• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه لیل فرانسه

دانشگاه لیل فرانسه

فرصت تحصیل در دانشگاه های خارجی برای هر انسانی جذاب است. کمتر دانشجویی را پیدا می کنید که به تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان فکر نکند. اغلب علاقه مند به تحصیل در کشور و دانشگاهی هستند که شرایط پیشرفت آن ها را فراهم کند. شما باید یک کشور پیشرفته را برای تحصیل انتخاب کنید که دانشگاه های آن در سطح علمی بالایی قرار داشته باشند. دانشگاه های فرانسه یکی از بهترین دانشگاه هایی است که شما می توانید برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. اما قطعا باید در بین این دانشگاه ها نیز به دنبال تحصیل در بهترین آن ها باشید. دانشگاه لیل فرانسه یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور فرانسه است. این دانشگاه جزء آن دسته از دانشگاه های معتبری است که سالانه دانشجویان زیاد را پذیرش می کند. اگر قصد آشنایی و شناخت شرایط تحصیل در این دانشگاه را دارید، تا پایان این مطلب با گروه مهاجرتی بالدانو همراه باشید.

فهرست مطالب

    تحصیل در فرانسه

    تحصیل در فرانسه فرصتی عالی برای دانشجویان خارجی است تا به اهداف زندگی خود برسند. قبل از اینکه به معرفی دانشگاه لیل فرانسه بپردازیم، باید در مورد تحصیل در فرانسه و شرایط تحصیل در این کشور با شما صحبت کنیم. شما باید قبل از آشنایی با دانشگاه لیل فرانسه، بدانید که قصد مهاجرت و زندگی در چه کشوری را دارید. یا شاید برای شما سوال باشد که چرا باید در بین دانشگاه های معتبر دنیا، دانشگاه های فرانسه نظیر دانشگاه لیل فرانسه را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

    فرانسه کشوری بسیار زیبا است که سیستم آموزشی بسیار عالی و باکیفیتی را در اختیار دارد. سیستم آموزشی فرانسه به گونه ای است که نیازهای دانشجویان را تامین می کند. از طرفی، فرانسه به عنوان یک قدرت اقتصادی در سطح اروپا و حتی سطح جهان شناخته می شود. یکی دیگر از مهم ترین دلایل اهمیت تحصیل در فرانسه، ارزش گذاری دانشجویان به خصوص دانشجویان جوان است. دانشجویانی که از دانشگاه های فرانسه فارغ التحصیل می شوند، به محض ورود به بازار کاری مناسبی رو به رو می شوند و پیشنهادهای کاری فوق العاده ای برای آن ها ارسال خواهد شد. آمارها نشان داده از هر 10 نفر دانشجوی بین المللی که در دانشگاه های فرانسه تحصیل می کنند، 9 نفر، تحصیل در فرانسه را پیشنهاد می کنند و این یعنی شرایط زندگی و تحصیل در فرانسه بسیار عالی است. این را هم ذکر کنیم که زبان فرانسوی، سومین زبان رایج در تجارت می باشد که به خودی خود اهمیت مهاجرت به این کشور را نشان می دهد. هر کدام از این دلایل می تواند هر دانشجویی را برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه ترغیب کند. شما نیز می توانید از این فرصت طلایی استفاده کنید.

    معرفی دانشگاه لیل فرانسه

    حال که با شرایط تحصیل در فرانسه آشنا شدید، لازم است به دنبال انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل در این کشور باشید. در ابتدای مطلب گفتیم که این دانشگاه، یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور است که همان طور که از نامش پیداست در شهر لیل قرار دارد. دانشگاه لیل فرانسه یک دانشگاه چند رشته ای است که جزء دانشگاه های دولتی کشور فرانسه به حساب می آید. این دانشگاه را می توان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فرانسه نامگذاری کرد چرا که در سال 1559 تاسیس شده است. البته زمان فعالیت این دانشگاه با نام دانشگاه لیل فرانسه به سال 1896 به بعد باز می گردد. با توجه به سابقه درخشان و اعتبار بین المللی که دارد، اغلب مردم دنیا این دانشگاه را بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان جهان می دانند.

    مسئولین این دانشگاه، توجه ویژه ای به پذیرش دانشجویان بین المللی دارد. آن ها سعی می کنند دانشجویان نخبه دیگر کشورها را به خود جذب کنند تا بدین طریق سطح علمی خود را افزایش دهند. در حال حاضر نزدیک به 70 هزار دانشجو در دانشکده های این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. حدود 12 درصد از دانشجویان این دانشگاه را، دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. همچنین لازم است ذکر کنیم، دانشگاه لیل فرانسه دارای 3300 کارمند، 5 آزمایشگاه مجهز و 62 واحد تحقیقاتی نیز می باشد.

