• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه ساینس پو فرانسه

دانشگاه ساینس پو فرانسه

تصمیم گیری برای مهاجرت همواره انتخاب سختی بوده است. کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارند که شما می توانید زندگی خود را در آن جا ادامه دهید. اما معمولا مقصد هر مهاجری با توجه به هدفی که برای مهاجرت انتخاب می کنید، مشخص می شود. مهاجرت تحصیلی در بین سایر روش های مهاجرت بیشتر کاربرد دارد و در سال دانشجویان زیادی را مشاهده می کند که به قصد ادامه تحصیل کشور خود را ترک می کنند. فرانسه یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. دانشگاه های فرانسه اکثرا جزء معتبرترین دانشگاه های اروپا هستند. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه یعنی دانشگاه ساینس پو فرانسه را به شما معرفی کنیم.  این دانشگاه فرانسوی به عقیده بسیاری از صاحب نظران، به عنوان برترین دانشگاه اروپا شناخته می شود. برای اینکه بتوانید فرصت تحصیل در ساینس پو را داشته باشید، بهتر است ابتدا این دانشگاه فرانسوی را بشناسید و با آن بیشتر آشنا شوید، پس تا انتها همراه ما باشید.

فهرست مطالب

    آشنایی با دانشگاه ساینس پو

    دانشگاه ساینس پو به عنوان یک موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی در زمینه علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می کند. این دانشگاه در سال ۱۸۷۲ توسط امیل بوتمی در پاییتخت کشور فرانسه یعنی شهر پاریس تاسیس شده است و از این حیث به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فرانسه شناخته می شود. ساینس پو در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل به زبان انگلیسی می باشند را جذب می کند. شاید همین مسئله دلیل محبوبیت این دانشگاه در بین بهترین دانشگاه های فرانسه باشد.

    شاید برایتان جالب باشد بدانید، دانشگاه ساینس پو محل تحصیل یکی از مشهورترین نخست وزیرهای ایرانی بوده است. محمد مصدق نخست وزیر سابق کشورمان در این دانشگاه تحصیل کرده است. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه دولتی فرانسه، یکی از مقصدهای اصلی برای تحصیل دانشجویان خارجی می باشد. اگر بخواهیم شرایط تحصیل در فرانسه را ارزیابی کنیم، باید بگوییم تحصیل در دانشگاه ساینس پو فرصت مناسبی است. چرا که این دانشگاه برای دانشجویان خارجی خود خدمات ویژه ای را در نظر گرفته است. علاوه بر این موارد، قرار گرفتن در شهر پاریس باعث می شود، شما دانشجویان فرصت زندگی در یکی از بهترین شهرهای اروپا را داشته باشید.

    رنکینگ دانشگاه ساینس پو فرانسه

    یکی از مواردی که باعث می شود به سطح علمی دانشگاه ساینس پو در بین دانشگاه های معتبر دنیا پی ببرید، شناخت رنکینگ این دانشگاه است. دانشجویانی که به دنبال فراهم کردن شرایط تحصیل در فرانسه هستند، باید بدانند دانشگاهی که انتخاب می کنند چه جایگاهی در بین دانشگاه های دنیا دارد. در این قسمت قصد داریم رتبه دانشگاه ساینس پو را با یکدیگر بررسی کنیم. این دانشگاه با وجود سطح کیفی آموزش و همچنین تحصیل در بخش های مختلف توانسته جایگاه مناسبی را از نظر رنکینگ های جهانی از آن خود کند.

    دانشگاه ساینس پو از نظر QS توانسته جایگاه سوم جهان را بدست آورد. این دانشگاه توانسته برای اولین بار در تاریخ خود به عنوان بهترین دانشگاه اروپا در رشته علوم سیاسی شناخته شود. همچنین این دانشگاه دارای ۷ پردیس فرهنگی و ۱۱ واحد تحقیقاتی می باشد که ۴۹ درصد دانشجویان آن بین المللی هستند. شاید همین مساله باعث شده تا رنکینگ ساینس پو تا این حد عالی باشد. دانشجویان از 150 کشور مختلف دانشگاه ساینس پو را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند. هم چنین لازم است بدانید این دانشگاه توانسته در رشته های مختلف نیز جایگاه مناسبی را کسب کند. برای مثال رتبه ۲۱ در سیاست گذاری و مدیریت اجتماعی، کسب رتبه ۳۰ در جامعه شناسی، کسب رتبه ۲ در زمینه سیاست و مطالعات بین المللی، از جمله رتبه هایی هستند که این دانشگاه در هر رشته کسب کرده است. با توجه به این آمار و قرار گرفتن در رتبه 2 پایگاه رتبه بندی QS، باید بدانید فرصت تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های جهان و یا حتی شاید برترین دانشگاه دنیا برای شما متقاضیان فراهم است.

