• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه لیون فرانسه از تاسیس تا امروز

دانشگاه لیون فرانسه از تاسیس تا امروز

اکثر شما روش های مهاجرت را می شناسید. در بین شیوه های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی یکی از متداول ترین و مطمئن ترین شیوه ها برای مهاجرت است. افرادی که به قصد تحصیل به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند، دنبال رسیدن به اهداف بزرگی هستند. باید بدانید مهم ترین کار قبل از مهاجرت، تحقیق و تفحص در مورد محل انتخاب شده است. دانشگاه های فرانسه جزء بزرگترین دانشگاه های دنیا هستند. دولت این کشور با سیاست های درستی که اتخاذ کرده، توانسته دانشجویان زیادی را  از سراسر دنیا پذیرش کند. اما کدام شهر را برای زندگی انتخاب کنیم؟ آیا دانشگاه لیون انتخاب مناسبی است؟ در مورد دانشگاه لیون فرانسه چه می دانید؟ شرایط تحصیل در این دانشگاه به چه صورت است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، گروه مهاجرتی بالدانو را تا پایان این مطلب همراهی کنید. همچنین اگر برای پذیرش از این دانشگاه سوالی دارید می‌توانید از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

فهرست مطالب

    آشنایی با شهر لیون

    مهاجرت تحصیلی نیاز به جمع آوری اطلاعات بسیار زیادی دارد. برای این که یک دانشگاه مناسب را برای تحصیل انتخاب کنید باید موضوعات زیادی را بررسی کنید. انتخاب دانشگاه لیون فرانسه زمانی انتخاب خوبی است که شما در مورد دانشگاه  و شهر محل قرار گرفتن آن آگاهی داشته باشید. در این قسمت قصد داریم ابتدا به معرفی لیون فرانسه بپردازیم و سپس در مورد این دانشگاه با شما صحبت کنیم.

    شهر لیون فرانسه یکی از 3 شهر بزرگ فرانسه است. اغلب کسانی که دانشگاه های فرانسه را برای تحصیل انتخاب می کنند، تمایل دارند در شهر لیون زندگی کنند. چرایی این مسئله نیز به موقعیت مناسب لیون در فرانسه باز می گردد. تحصیل در فرانسه و اقامت در شهر لیون، از چند منظر برای شما دارای مزیت است. لیون در نزدیکی پایتخت فرانسه یعنی شهر پاریس قرار گرفته است. این شهر به عنوان مرکز اصلی پاریس شناخته می شود. جمعیت لیون طبق آخرین آمار به دست آمده در سال 2020 برابر با  500 هزار نفر است. مردم فرانسه، لیون را به عنوان پایتخت آشپزی کشور می دانند. در این شهر علاوه بر دانشگاه های بسیار بزرگ و بین المللی، موزه های تاریخی بسیاری وجود دارد. شما برای تحصیل در دانشگاه لیون فرانسه، باید اطلاعات جزئی در خصوص شهر لیون به دست آورید و سپس با دانشگاه آشنا شوید.

    آشنایی با شهر لیون

    معرفی دانشگاه لیون

    دانشگاه لیون جزء برترین دانشگاه های فرانسه است که در لیون و سنت اتین واقع شده. این دانشگاه در واقع یک موسسه آموزش عالی فرانسه است که در خود 16 موسسه آموزش عالی را دارا می باشد. اگر بخواهیم کمی دقیق تر به ساختار دانشگاه لیون بپردازیم، باید بگوییم این موسسه آموزش عالی از 3 دانشگاه  تشکیل شده است. برای این که به خوبی این 3 دانشگاه را بشناسید، در قسمت های بعدی به معرفی تک تک آن ها می پردازیم. این دانشگاه، یک دانشگاه بسیار بزرگ در سطح بین الملل است.

