخته می شود. این دانشگاه در شهر زیبای گرونوبل واقع شده است و همین مسئله باعث شده متقاضیان ورود به این دانشگاه بالا باشد. سالانه حدود 50 هزار نفر برای ورود به این دانشگاه نام نویسی می کنند. متقاضی ورود به این دانشگاه به قدری بالا است که مسئولان دانشگاه ناچار شده اند برای جذب دانشجویان بین المللی، آزمون ورودی برگزار کنند تا دانشجویانی را پذیرش کنند که سطح علمی بالاتری نسبت به سایرین دارند. شما با انتخاب گرونوبل آلپ می توانید برای تحصیل، رشته های مختلفی را انتخاب کنید.

    دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه توانسته در اکثر رشته های تحصیلی، رتبه های خوبی کسب کند. اما این دانشگاه بیشتر تمرکز خود را بر روی علم و تکنولوژی قرار داده است که در این زمینه نیز پیشرفت مثال زدنی حاصل فعالیت سال های اخیر آن ها شده است. شما برای تحصیل در فرانسه می توانید این دانشگاه را انتخاب کنید. این دانشگاه از هر نظر برای دانشجویان خارجی یک انتخاب مناسب خواهد بود. برای ورود به برخی از دانشگاه ها لازم است توانایی علمی خود را بارها وبارها با انجام مصاحبه های مختلف و شرکت در آزمون های گوناگون اثبات کنید. شرایط ورود به دانشگاه گرونوبل آلپ کمی راحت تر از دیگر دانشگاه های فرانسه است.

    آشنایی با دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه گرونوبل آلپ

    دانشجویانی که مشتاق به تحصیل در دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه هستند، باید در مورد دانشکده ها و رشته های تحصیلی این دانشگاه اطلاعات لازم را جمع آوری کنند. گرونوبل آلپ دارای 23 دپارتمان، مدرسه و موسسه آموزشی است که در هر یک از آن ها رشته های مختلفی به دانشجویان ارائه می شود.

    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده داروسازی
    • دانشکده اقتصاد
    • مدرسه آموزش
    • دپارتمان فعالیت های ورزشی
    • موسسه آموزشی تکنولوژی
    • مراکز دانشگاهی مطالعات فرانسه

    در این دانشگاه شما می توانید هم به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی تحصیل کنید. هر چند بیشتر دوره های آموزشی دراین دانشگاه به زبان فرانسوی ارائه می شوند اما برخی از رشته ها هستند که به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه شوند.

    • رشته مدیریت
    • گردشگری
    • طراحی و برنامه ریزی شهری
    • مهندسی کامپیوتر
    • انفورماتیک
    • ریاضیات پایه
    • امنیت تجاری
    • تجارت علوم آزمایشگاهی
    • سنتز آلی
    • علوم شناختی
    • ژئودینامیک
    • منابع زمینی
    • زمین لرزه شناسی
    • مهندسی پزشکی
    • نانو شیمی
    • خلاقیت صنعتی
    • مدیریت عملیات
    • حقوق
    • الکتروشیمی
    • مطالعات قانونی

    رشته های تحصیلی ذکر شده برخی از رشته های تحصیلی هستند که در دانشگاه گرونوبل آلپ ارائه می شوند. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های تحصیلی موجود در این دانشگاه، با کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید.

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه گرونوبل آلپ

    رتبه دانشگاه گرونوبل آلپ

    شناخت رتبه و رنکینگ این دانشگاه برای دانشجویانی که قصد ورود به این دانشگاه را دارند بسیار حائز اهمیت است. با شناخت رتبه دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه خواهید دانست که این دانشگاه در میان دانشگاه های برتر جهان چه جایگاهی دارد. بهتر است برای شناخت رتبه و رنکینگ گرونوبل آلپ به رنکینگ منتشر شده از پایگاه های رتبه بندی معتبر دنیا توجه کنید. برای مثال پایگاه رتبه بندی QS، پایگاه رتبه شانگهای و پایگاه رتبه بندی تایمز همگی جزء پایگاه های رتبه بندی معتبر دنیا هستند که دانشگاه های جهان را رتبه بندی می کنند.

    طبق آماری که پایگاه رتبه بندی QS در سال 2021 میلادی منتشر کرده است، نام این دانشگاه در رتبه 342 دنیا به چشم می خورد. رتبه دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه نیز در رتبه بندی شانگهای در همین سال، 101 تا 150 دنیا مشخص شده است. رتبه بندی تایمز نیز در سال 2020 میلادی، گرونوبل آلپ فرانسه را در رتبه 301 تا 350 برترین دانشگاه های جهان قرار داده است. با این آمار و شناخت رتبه دانشگاه گرونوبل آلپ می توانید پی ببرید که این دانشگاه فرانسوی نه تنها یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه بلکه یکی از معروف ترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا است. با شناخت رتبه این دانشگاه می توانید مطمئن شوید که با انتخاب این دانشگاه و اخذ پذیرش آن، در یکی از معتبرترین دانشگاه های سراسر دنیا تحصیل خواهید کرد.