    معرفی دانشگاه لیل فرانسه

    دانشکده های دانشگاه لیل فرانسه

    یکی از مواردی که می تواند به شناخت شرایط تحصیل در این دانشگاه کمک کند، شناخت دانشکده ها و رشته های تحصیلی این دانشگاه است. شما دانشجویان علاقه مند برای تحصیل در این دانشگاه، باید بدانید که امکان تحصیل در چه رشته هایی را خواهید داشت. شناخت رشته های تحصیلی اهمیت زیادی دارد. در این قسمت کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو، ابتدا به معرفی دانشکده ها و سپس رشته های تحصیلی دانشگاه لیل فرانسه خواهند پرداخت.

    دانشگاه لیل فرانسه دارای 24 بخش و مدرسه است که همه آن ها در 6 حوزه اصلی دسته بندی می شوند. ورزش، هنر ادبیات و زبان، علم و فناوری، علوم انسانی و اجتماعی، حقوق اقتصاد و مدیریت و دانشکده سلامت، اصلی ترین دانشکده های این دانشگاه هستند که شما می توانید در آن ها تحصیل کنید. شما می توانید با توجه به مقطع تحصیلی خود، انتخاب رشته کنید. اقتصاد و مدیریت، علوم زندگی، رباتیک و حمل و نقل، شیمی، مهندسی هوا فضا، علوم گیاهی، مهندسی برق، فلسفه معاصر، علوم انسانی و اجتماعی، تجارت الکترونیکی جهانی، برنامه ریزی شهری، زیست شناسی و سلامت و حقوق جزء مهم ترین رشته های تحصیلی دانشگاه لیل فرانسه می باشند که شما می توانید هر یک از آن ها را برای تحصیل در دانشگاه لیل فرانسه انتخاب کنید. البته این موارد ذکر شده تنها برخی از رشته های تحصیلی در این دانشگاه می باشند. برای کسب اطلاعات کاملتر در مورد رشته های تحصیلی این دانشگاه، با کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید.

    رتبه دانشگاه لیل فرانسه

    یکی از مهم ترین اطلاعاتی که باید برای تحصیل در دانشگاه های خارجی به دست آورید، کسب اطلاعات لازم در مورد رنکینگ دانشگاه مقصد است. شما برای تحصیل در دانشگاه لیل نیز باید به دنبال شناخت رتبه دانشگاه لیل باشید تا بدانید این دانشگاه در بین معتبرترین دانشگاه های دنیا از چه جایگاهی برخوردار است. شناخت رتبه دانشگاه لیل فرانسه به شما کمک می کند بدانید چرا باید این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کنید. در این قسمت کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو با بررسی هایی که انجام داده اند، موفق به شناخت رتبه این دانشگاه از دید 3 پایگاه رتبه بندی شده اند.

    رنکینگ جهانی شانگهای، تایمز و QS، 3 پایگاه معتبر رتبه بندی است. بر اساس این رتبه بندی ها، رتبه این دانشگاه به ترتیب 401 تا 500، 601 تا 800 و از 801 تا 1000 جهان می باشد. این رتبه بندی ها متعلق به سال 2020 است. می توان انتظار داشت با پیشرفت هایی که در این دانشگاه حاصل شده، در آینده ای نه چندان دور، شاهد بهبود رتبه دانشگاه لیل فرانسه باشیم. اما هم اکنون نیز می توان دانشگاه لیل را به عنوان 500 تا هزار دانشگاه برتر جهان نام گذاری کرد.

    اخذ پذیرش دانشگاه لیل فرانسه

    حال که با رتبه دانشگاه لیل فرانسه آشنا شدید و دانستید که این دانشگاه در بین دانشگاه های دنیا از چه جایگاهی برخوردار است، بهتر است به دنبال اخذ پذیرش آن باشید. اما اخذ پذیرش دانشگاه های فرانسه، نیاز به سپری کردند فرآیندهایی دارد که لازم است ابتدا با آن ها آشنا شوید. شما باید یک سری از مدارک را برای دریافت پذیرش جمع آوری و ارائه کنید. البته لازم است بدانید که مدارک مورد نیاز برای هر رشته ای با رشته دیگر و از مقطعی با مقطع دیگر متفاوت است. اما یک سری از مدارک هستند که شما باید برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه آن ها را حتما داشته باشید. در این قسمت کارشناسان ما تمامی مدارک مورد نیاز که در همه رشته ها مشترک هستند را به شما معرفی خواهند کرد.