    سالیانه هزاران دانشجو از سراسر دنیا برای تحصیل به دانشگاه لیون فرانسه مراجعه می کنند. این دانشگاه بین المللی ویژگی هایی بسیار زیادی دارد. یکی از ویژگی های دانشگاه لیون، مسئولیت پذیری و شهرت بین المللی آن است. این دانشگاه در بین دانشگاه های فرانسه و حتی دانشگاه های قاره اروپا به عنوان یک دانشگاه توسعه یافته و نوآور شناخته می شود. فرصت های آموزشی و تحقیقاتی بسیار مناسبی را برای دانشجو مهیا می کند. تحصیل در این دانشگاه، سطح علمی شما را تا حد زیادی ارتقا خواهد داد. مدرک این دانشگاه جزء معتبرترین مدارک تحصیلی اروپا است.

    بد نیست یک سری اطلاعات نیز در مورد تعداد دانشجویان، اساتید و سایر موضوعات این دانشگاه به دست آورید. در حال حاضر چیزی حدود  140 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. اگر بخواهیم دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه لیون را تفکیک کنیم، باید بگوییم حدود 20 هزار از این دانشجویان را تنها افراد غیر بومی فرانسه تشکیل می دهند. 20 هزار دانشجو که از سراسر دنیا به قصد تحصیل در کشور فرانسه آمده اند، در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند. همچنین در این دانشگاه 172 آزمایشگاه، 12 دانشکده و 6800 پژوهشگر و محقق و مدرس را دارد.

    معرفی دانشگاه لیون

    رتبه دانشگاه لیون فرانسه

    یکی از موضوعات بسیار مهمی که به شما کمک می کند یک دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید، رتبه این دانشگاه است. برای این که بدانید انتخاب این دانشگاه برای تحصیل انتخاب مناسبی است، باید اطلاعات لازم در خصوص رتبه دانشگاه لیون فرانسه را به دست آورید. برای اینکه رتبه یک دانشگاه بین المللی مشخص شود، 13 شاخصه را در نظر می گیرند. در این قسمت از مجموعه مهاجرتی بالدانو به معرفی وضعیت این دانشگاه طبق این 13 شاخصه خواهیم پرداخت.

    دانشگاه لیون از نظر اعتبار تحقیقات در سطح جهانی رتبه 85، چاپ مقالات 84، کنفرانس ها 109، همکاری های بین المللی 729، اعتبار پژوهش ها در سطح منطقه 19، دانشگاه های برتر فرانسه رتبه 5، فهرست دانشگاه های برتر اروپا در رتبه 59، نمره جهانی 640، در بخش ریاضیات رتبه 61، شیمی 76،  مهندسی 164، کتاب ها 395 و در بخش کل نقل و قول ها از مقالات دانشگاهی در رتبه 111 قرار دارد. برای این که بدانید یک دانشگاه تا چه حد معتبر است. باید به رتبه آن در سطح بین الملل نگاه کنید. با توجه به این آمار ارائه شده، می توان گفت رتبه و رنکینگ این دانشگاه در سطح بین الملل بسیار مناسب است.

    رتبه دانشگاه لیون فرانسه

    شهریه دانشگاه لیون فرانسه

    میزان شهریه اخذ شده توسط دانشگاه یکی دیگر از مهم ترین مواردی است که سبب می شود دانشجویان برای انتخاب یا عدم انتخاب آن دانشگاه تصمیم گیری کنند. شما برای انتخاب دانشگاه لیون باید اطلاعات کافی در مورد میزان شهریه آن به دست آورید. به راستی شهریه این دانشگاه چقدر است؟ چگونه می توان شهریه را محاسبه کرد؟ در این قسمت کارشناسان ما در گروه مهاجرتی بالدانو اطلاعات کافی را در مورد شهریه دانشگاه لیون فرانسه در اختیارتان قرار خواهند داد. به ادامه مطلب خوب توجه کنید تا بدانید میزان شهریه چگونه محاسبه می شود و برای تحصیل در این دانشگاه باید چه مقدار بودجه ای برای پرداخت شهریه در نظر بگیرید.