    شهریه دانشگاه گرونوبل آلپ چقدر است؟

    هر دانشجویی علاقه مند به تحصیل در دانشگاهی است که از نظر هزینه برایش چندان مشکل ساز نباشد. شرایط تحصیل در فرانسه برای دانشجویان خارجی به گونه ای است که علاقه دارند در دانشگاهی تحصیل کنند که شهریه کمتری از آن ها دریافت کند. این دانشگاه به دلیل اینکه یک دانشگاه دولتی در میان دانشگاه های فرانسه به حساب می آید، شهریه بالایی از دانشجویان دریافت نمی کند. اما شهریه دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه چقدر است؟

    شهریه دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه نیز بر اساس دیگر دانشگاه های این کشور، بر حسب رشته تحصیلی دانشجویان و مقطعی که در آن مشغول به تحصیل هستند، مشخص می شود. اما می توان گفت، شهریه تقریبی این دانشگاه برای دانشجویان خارجی در سال حدودا هزار تا 3 هزار یورو می باشد. البته شما می توانید برای پرداخت شهریه، از کمک هزینه های تحصیلی نیز استفاده کنید. دانشجویان خارجی می توانند با بهره مندی از کمک هزینه های تحصیلی که این دانشگاه به آن ها ارائه می کند، هزینه های خود را مدیریت کنند و برای پرداخت هزینه ها با مشکل مواجه نشوند.

    شرایط خوابگاه های دانشگاه گرونوبل

    یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور، بحث اقامت آن ها است. اغلب دانشجویان سعی دارند کمترین هزینه را برای اقامت بپردازند از همین رو به دنبال زندگی در خوابگاه هستند. بد نیست حال که تصمیم به انتخاب گرونوبل آلپ فرانسه را دارید، شرایط خوابگاه دانشگاه را بررسی کنید. این دانشگاه به دانشجویان خود خوابگاه اجاره می دهد تا آن ها بتوانند با کمترین هزینه در خوابگاه های دانشگاه اقامت کنند. خوابگاه هایی که گرونوبل آلپ به دانشجویان خود ارائه می کند تماما مبله هستند و امکانات اولیه زندگی را به کامل ترین شکل ممکن دارند.

    البته دانشجویانی که در خوابگاه اقامت می کنند، باید هزینه ماهانه برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی، آب، اینترنت و برق و را بپردازند. این را هم ذکر کنیم که اولویت دانشگاه گرونوبل آلپ برای اجاره خوابگاه، دانشجویانی هستند که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

    شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه گرونوبل آلپ

    اکثر دانشجویانی که دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه آشنا می شوند به محض آشنایی و کسب شناخت لازم در مورد این دانشگاه به دریافت پذیرش آن فکر می کنند. گرونوبل آلپ از جمله دانشگاه هایی است که برای پذیرش دانشجویان خارجی، قوانین سفت و سختی را قرار داده است. شما به راحتی نمی توانید موفق به دریافت پذیرش این دانشگاه شوید.

    با توجه به این که قوانین و شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه فرانسوی برای هر دانشجو با توجه به رشته و مقطع به صورت متفاوتی خواهد بود، نمی توانیم مواردی را به عنوان شرایط لازم برای دریافت پذیرش معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب کامل ترین اطلاعات در این زمینه، به وبسایت اصلی این دانشگاه مراجعه کنید و یا از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

    شرایط اخذ پذیرش

    مشاوره تحصیلی

    از آن جایی که شرایط تحصیل در فرانسه با دیگر کشورهای اروپایی متفاوت است، هر دانشجویی موفق نمی شود به راحتی، پذیرش دانشگاه های فرانسه را کسب کند. دانشجویانی که قصد تحصیل در گرونوبل آلپ دارند، برای اخذ پذیرش باید راه سختی را طی کنند و مراحلی را پشت سر بگذارند. از آن جایی که شرایط اخذ پذیرش برای هر دانشجو در هر رشته ای با دانشجویان دیگر متفاوت است، پیشنهاد می کنیم از یک موسسه مهاجرتی معتبر در این امر کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی بالدانو یکی از معتبرترین موسساتی است که می تواند در این خصوص به شما کمک کند. شما از طریق تماس با کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو، مشاوره های لازم را در مورد شرایط تحصیل در فرانسه و دانشگاه گرونوبل آلپ، دریافت خواهید کرد. کارشناسان ما به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد و از اولین مرحله تا آخرین مرحله اخذ پذیرش دانشگاه گرونوبل آلپ در کنار شما خواهند بود.

    آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه گرونوبل آلپ وجود دارد؟

    بله. در دانشگاه گرونوبل آلپ به زبان انگلیسی و فرانسوی به دانشجویان تدریس می شود.

    آیا برای اقامت در خوابگاه از دانشجویان هزینه دریافت می شود؟

    بله. برای اقامت در خوابگاه دانشجویان باید هزینه ماهانه برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی، آب، اینترنت و برق و را بپردازند.