• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه پادوا ایتالیا

دانشگاه پادوا ایتالیا

تحصیل در دانشگاه‌ های خارجی فرصتی است که هر دانشجویی نمی‌تواند به راحتی از کنار آن بگذرد. کشورهای مختلف اروپایی و کشورهای مشهور قاره آمریکا سالیانه دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کنند اما در این بین شرایط تحصیل در دانشگاه‌ های ایتالیا راحت‌تر است. پس بهتر است برای تحصیل در خارج از کشور، یکی از دانشگاه‌ های ایتالیا را انتخاب کنید. دانشگاه پادوا در بین دانشگاه‌ های ایتالیا یکی از بهترین‌ها است. قطعا برای اینکه در این دانشگاه در کشورایتالیا مشغول به تحصیل شوید، باید شناخت نسبی با این دانشگاه و شرایط تحصیل در آن به دست بیاورید. به همین خصوص قصد داریم در این مطلب از موسسه مهاجرتی بالدانو در مورد دانشگاه پادوا کشور ایتالیا با شما صحبت کنیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فهرست مطالب

    معرفی دانشگاه پادوا

    کسانی که تحصیل به ایتالیا را به تحصیل در سایر کشورها ترجیح می‌دهند، باید ابتدا با دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارند، آشنا شوند. دانشگاه پادوا Padova of University در کشور ایتالیا و در سال ۱۲۲۲ میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه جزء قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های ایتالیا است. ظرفیت دانشگاه پادوا بیش از ۴۴ هزار دانشجو می باشد که هر سال بیش از ۱۲ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند.

    این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی ایتالیا می باشد. این دانشگاه زیبا در شهر پادوا در شمال شرقی کشور ایتالیا در کنار یک رودخانه به اسم باکیلیون قرار گرفته است. شهر پادوا نیز یک شهر بسیار تاریخی با تمدن سه هزار ساله است. پادوا دارای آثار باستانی فراوانی می باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Scrovegni کلیسای، Prato della Valle میدان، شهرداری ساختمان Palazzo della Ragione اشاره کرد.

    معرفی دانشگاه پادوا

    رنکینگ دانشگاه

    برای شناخت دانشگاه پادوا نیاز است تا اطلاعات جامعی در مورد رشته‌ها، شرایط تحصیل و رنکینگ این دانشگاه به دست بیاورید. شناخت رتبه این دانشگاه باعث می‌شود بدانید دانشگاه محل تحصیل شما در بین دانشگاه‌های معتبر دنیا چه جایگاهی دارد. دانشگاه پادوا از نظر سطح کیفیت تحصیلی در رنکینگ بسیار بالایی قرار دارد. این دانشگاه توانسته با حداکثر امکانات خود بهترین کیفیت ممکن را به دانشجویان ارائه کند. دانشجویان خارجی این دانشگاه را به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا و اروپا می‌شناسند.

    همچنین این دانشگاه توانسته از نظر رتبه‌بندی‌های مختلف، رتبه‌های گوناگونی را کسب کنند. در رنکینگ QS رتبه ۲۴۹ را به خود اختصاص داده است، این دانشگاه در رشته‌های مختلف نیز جایگاه بسیار مناسبی دارد که به ترتیب زیر می باشد، رتبه ۵۱ تا ۱۰۰ در داروسازی و روانشناسی، رتبه ۱۶۹ در علوم اجتماعی و مدیریت، رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ در رشته پزشکی، مهندسی ساختمان، معماری، آمار، کشاورزی رتبه ۹۵ در علوم طبیعی، رتبه ۲۷ در رشته آناتومی و فیزیولوژی و سایر رشته‌ها نیز به همین صورت است. کسب رتبه 249 در رنکینگ رتبه بندی QS رتبه بسیار خوبی است چرا که بسیاری از افراد معتقدند پایگاه رتبه بندی QS معتبرترین آمار را اعلام می‌کند.

    رنکینگ دانشگاه

    مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه پادوا ایتالیا

    جمع آوری مدارک مورد نیاز یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در دانشگاه پادوا است. بدون داشتن مدارک مورد نیاز و کامل نمی‌توانید پذیرش این دانشگاه معتبر ایتالیایی را به دست بیاورید به همین خاطر باید برای پذیرش در این دانشگاه مدارک مربوطه را تهیه کرده و در زمان مقرر برای دانشگاه ارسال کنید. این دانشگاه در ابتدا آزمون ورودی به نام test admission از دانشجویان ورودی خود می‌گیرد، موفقیت در آزمون یکی از اولویت‌های پذیرش در این دانشگاه می باشد.

    در دومین قدم دانشجویان باید مدرک زبان ایتالیایی و آیلتس را با توجه به رشته انتخابی به عنوان بخشی از رزومه تهیه کنند. افرادی که قصد شرکت در مقطع کارشناسی را دارند باید مدرک ۱۲ ساله دیپلم را به همراه ریز نمرات و به صورت ترجمه شده تهیه کنند. مدارک شناسایی مثل پاسپورت و ارائه مدارک اصلی نیز یکی از بخش‌های اصلی رزومه می باشد. تمامی این مدارک باید در زمان مشخص شده‌ای که از طریق دانشگاه اعلام می‌شود ارسال گردد. دانشجویان باید برای دروسی که به انگلیسی تدریس می‌شود از دانشگاه پادوا درخواست کنند.

    درخواست اپلای آنلاین از دانشگاه پادوا و ثبت نام اولیه در سفارت

    افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه پادوا به زبان انگلیسی را دارند، باید در ماه‌های ژانویه و فوریه مبلغ ۳۰ یورو به عنوان application  به دانشگاه پرداخت کنند، افرادی که مورد پذیرش دانشگاه قرار بگیرند در ماه مارچ این خبر به دستشان می‌رسد و علاوه بر مبلغ اولیه باید مبلغ ۱۸۵ یورویی را به این دانشگاه ایتالیایی پرداخت کنند. متقاضیانی که در دریافت پذیرش از دانشگاه موفق شده باشند باید در این مرحله در ماه‌های مارس تا جولای در سفارت ایتالیا نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند. زمانی که افراد نسبت به ثبت نام اولیه در سفارت ایتالیا اقدام کردند، باید منتظر تائید پذیرش و دانشگاه پادوا یا همان confirmation admission برای ویزای تحصیلی بمانند.

    شرایط تحصیل در دانشگاه پادوا

    دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه پادوا ایتالیا را داشته باشند باید به چند نکته مهم توجه کنند. اولین نکته که یکی از نکات مهم در پذیرش این دانشگاه می باشد داشتن مدرک آیلتس یا تافل است. البته نمره مدرک باید نمره مورد نظر دانشگاه باشد. حداقل نمره مدرک آیلتس ۵.۶ و مدرک تافل نمره ۷۹ می باشد.

    داشتن مدرک زبان و اثبات دانش زبان چه به صورت انگلیسی وچه ایتالیایی برای گرفتن پذیرش دانشگاه‌ها بسیار ضروری است زیرا این دانشگاه انتظارات علمی بالایی از دانشجویان خود دارد و تنها افرادی که نمرات بالا، معدل‌های بهتر و رزومه‌های تحصیلی قوی‌تری داشته باشند، مورد پذیرش این دانشگاه قرار می‌گیرند؛ بنابراین اگر متقاضی تحصیل در رشته‌های دانشگاه پادوا هستید، باید شرایط تحصیل در دانشگاه پادوا را مهیا کنید. این موارد ذکر شده جزء مهم‌ترین شرایط تحصیل دراین دانشگاه هستند پس حتما آن‌ها را رعایت کنید تا موفق به اخذ پذیرش شوید.

    دانشگاه پادوا ایتالیا دارای ۱۷۳ دانشکده مختلف در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به دانشکده علوم کشاورزی و دامپزشکی، دانشکده مهندسی، دانشکده پزشکی، دانشکده روانشناسی، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، دانشکده علوم انسانی و میراث فرهنگی و دانشکده قانون اشاره کرد. کیفیت آموزش در تمامی دانشکده‌های نام برده در سطح بسیار بالایی قرار دارد همچنین این دانشگاه دارای رشته‌های مختلفی نیز می باشد که در ادامه مطلب با آن‌ها آشنا خواهید شد.

    رشته‌های دانشگاه پادوا ایتالیا: دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد باید مدت زمان یک تا دو سال را بگذرانند، همچنین این دانشگاه در رشته‌های کارشناسی ارشد از تنوع بالای رشته‌ای برخوردار است. رشته‌هایی چون زبان، بیوتکنولوژی، کارآفرینی و نوآوری، مدیریت کسب و کار، مهندسی ریاضی، بیوتکنولوژی پزشکی، بیوتکنولوژی داروی، زیست شناسی مولکولی، فیزیک، اختر فیزیک و کیهان شناسی، اقتصاد و دارایی، مهندسی محیط زیست، توسعه محلی، غذا و شراب ایتالیایی، علوم جنگل، علوم روانشناسی، رشته‌های دانشگاه پادوا می باشد.

    در دوره دکتری نیز دانشجویان باید یک موضوع ثابت را انتخاب نموده و آن را به زبان انگلیسی و ایتالیایی برای هیئت انتخاب توضیح دهند. برنامه‌های دکتری در این دانشگاه نجوم، علوم مهندسی عمران، محیط زیست، معماری، مهندسی اطلاعات، مهندسی مدیریت و اقتصاد املاک، علوم ریاضی، علوم مولکولی، مهندسی نوآوری مکاترونیک، اندازه گیری، علوم آماری، علوم دامی و غذایی، علوم پزشکی، اقتصاد و مدیریت، حقوق بشر، مغز، ذهن و علوم کامپیوتر، منابع و بهداشت تمامی رشته‌های ذیل شده به زبان انگلیسی قابل ارائه می باشند. در ادامه مطلب رشته‌هایی که به زبان ایتالیایی قابل ارائه می باشند را نام خواهیم برد.

    علوم زیستی، علوم زراعی، علوم زیست پزشکی، سرطان شناسی و علوم بالینی، علوم دارویی، علوم انسانی، مطالعات تاریخی، مردم شناسی، تاریخ، حقوق بین الملل و حقوق خصوصی و کار، علوم تربیتی و آموزشی، فلسفه، علوم اجتماعی، ارتباطات و ساخت و سازهای فرهنگی از اصلی‌ترین این رشته‌ها می باشند.

    شرایط تحصیل در دانشگاه پادوا

    خوابگاه و امکانات اقامتی در دانشگاه پادوا

    دانشگاه پادوا ایتالیا از نظر ارائه خوابگاه و امکانات اقامتی توانسته نیازهای دانشجویان خود را برطرف کند. این دانشگاه با ظرفیت ۱۴ خوابگاه توانسته ۱۶۰۰ دانشجو را در مرکز و در مجاورت ساختمان‌های دانشگاه اسکان دهد. برای دانشجویانی که به عنوان اقامت کوتاه مدت در این شهر حضور دارند نیز مهمان سراهایی را در نظر گرفته است که دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند. این دانشگاه برای دانشجویانی که قصد اجاره مسکن را داشته باشند تسهیلات مناسبی را ارائه می‌کند تا دانشجویان بتوانند در آسایش و آسودگی خاطر به تحصیل خود بپردازند. در ادامه با سالن‌های اقامتی و آپارتمان‌های دانشگاه پادوا آشنا می‌شوید.

    اقامتگاه‌ها کارلی، دارای اتاق‌های یک نفره با حمام و آشپزخانه کلمبو، آپارتمان‌های مستقل برای دو نفر مورگانی، اتاق‌های یک و دو نفره با حمام در راهروها اتاق‌های یک و دونفره با حمام در راهروها Nuevo تنها برای خانم‌ها، اتاق‌های یک و دونفره Meneghetti ، اتاق‌های یک نفره با حمام و آشپزخانه مشترک بین دو اتاق Copernico ، آپارتمان‌های این دانشگاه، آپارتمان‌های دو خوابه با حمام و آشپزخانه Ceccarelli آپارتمان‌های مستقل برای دو نفر با اتاق یک نفره، حمام، آشپزخانه Goito آپارتمان مخصوص خانم‌ها، با ظرفیت ۷ نفر، حمام و آشپزخانه tartaglia آپارتمان مستقل مبله Silvestro San مهمانخانه‌ها آپارتمان‌های دوخوابه Galilei eo Luzzati Galil اتاق‌های یک نفره با حمام مشترک دو اتاق Copernico ۳۶ مکان برای دانشجویان و اساتید Liberty Villq.

    بورسیه تحصیلی

    این دانشگاه برای دانشجویان خود بورسیه‌های مختلفی را در نظر می‌گیرد تا دانشجویان بتوانند با استفاده از آن، بدون نگرانی به تحصیل در این دانشگاه بپردازند. دانشجویان می‌توانند برای پرداخت شهریه از بورسیه بین المللی Padova International که یکی از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی در این دانشگاه می باشد استفاده کنند. ارزش این بورسیه ۱۲۰۰۰ یورو می باشد که دانشجویان می‌توانند با استفاده از آن یک سال تحصیلی خود را پوشش دهند. پس سعی کنید بورسیه تحصیلی دانشگاه پادوا ایتالیا را هر طور که شده اخذ کنید تا بتوانید به آسانی و بدون بودجه هنگفت در یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا به ادامه تحصیل بپردازید.

    هزینه‌های تحصیل در دانشگاه پادوا

    هزینه‌ها جزء مهم‌ترین اطلاعات مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه پادوا هستند؛ اما هزینه تحصیل در این دانشگاه چگونه است؟ هزینه تحصیل در این دانشگاه با توجه به انتخاب رشته و نوع خرج و مخارج مصرفی افراد می باشد؛ اما به طور معمول هزینه انتخاب رشته در این دانشگاه بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو می باشد. دانشجویان در این دانشگاه باید در یک سال تحصیلی سه قسط شهریه بپردازند. قسط اول برای تمامی دانشجویان یکسان می باشد که مبلغ شهریه اول ۵۶۸ یورو می باشد؛ اما برای پرداخت قسط دوم و سوم با توجه به رشته تحصیلی و وضعیت مالی و اقتصادی بین 1000 یورو تا ۲۳۰۰ یورو می باشد.

    موسسه اعزام دانشجو

    حال که در این مطلب به طور کامل با دانشگاه پادوا کشور ایتالیا آشنا شدید، باید برای انتخاب یا عدم انتخاب آن تصمیم گیری کنید. اگر قصد تحصیل در ایتالیا  و انتخاب این دانشگاه به عنوان مقصد تحصیلی خود دارید، باید حتما باید در این مسیر از یک موسسه مهاجرتی یا همان موسسه اعزام دانشجو کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی بالدانو که یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین موسسات مهاجرتی کشور است که می‌تواند برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا به شما کمک کند. چنانچه قصد اخذ و دریافت پذیرش در این دانشگاه را دارید، حتما از کارشناسان و مشاوران ما در گروه مهاجرتی بالدانو کمک بگیرید.

    موسسه اعزام دانشجو