    دانشگاه لیون فرانسه از نظر دریافت شهریه یکی از شهرهای مقرون به صرفه برای تحصیل در فرانسه است. اخذ شهریه برای تمامی رشته های این دانشگاه یکسان نیست. هر مقطع و هر رشته ای شرایط خاص خود را برای تحصیل دارد برای مثال شما برای اخذ لیسانس از این دانشگاه باید هزینه های حدود 200 یورو در سال برای خود در نظر بگیرید. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی به مراتب بالاتر است. برای مثال هزینه های شما برای مطالعات پزشکی نزدیک به 450 یورو در سال خواهد بود. در رشته مهندسی بیشترین شهریه را از دانشجویان دریافت خواهند کرد. طبق آمار به دست آمده، تحصیل دراین رشته ها حدودا 630 یورو در سال هزینه خواهد داشت. بنابراین باید بدانید که میزان شهریه در این دانشگاه طبق دانشکده و مقطعی است که در آن تحصیل می کنید. اما در یک جمع بندی کلی می توان گفت که تحصیل در این دانشگاه یک انتخاب مقرون به صرفه است.

    مدرسه عالی نرماله

    اگر به یا داشته باشید در قسمت های ابتدایی مطلب گفتیم که این دانشگاه از 3 دانشگاه تشکیل شده است. مدرسه عالی نرماله، لیون 1 و لیون 2 دانشگاه هایی هستند که سبب شکل گیری دانشگاه لیون فرانسه شده اند. در مورد هر کدام از این دانشگاه ها چه می دانید؟ آیا با آن ها و رشته هایی که در آن ها دانشجویان تحصیل می کنند آشنا هستید؟ در این قسمت قصد داریم به معرفی این 3 دانشگاه بپردازیم. مدرسه عالی نرماله در سال 1880 تاسیس شد. مدرسه عالی نرماله در این دانشگاه، مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد. 24 آزمایشگاه و 800 استاد در این دانشگاه وجود دارند و یکی از ارکان اصلی این دانشگاه به حساب می آید. بسیار از دانشجویان معتقدند مدرسه عالی نرماله بهترین دانشگاه برای تحصیل در لیون است.

    شما متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانید رشته هایی همچون ریاضی، تاریخ باستان، تاریخ فلسفه، جغرافیای دیجیتال، مطالعات فیلم، علوم انسانی دیجیتال، ادبیات مدرن، علوم و نوآوری، علوم زیستی، شهرهای هوشمند، اندیشه سیاسی، علوم زمین، اقتصاد، آموزش و دانش در جامعه و علوم کامپیوتر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

    دانشگاه لیون 1 و لیون 2 و لیون 3

    دانشگاه لیون 1 و 2 از جمله زیر مجموعه های دانشگاه لیون فرانسه هستند. برای تحصیل در این دانشگاه ، دومین دانشگاه معتبری که می توانید انتخاب کنید، دانشگاه لیون 1 است. این دانشگاه در سال 1971 تاسیس شد و از آن زمان تاکنون موفق به معرفی دانشجویان بزرگی در عرصه پزشکی شده است. در این دانشگاه در حال حاضر 45 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند. این تعداد دانشجو در 13 رشته کارشناسی و 50 رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند. شما با انتخاب این دانشکده، فرصت تحصیل در رشته های مختلفی را خواهید داشت. از جمله مهم ترین رشته های تحصیلی در لیون 1، عبارتند از هواشناسی، علوم مواد، فروش بین الملل، مهندسی نانو، زیست شناسی سرطان، ریاضی، تصویربرداری سه بعدی، اختر فیزیک، علوم زیستی، بازاریابی و مدیریت بین الملل، بیماری های عفونی، فیزیولوژی عضلات و  ژنتیک سلول.

