• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه پاریس ساکلی

دانشگاه پاریس ساکلی

دانشگاه های فرانسه در چندین سال اخیر با توجه به پیشرفت های مهمی که در زمینه های علمی کسب نموده اند، توانسته اند توجه بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در این کشور را به خود جذب کنند. کشور فرانسه از جمله کشورهای پیشرفته می باشد که در تمامی شهرهای آن دانشگاه های معتبری وجود دارد که با ارائه سطح بالا و استفاده از امکانات به روز دنیا توانسته اند دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کنند. شهر پاریس از جمله شهرهای معروف این کشور می باشد که با داشتن دانشگاه های متعدد توانسته است به یکی از دانشجوپذیرترین شهرهای اروپا تبدیل شود. اما اینکه کدام دانشگاه ها را برای تحصیل و زندگی در پاریس استفاده کنید، تصمیم سختی است. پیشنهاد ما انتخاب دانشگاه پاریس ساکلی از بین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل است. به همین منظور قصد داریم در این مطلب از مجموعه مهاجرتی بالدانو، دانشگاه زیبای پاریس ساکلی فرانسه را به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

    زندگی در پاریس

    پاریس یکی از بزرگترین شهرهایی است که در دنیا وجود دارد. کمتر کسی را می شناسید که با پایتخت فرانسه یعنی شهر پاریس آشنا نباشد. کسانی که مشتاق به تحصیل در دانشگاه پاریس ساکلی هستند، باید اطلاعات کاملی در خصوص شرایط تحصیل در کشور فرانسه و زندگی در پاریس به دست آورند چرا که شما در دوران تحصیل خود در این دانشگاه، باید در پاریس زندگی کنید. پاریس مرکز فعالیت های سیاسی، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی فرانسه است. این شهر به عنوان یکی از پرجمعیت ترین شهرهای فرانسه شناخته می شود چرا که بیشتر از 12 میلیون نفر جمعیت دارد.

    داشتن امکانات رفاهی و گردشگری بی نظیر و منحصر به فرد باعث شده شهر پاریس به عنوان محبوب ترین و دوست داشتنی ترین شهر فرانسه شناخته شود. این شهر در شمال فرانسه قرار گرفته است. قرار گرفتن در این بخش باعث شده آب و هوایی بسیار مناسب در آن حکم فرما باشد. دارا بودن دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه پاریس ساکلی باعث شده هر کسی برای تحصیل در فرانسه و زندگی در پاریس علاقه نشان دهد.

    زندگی در پاریس

    آشنایی با دانشگاه پاریس ساکلی  University Saclay-Paris

    حال که با شرایط زندگی در پاریس آشنا شدید باید به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد دانشگاه پاریس ساکلی باشید. باید حتما قبل از تصمیم گیری برای انتخاب این دانشگاه، شرایط تحصیل در دانشگاه پاریس ساکلی را ارزیابی کنید. اگر بخواهیم درباره این دانشگاه اطلاعات لازم را برای شما دانشجویان ارائه کنیم باید بگوییم که پاریس ساکلی پس از پایان جنگ جهانی دوم توانست در زمینه های فیزیک، شیمی و هسته ای پیشرفت های بسیاری داشته باشد و بتواند در این زمینه فعالیت های خود را گسترش دهد، این گسترش و پیشرفت باعث مستقل شدن مرکز اورسی در مارس ۱۹۶۵ شد سپس در سال ۱۹۷۱ به دانشگاه پاریس نام گرفت.

    این دانشگاه پس از مستقل شدن توانست در زمینه های علمی و آزمایشگاهی و رشته ریاضی پیشرفت های بسیاری را داشته باشد. دانشگاه پاریس ساکلی دارای کالج های مختلفی است که هر یک از آن ها به طور جداگانه در قسمتی هستند اما تمامی کالج ها تحت نظر خود این دانشگاه می باشند. بدون تردید می توان گفت پاریس ساکلی جزء معتبرترین دانشگاه های فرانسه است. اگر قصد تحصیل در فرانسه را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما این دانشگاه را انتخاب کنید و با کمک یک موسسه اعزام دانشجو به دنبال اخذ پذیرش این دانشگاه باشید.

    رتبه دانشگاه

    دانشگاه پاریس ساکلی با توجه به امکانات و شرایطی که در آن برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده است باعث پیشرفت دانشجویان بومی و غیربومی زیادی در زمینه های علمی مختلف شده است و در نهایت باعث ارتقای جایگاه این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان شده است. پاریس ساکلی به عنوان یک دانشگاه دولتی شرایط ایده آلی را برای دانشجویان و پیشرفت آن ها فراهم کرده است. این دانشگاه با رویکردهای آینده نگری توانسته رتبه جهانی خود را ارتقا دهد و از نظر پایگاه های رتبه بندی QS جایگاه 305 دنیا را از آن خود کند، همچنین در دیگر پایگاه های های مهم دنیا مثل شانگهای توانست رتبه 14 دنیا را به خود اختصاص دهد.