    رنکینگ دانشگاه ساینس پو فرانسه

    دانشکده های دانشگاه

    همان طور که گفته شد ساینس پو دارای ۱۱ پردیس می باشد که از مهم ترین آن ها می توانیم به پردیس ارس، پردیس مانتوی، پردیس نانسی، پردیس پاریس، پردیس دیژون، پردیس لوآور، پردیس پواتیه اشاره کنیم. اما علاوه بر آشنایی با پردیس های این دانشگاه، باید دانشکده های دانشگاه ساینس پو را هم بشناسید.

    ساینس پو فرانسه دارای دانشکده های مختلف در مقاطع گوناگون تحصیلی نیز می باشد. دانشکده حقوق، دانشکده بین المللی پاریس، دانشکده شهرسازی، دانشکده اقتصاد، دانشکده تاریخ، دانشکده علوم سیاسی، دانشکده جامعه شناسی، دانشکده روابط عمومی، دانشکده روزنامه نگاری، دانشکده مدیریت و نوآوری و دانشکده تحقیقات جزء اصلی ترین دانشکده های ساینس پو هستند. شما دانشجویان می توانید در هر یک از این دانشکده ها در رشته مربوطه مشغول به تحصیل شوید.

    دانشکده های دانشگاه

    شهریه دانشگاه ساینس پو

    هزینه ها معیار تصمیم گیری دانشجویان بسیاری هستند. اکثرا دانشجویان ترجیح می دهند در دانشگاهی مشغول به تحصیل شوند که از نظر شهریه، کمترین هزینه را برایشان داشته باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی بالدانو، در خصوص شهریه دانشگاه ساینس پو با شما صحبت خواهند کرد. طبق آخرین مصوبه پرداخت شهریه برای سال تحصیلی ۲۰۲۱ -۲۰۲۲ به شرح زیر می باشد.

    پرداخت شهریه برای دانشجویانی که داخل منطقه اقتصادی اروپا قرار دارند با توجه به درآمد خانوادگی آن ها تعیین می شود، یعنی افراد با توجه به وضع مالی که دارند، میزان شهریه آن ها محاسبه خواهد شد. این هزینه برای دانشجویانی که در داخل منطقه اقتصادی اروپا قرار دارند تا 14000 یورو در سال در مقطع کارشناسی و 18000 یورو در مقطع کارشناسی ارشد متغیر می باشد. این اعداد اعلام شده، سقف مبلغی است که دانشجویان می توانند برای شهریه پرداخت کنند. این امکان وجود دارد که شهریه برخی از دانشجویان حتی 0 باشد. اما پرداخت شهریه در رشته های مختلف مثل کارشناسی ارشد روابط عمومی چیزی حدود 22000 یورو در سال می باشد. پرداخت شهریه در این دانشگاه در رشته های مختلف از 22000 یورو تا 35000 یورو است. توجه داشته باشید هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه ساینس پو نسبت به سایر دانشگاه های مطرح دنیا بسیار کم هزینه تر و ارزان تر خواهد بود و برای دانشجویان شرایط راحت تری را برای زندگی خواهد داشت. بنابراین از نظر پرداخت شهریه نیز، می توان این دانشگاه  را جزء بهترین دانشگاه های فرانسه نامگذاری کرد.

    شرایط اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه ساینس پو

    دانشگاه ساینس پو هر سال بیش از ۱۱ میلیون یورو را به پرداخت کمک هزینه مالی و همچنین کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان خود در نظر می گیرد. دانشجویانی که بتوانند از این بورسیه استفاده نمایند می توانند در پرداخت هزینه تحصیل و همچنین گرفتن ویزای فرانسه در کمترین زمان اقدام نمایند. این بورسیه با نام Boutmy Emile به دانشجویان خارجی تعلق می گیرد. مقدار کمک هزینه مالی این بورسیه به شرح زیر می باشد.

    پرداخت کمک هزینه تحصیلی به میزان 1300 یورو به طور سالیانه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، پرداخت کمک هزینه تحصیلی بین 3600 یورو تا 14300 یورو به صورت سالیانه به دانشجویان مقطع کارشناسی و دانشجویانی که بتوانند صلاحیت علمی و ناتوان بودن مالی در پرداخت هزینه های دانشگاه را اثبات کنند می توانند یکی از گزینه های اصلی برای گرفتن بورسیه در کشور فرانسه باشند. اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ساینس پو  فرانسه باعث می شود شما یک فرصت استثنایی برای اخذ مدرک تحصیلی خود داشته باشید. پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید تا با کمک کارشناسان ما بتوانید بورسیه تحصیلی دانشگاه ساینس پو را کسب کنید.