    اما دانشگاه لیون 2، این دانشگاه نیز جزء زیر مجموعه های دانشگاه لیون فرانسه است. در زمان کنونی تقریبا 30 هزار دانشجو در رشته های گوناگون در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. برای تحصیل در این دانشگاه نیز می توانید رشته هایی همچون مردم شناسی، گردشگری، علوم کامپیوتر، جامعه شناسی، روزنامه نگاری، علوم سیاسی، موسیقی، حقوق، نوشتن خلاق، امور مال، تجربیات کلاسیک و مدرن، باستان شناسی، علوم کامپیوتر و آمار، بانکداری، مطالعات انگلیسی، عربی، آلمانی، روانشناسی و سینما را انتخاب کنید.

    حال نوبت به آشنایی با لیون 3 می رسد. لیون 3 نیز یکی از دانشگاه های دولتی این شهر است. این دانشگاه بیشتر بر روی علوم اجتماعی و حقوق تمرکز کرده است.  در حال حاضر نزدیک به 30 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. شما با انتخاب این دانشگاه، فرصت تحصیل در رشته هایی همچون مدیریت، تاریخ، ادبیات فرانسه، نقشه برداری، فلسفه، حسابداری، ارتباط و رسانه های دیجیتال، مدیریت گروه و علوم سیاسی را خواهید داشت.

    دانشگاه لیون 1 و لیون 2 و لیون 3

    موسسه اعزام دانشجو

    حال زمان تصمیم گیری است. تصمیم گیری در خصوص انتخاب کردن یا عدم انتخاب دانشگاه لیون برای تحصیل. هر آنچه که لازم بود را در خصوص رتبه و رنکینگ، شهریه و سایر موضوعات محوری این دانشگاه دانستید. اما پس از آشنایی با این موارد، اصلی ترین سوالی که ذهن متقاضیان را به خود درگیر می کند، چگونگی تحصیل در کشور فرانسه و مهاجرت به این کشور است. تحصیل در فرانسه و پذیرش در دانشگاه های این کشور، شرایط خاص خود را می طلبد. شما باید صفر تا صد کارهای مهاجرت خود به این کشور را به دست یک موسسه مهاجرتی بسپارید. هیچ شخصی مانند موسسه اعزام دانشجو نمی تواند به شما برای پذیرش در این دانشگاه فرانسوی کمک کند.

    موسسه مهاجرتی بالدانو با داشتن کارشناسان زبده و با تجربه، آماده است تا در این زمینه به شما کمک کند. در صورتی که به شرایط پذیرش دانشگاه لیون آشنا نیستید، می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما، راهنمایی های لازم را دریافت کنید. کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو آماده اند تا بخش بزرگی از اقدامات لازم برای پذیرش در این دانشگاه را برایتان انجام دهند. با وجود گروه مهاجرتی بالدانو دیگر لازم نیست نگران انجام کارهای مهاجرت خود به فرانسه باشید. تمامی اقدامات لازم با بهترین سرعت انجام خواهد شد.

    نتیجه گیری

    دانشگاه لیون یکی از برترین دانشگاه های فرانسه است که در شهر زیبای لیون واقع شده. این دانشگاه بدون شک جزء معتبرترین مراکز علمی است که شما برای تحصیل پیش روی خود دارید. زندگی در فرانسه و تحصیل در این دانشگاه به شما کمک می کند خیلی راحت به اهداف تحصیلی و شغلی خود برسید. شرایط تحصیل در این دانشگاه را از هر نظر که بررسی کنید، برایتان ایده آل خواهد بود.

    نتیجه گیری

    در این مطلب از گروه مهاجرتی بالدانو تلاش کردیم در خصوص یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسه با شما صحبت کنیم. پاسخ تمامی سوالات شما در خصوص این دانشگاه در این مطلب یافت می شود. در صورتی که نتوانستید پاسخ سوالات مورد نظر خود را یافت کنید، می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.