    رتبه دانشگاه پاریس ساکلی از نظر وبگاه تایمز 178 جهان می باشد که این اعداد و ارقام برای این دانشگاه مطلوب می باشد. با وجود این رتبه می توانید پی ببرید که این دانشگاه جزء بهترین انتخاب هایتان برای تحصیل در کشور فرانسه خواهد بود. پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه فرصت تحصیل در این دانشگاه را از دست ندهید. شما علاوه بر بهره مند شدن از یک محیط آموزشی پیشرفته و مدرن، زیر نظر بهترین اساتید تحصیل خواهید کرد.

    رتبه دانشگاه

    رشته های تحصیلی و دانشکده های دانشگاه پاریس ساکلی

    یکی دیگر از مهم ترین اطلاعاتی که باید در مورد دانشگاه پاریس ساکلی  به دست آورید، شناخت دانشکده ها و رشته های تحصیلی این دانشگاه فرانسوی است. باید بدانید دانشگاه پاریس سالکی دارای 14 مرکز آموزشی می باشد که رشته های مختلف در آن ها تدریس می شود. در ادامه کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو دانشکده های بین دانشگاه و رشته های تحصیلی آن را به شما معرفی خواهند کرد تا بدانید با انتخاب دانشگاه پاریس ساکلی، در چه رشته هایی می توانید مشغول به تحصیل شوید. از مهم ترین دانشکده های این دانشگاه می توان به دانشکده حقوق و اقتصاد مدیریت، دانشکده علوم پایه، دانشکده داروسازی، دانشکده علوم ورزشی و  موسسه فناوری های اشاره کرد. اما در هر کدام از این دانشکده ها رشته های مختلفی وجود دارد تا دانشجویان بتوانند با توجه به علاقه تحصیلی خود بهترین رشته را انتخاب کنند. رشته های زیر جزء مهم ترین رشته های تحصیلی دانشگاه پاریس سیکلی می باشد.

    علوم ورزشی، علوم پایه، زیست شناسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، ریاضیات، فیزیک، بهداشت عمومی، اقلیم، علوم کامپیوتری، حقوق، سیستم های تغذیه و کشاورزی، منابع غذایی، اقتصاد و مدیریت، علم زمین شناسی، علوم سیاسی، جامعه شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضیات، آموزش عالی و تحقیقات و علوم دارویی جزء مهم ترین رشته های تحصیلی دانشگاه پاریس ساکلی می باشند اما در کنار این رشته های تحصیلی زمینه های تحقیقاتی این دانشگاه نیز در رشته های مختلف توانسته علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند، در واقع این دانشگاه با فراهم کردن زمینه واحد های تحقیقاتی باعث ایجاد انگیزه در میان دانشجویان شده اند. دانشجویان می توانند در رشته های تحقیقاتی مختلفی مثل مکانیک، انرژی و فیزیک، کیهان شناسی، علوم زیستی، شیمی، اختر فیزیک و فیزیک وابسته به پدیده های درون اتمی، فناوری ارتباطات و اطلاعات، فیزیک ماده و امواج، نورشناسی و الکترونیک، علوم اجتماعی و انسانی تحقیقات لازم را انجام دهند. بنا بر این توضیحات می توان نتیجه گیری کرد، دست شما دانشجویان برای انتخاب رشته در دانشگاه پاریس ساکلی حسابی باز است.

    شهریه دانشگاه پاریس ساکلی

    در اکثر دانشگاه های فرانسه از جمله دانشگاه پاریس ساکلی، تحصیل به دو زبان زنده دنیا یعنی انگلیسی و فرانسوی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر خواهد بود. دانشجویانی که به زبان انگلیسی مسلط باشند می توانند با داشتن مدرک آیلتس یا تافل، برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند. اما تحصیل در این دانشگاه ها به زبان فرانسوی برای افراد بومی تقریباً رایگان می باشد. دانشجویان بین المللی نیز می توانند با گرفتن مدرک B2 فرانسوی برای تحصیل به زبان فرانسوی در این دانشگاه ها اقدام کنند.

    دانشجویانی که به زبان فرانسوی مشغول به تحصیل در دانشگاه پاریس ساکلی باشند باید سالانه بین 250 تا 700 یورو را به عنوان شهریه پرداخت کنند. اما دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند باید سالانه نزدیک به 11 هزار یورو را به عنوان شهریه پرداخت نمایند و با توجه به بالا بودن این هزینه می توانند از بورسیه های تحصیلی که کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته، استفاده کنند. پیشنهاد می کنیم برای تحصیل در پاریس ساکلی ، به دنبال گرفتن بورسیه تحصیلی باشید. در ادامه کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو در مورد بورسیه در این دانشگاه با شما صحبت خواهند کرد.

    بورسیه تحصیلی دانشگاه پاریس ساکلی

    برای گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه پاریس ساکلی لازم است بدانید باید سطح علمی نسبتاً بالایی داشته باشید. داشتن نمرات مناسب و معدل بالا و همچنین رزومه درسی و شغلی قوی می تواند به گرفتن بورسیه از این کشور به دانشجویان کمک کند. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های فرانسه 3 سال است که شهریه های بالا امکان تحصیل برای دانشجویان را دشوار می کند، به همین دلیل بیشتر دانشجویان بین المللی تلاش می کنند تا مدرک زبان فرانسوی را کسب کنند تا با پرداخت شهریه کمتری مواجه باشند. بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی برای دانشجویان بسیار محدود می باشد و همین موضوع باعث شده دانشجویان این مقطع تحصیلی، دانشگاه های فرانسه را انتخاب نکنند.

    اما در مقطع کارشناسی ارشد مدت زمان تحصیل 2 سال می باشد و دانشجویان با داشتن مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر می توانند برای تحصیل در دانشگاه پاریس ساکلی اقدام کنند. اما لازم است بدانید که بورسیه های تحصیلی فرانسه در دوره کارشناسی ارشد تنوع و تعداد بسیاری دارد که باعث بالا رفتن شانس دانشجویان برای گرفتن بورسیه می باشد. علاوه بر آن دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند در کنار تحصیل مشغول به کار شوند زیرا این کار باعث تامین بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل آن ها می شود. بورسیه تحصیلی ENS لیون، بورسیه تحصیلی دانشگاه پاریس ساکلی، بورسیه امیل بوتمی، بورسیه تحصیلی موسسه گرنوبل فناوری و بورسیه تحصیلی اراسموس، جزء بورسیه های تحصیلی مهم فرانسه می باشند. این دانشگاه در مقطع دکتری نیز بورسیه تحصیلی مهمی دارد. بورسیه تحصیلی دانشگاه  Paris HEC تنها یکی از چندین بورسیه تحصیلی این دانشگاه است.

    مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه پاریس ساکلی

    کسانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه پاریس ساکلی  هستند باید به دنبال فراهم کردن شرایط تحصیل در این دانشگاه باشند. جمع آوری و ارائه مدارک یکی از مهم ترین اقدامات است. دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند باید مدارک زیر را جهت پذیرش در این دانشگاه تهیه و به زبان فرانسوی ترجمه کنند. این مدارک مهم عبارت اند از گذرنامه، ویزا، مدرک زبان، مدرک دانشگاهی به همراه ریز نمرات، ارائه مدرک تمکن مالی ، داشتن رزومه علمی و تحصیلی مناسب. البته لازم است بدانید این موارد ذکر شده جزء عادی ترین مدارکی هستند که باید برای اخذ پذیرش دانشگاه پاریس ساکلی ارائه کنید. لازم است علاوه بر این موارد، مدارک مورد نیاز هر رشته و مقطع تحصیلی را نیز ارائه کنید.

    موسسه اعزام دانشجو

    دانشگاه پاریس سالکی یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسه است. برای پذیرش در این دانشگاه باید مراحلی را پشت سر بذارید. برای درخواست پذیرش نیز لازم است مدارک مورد نیاز در هر مقطع را فراهم کنید. برای اینکه بتوانید بدون مشکل شرایط تحصیل در دانشگاه پاریس ساکلی را فراهم کنید، بهتر است از یک موسسه اعزام دانشجو کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی بالدانو می تواند در این خصوص به شما کمک کند.

    اگر به دنبال کمک گرفتن از یک موسسه اعزام دانشجو هستید، پیشنهاد می کنیم همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در مورد شرایط تحصیل در پاریس ساکلی به شما ارائه کنند. کارشناسان ما می توانند به تمامی سوالات شما در مورد دانشگاه پاریس ساکلی پاسخ دهند و کمک کنند تا به راحت ترین شکل ممکن و بدون مشکل پذیرش این دانشگاه معتبر را به دست آورید.

    موسسه اعزام دانشجو

    نتیجه گیری

    در این مطلب سعی کردیم در مورد یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه با شما صحبت کنیم. آشنایی با دانشگاه پاریس ساکلی و کسب اطلاعات لازم در مورد این دانشگاه باعث می شود فرصت تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های اروپایی را داشته باشید. کارشناسان ما سعی کردند در این مطلب در مورد رتبه و شرایط تحصیل در دانشگاه پاریس ساکلی با شما صحبت کنند. شما می توانید برای تحصیل در فرانسه و اخذ پذیرش این دانشگاه، روی کمک گروه مهاجرتی بالدانو و کارشناسان زبده آن حساب کنید.