    مدرک زبان مورد نیاز برای شرکت در دانشگاه ساینس پو فرانسه

    توجه داشته باشید که تحصیل در این دانشگاه در دوره کارشناسی به مدت ۳ سال است و برای کارشناسی ارشد نیز بین ۱ تا ۲ سال زمان خواهد برد. اما دانشجویان در ابتدای ورود خود باید به زبان انگلیسی و یا زبان فرانسوی مسلط باشند و برای اثبات این توانایی در زبان نیز باید مدرک زبان انگلیسی تافل و یا آیلتس را ارائه نمایند. نمره مورد نظر در مدرک تافل ۱۰۰ و آیلتس ۷ می باشد. دانشجویان متقاضی برای دریافت پذیرش دانشگاه ساینس پو در ابتدا توسط ناظرین مربوطه به طور کامل از نظر مهارت های زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می گیرند. در واقع آن ها باید در مصاحبه شرکت کنند.. اما توجه داشته باشید که اگر متقاضیان قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشند باید مدرک زبان فرانسوی C1  را ارائه کنند.

    اما علاوه بر مدرک زبان، دانشجویان خارجی باید مدارک دیگری را برای اخذ پذیرش از این دانشگاه آماده کنند چرا که شرایط تحصیل در فرانسه شما را مجاب به ارائه مدارک لازم این دانشگاه خواهد کرد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه ساینس پو فرانسه را داشته باشند باید قبل از هر چیزی در وب سایت مربوط به آدرس زیر studies-graduate مراجعه نمایند و با انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر خود شرایط تکمیلی را بررسی و با ارائه مدارک لازم تکمیل نمایند. در ادامه مواردی که از آن ها نام خواهیم برد جزء اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای تمامی رشته ها جهت اخذ پذیرش در این دانشگاه هستند.

    ارائه رزومه قوی با داشتن مقالات تحقیقاتی و علمی سطح بالا، ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات رسمی، ارائه مدرک زبان خواسته شده، ارائه مدرک رسمی از دانشگاه مربوطه، داشتن پاسپورت معتبر و دارای اعتبار ۱۸ ماهه و ارائه گواهی پزشکی از جمله مهم ترین مدارکی هستند که دانشجویان باید برای اخذ پذیرش دانشگاه ساینس پو ارائه کنند. توجه داشته باشید تمامی مدارک خواسته شده باید به زبان فرانسوی ترجمه شده و سپس بارگذاری شوند.

    موسسه مهاجرتی بالدانو

    فرانسه دارای بهترین دانشگاه های دنیا است. مسلما رویای دانشجویانی که قصد دارند به اهداف تحصیلی بالا برسند، تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا خواهد بود. دانشگاه ساینس پو نیز یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه است که به جرات می توان آن را به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان معرفی کرد. اما شرایط تحصیل در فرانسه نیز به مانند کشورهای مطرح دنیا می باشد. کسانی که می خواهند در بهترین دانشگاه های فرانسه مثل ساینس پو پذیرفته شوند، باید سختی هایی را تحمل کنند. از آن جایی که این دانشگاه جزء دانشگاه های تراز اول دنیا است، قطعا باید برای پذیرش در آن آمادگی بالایی داشته باشید. اخذ پذیرش دانشگاه ساینس پو می تواند خود، کار مشکل سازی باشد. اما شما می توانید این مسئله را با کمک یک موسسه مهاجرتی به راحتی برطرف کنید.

    موسسه مهاجرتی بالدانو در طول سال های مختلف، همواره آماده کمک به دانشجویانی بوده که رویای تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه از جمله این دانشگاه را داشته اند. شما می توانید برای مهاجرت به کشور زیبای فرانسه از کارشناسان ما در گروه مهاجرتی بالدانو کمک بگیرید. با توجه به اینکه کارشناسان ما سابقه فعالیت های طولانی و درخشان در این زمینه را دارند، می توانند راهنمایی های خوبی به شما دانشجویان ارائه کنند. با وجود کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو، به قبولی در این دانشگاه نزدیک تر خواهید شد. پس این فرصت را از خود نگیرید و حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    موسسه مهاجرتی بالدانو

    نتیجه گیری

    در این مطلب، کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو برای معرفی یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه، دست روی بهترین دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه ساینس پو گذاشتند. همان طور که در این مطلب مطالعه کردید، از دید پایگاه رتبه بندی معتبر QS که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را رتبه بندی می کند، دانشگاه ساینس پو در جایگاه دوم برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته است. تحصیل در دانشگاهی با این سطح بالا می تواند آرزوی شیرینی برای هر دانشجوی جویای علم باشد.

    بدون تردید دانشگاه ساینس پو از تمام دانشگاه های اروپایی، شرایط بهتری را برای تحصیل دانشجویان خود فراهم خواهد کرد. اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما دانشگاه ساینس پو را انتخاب کنید. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا بتوانید پذیرش دانشگاه ساینس پو و ویزای تحصیلی فرانسه را اخذ کنید.