    ارائه انگیزه نامه تحصیلی، پاسپورت و عکس پرسنلی، ترجمه آخرین مدرک تحصیلی دانشجو به همراه ریز نمرات، رزومه تحصیلی، توصیه نامه تحصیلی ( مختص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) و مدرک زبان فرانسه، از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز هر دانشجویی برای اخذ پذیرش دانشگاه لیل فرانسه است. البته باید بدانید که مدرک زبان فرانسه شما دانشجویان باید حداقل B2 باشد. اگر هم قصد تحصیل در رشته های حوزه پزشکی را دارید، مدرک زبان شما باید حداقل C1 باشد. فراموش نکنید که جمع آوری و ارائه مدارک مورد نیاز بسیار حائز اهمیت است چرا که برای پذیرش یا رد درخواست شما، ارائه صحیح و کامل مدارک بسیار مهم است. در صورتی که نتوانید مدارک مورد نیاز را به صورت کامل ارائه کنید، احتمال ریجکت درخواست شما برای پذیرش در دانشگاه لیل فرانسه  بالا خواهد رفت.

    اخذ پذیرش دانشگاه لیل فرانسه

     کیفیت زندگی در شهر لیل فرانسه

    هر آنچه را که در مورد دانشگاه لیل فرانسه لازم بود، دانستید. در ابتدای مطلب نیز در مورد تحصیل در فرانسه با شما صحبت کردیم. اما شما زمانی می توانید به شرایط تحصیل در دانشگاه لیل فرانسه پی ببرید که کیفیت زندگی در شهر لیل را بررسی کنید و ببینید که مردم این شهر در چه وضعیتی قرار دارند. لیل یکی از شهرهای مهم فرانسه است که مردم آن کیفیت زندگی بسیار بالایی دارند. شاخص توان خرید مردم نزدیک به 85 درصد تخمین زده شده است. این یعنی شما می توانید به راحتی از پس نیازهای زندگی خود بربیایید. شاخص های امنیت و هزینه زندگی نیز به ترتیب 56 و 65 درصد است.

    یکی از دلایل اهمیت این شهر، شاخص آلودگی های آن است. شاخص آلودگی هوای شهر لیل، حدود 45 درصد است. این شهر نزدیک به 290 هزار نفر جمعیت دارد و مردمان زیادی با ادیان مختلف در آن زندگی می کنند. حدود 30 هزار مهاجر را می توانید در سطح شهر لیل مشاهده کنید. آب و هوای این شهر برای مردم ما بسیار مناسب است چرا که نه تابستان های بسیار گرم دارد و نه زمستان های بسیار سرد. بنابراین نباید فرصت تحصیل در این دانشگاه و زندگی در این شهر زیبا را به راحتی از دست دهید.

    کیفیت زندگی در شهر لیل فرانسه

    موسسه اعزام دانشجو

    از دید بسیاری از مردم، مهاجرت همواره یکی از سخت ترین کارها بوده است. اغلب افراد به راه های مهاجرت آشنا نیستند و نمی دانند باید چه مراحلی را برای مهاجرت سپری کنند. مهاجرت شیوه های مختلفی دارد. برخی به دلیل کار و برخی به خاطر تحصیل و یا دلایل دیگر به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند. برای تحصیل نیز باید مهاجرت تحصیلی را بر گزینید اما از قبل باید پذیرش دانشگاه مقصد را کسب کرده باشید. با توجه به اینکه این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسه است، در چند سال اخیر باعث شده، این دانشگاه کانون توجهات دانشجویان بین المللی قرار بگیرد. اما برای اخذ پذیرش دانشگاه لیل فرانسه باید چه کرد؟

    کمتر کسی می تواند به تنهایی، پذیرش دانشگاه های معتبر خارجی را به دست آورد. کمک گرفتن از یک موسسه اعزام دانشجو همواره ساده ترین و بهترین راه برای اخذ پذیرش دانشگاه های مهم فرانسه همچون دانشگاه لیل فرانسه بوده است. شما می توانید برای تحصیل در فرانسه و اخذ پذیرش در این دانشگاه، از کارشناسان مجموعه مهاجرتی بالدانو کمک بگیرید. کارشناسان ما سعی می کنند کامل ترین راهنمایی های را در مورد این دانشگاه در اختیارتان قرار دهند. شما می توانید با کمک کارشناسان ما شانس خود را برای اخذ پذیرش دانشگاه های معتبر نیا مانند دانشگاه لیل فرانسه بالا ببرید.

    موسسه اعزام دانشجو

    نتیجه گیری

    در این مطلب از مجموعه مهاجرتی بالدانو سعی کردیم در مورد دانشگاه لیل فرانسه با شما صحبت کنیم. کارشناسان ما سعی کردند ابتدا به معرفی وضعیت تحصیل در فرانسه بپردازند و سپس در مورد شرایط تحصیل در این دانشگاه با شما صحبت کنند. هر آنچه را که لازم بود در مورد این دانشگاه فرانسوی شناختید و دانستید که شرایط تحصیل در آن چگونه است. اگر به دنبال ساده ترین راه برای اخذ پذیرش دانشگاه لیل فرانسه هستید، همین حالا با گروه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید.