• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشگاه پیزا ایتالیا

اغلب دانشگاه های ایتالیا سالیانه دانشجویان خارجی  بسیاری را پذیرش می کنند. مهاجرت تحصیلی می تواند فرصتی باشد تا در این دانشگاه های معتبر تحصیل کنید. مسلما هر دانشجویی علاقه دارد تا در معتبرترین دانشگاه تحصیل کند. به همین دلیل باید به دنبال شناخت یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا باشید. دانشگاه پیزا یکی از دانشگاه های ممتاز کشور ایتالیا است. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا را دارند، می توانند این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کنند. با انتخاب این دانشگاه فرصت زندگی در شهر پیزا ایتالیا را خواهید داشت. اما باید شناخت کافی در مورد این دانشگاه و شرایط تحصیل در آن را به دست آورید. در این مطلب از موسسه مهاجرتی بالدانو قصد داریم اقدام به معرفی دانشگاه پیزا برای شما دانشجویان متقاضی کنیم.

فهرست مطالب

    شهر پیزا ایتالیا

    تحصیل در ایتالیا شرایط و فرآیندهای خاص خود را دارد. شما دانشجویان باید به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، کنید. همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، دانشگاه پیزا در شهر پیزا قرار دارد. با آمدن نام شهر پیزا همگی به یاد برج معروف این شهر می افتیم، شهر پیزا یکی از شهرهای دیدنی و زیبای کشور ایتالیا است که به عنوان مرکز ایالت توسکانا قرار شناخته می شود. این شهر دارای آثار تاریخی و هنری فراوانی است که همه ساله علاقه مندان زیادی برای دیدن این زیبایی ها به شهر پیزا ایتالیا سفر می کنند. قدمت شهر پیزا به بیش از 500 سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. این شرکت کماکان محل مناسبی برای گردشگرانی است که به ایتالیا سفر می کنند.

     در این شهر زیبا شما در یک آب و هوای مطلوب می توانید روزهای قشنگی را سپری کنید. مساحت شهر پیزا در حال حاضر 190 کیلومتر مربع و جمعیت حدودی 120 هزار نفر می باشد. این شهر از نظر تحصیلی نیز به عنوان یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی می باشد در واقع دانشجویان با بررسی مزایا و معایب این شهر می توانند از بهترین دانشگاه های آن استفاده کنند زیرا شهر پیزا از نظر کیفیت زندگی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. امکانات تحصیلی و زندگی یکی از اصلی ترین مواردی می باشد که مورد توجه دانشجویان قرار می گیرد. شهر پیزا از نظر داشتن امکانات تحصیلی و داشتن شرایط رفاهی به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایتالیا شناخته می شود. توصیه می کنیم با انتخاب دانشگاه پیزا ایتالیا شرایط زندگی در شهر پیزا را برای خود فراهم کنید.

    دانشگاه پیزا ایتالیا

    دانشگاه Pisa به عنوان یکی از مشهورترین دانشگاه های شهر پیزا شناخته می شود که سالیانه علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند. تاسیس دانشگاه پیزا به سال 1343 میلادی بر می گردد. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های دولتی شروع به فعالیت کرده است و تا به امروز عملکرد مناسبی را داشته است. اما در اوایل قرن پانزدهم دچار یک بحران داخلی شد و این موضوع باعث شد تا این دانشگاه از نظر عملکرد متزلزل شود اما پس از گذراندن این زمان در سال 1473 دانشگاه Pisa دوباره به رونق اولیه خود بازگشت و به یکی از معتبرترین نهادهای فرهنگی کشور ایتالیا تبدیل شد.

    دانشگاه پیزا در حال حاضر با بیش از 20 بخش و مراکز تحقیقاتی توانسته از نظر سطح کیفیت تحصیلی و همچنین پیشرفت در این موضوع در جایگاه مناسبی قرار بگیرد و به یکی از مهم ترین دانشگاه های ایتالیا تبدیل شود. این دانشگاه دارای دانشکده ها و رشته های مختلفی برای دانشجویان بین المللی و داخلی می باشد که در ادامه مطلب به مهم ترین رشته ها و دانشکده های دانشگاه پیزا اشاره خواهیم کرد.

    دانشگاه پیزا ایتالیا

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه پیزا

    دانشگاه پیزا از نظر جمعیت از تعداد قابل توجهی دانشجو و کارمندان برخوردار می باشد و از نظر مساحت این دانشگاه دارای چندین دانشکده مختلف برای دانشجویان در مقاطع مختلف می باشد. از مهم ترین دانشکده های این دانشگاه می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم.

    • دانشکده علوم سیاسی
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده داروسازی
    • دانشکده اقتصاد و مدیریت
    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده علوم زمین
    • دانشکده مهندسی اطلاعات
    • دانشکده ریاضیات
    • دانشکده علوم کامپیوتر
    • دانشکده دانش و تمدن
    • دانشکده شیمی
    • دانشکده فیزیک
    • دانشکده مهندسی انرژی
    • دانشکده مهندسی خاک
    • دانشکده مهندسی صنعتی و عمران
    • دانشکده ادبیات و زبان شناسی

    . تمام این دانشکده ها در دانشگاه پیزا واقع شده اند و دارای رشته های مختلف برای تحصیل دانشجویان می باشد تا دانشجویان با علاقه مندی به هر یک از رشته ها در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. در ادامه مطلب رشته های تحصیلی این دانشگاه را به شما معرفی خواهیم کرد.

    برخی از رشته های مهم دانشگاه پیزا ایتالیا عبارتند از : تاریخ، فلسفه، پزشکی، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی، علوم زندگی، علوم اعصاب، پزشکی مولکولی، ژنتیک، تکنیک های شنوایی سنجی، روانپزشکی کودکان، دندانپزشکی، علوم کشاورزی، زیست شناسی، فناوری تولید حیوانات، دامپزشکی، کوهنوردی و فناوری تولید حیوانات، مهندسی خودرو، مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی رایانه، مهندسی انرژی، علوم حقوقی، علوم سیاسی، علوم کامپیوتر، مدیریت بازرگانی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران وساختمان، محیط زیست، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، مهندسی مدیریت، مهندسی هسته ای، فناوری تولید کاغذ، مهندسی مخابرات، علوم ورزشی برای پیشگیری و توانبخشی، تاریخ هنر و سرگرمی، علوم بالینی، فلسفه و انتقاد، مطالعات ایتالیایی، مطالعات کلاسیک، مهندسی رایانه و محاسبات هوشمند جزء مهم ترین رشته های موجود در دانشگاه پیزا می باشد و علاقه مندان می توانند برای هرکدام از این رشته های موجود با بررسی شرایط اقدام نمایند.

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه ساپینزا

    رتبه دانشگاه پیزا

    بیشتر دانشگاه های دنیا زمانی که به معروفیت می رسند از رتبه بندی های جهانی امتیازات فراوانی را کسب می کنند. در واقع این رنکینگ های جهانی دارای پارامترهای مختلفی هستند تا دانشگاه های مورد نظر را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند و پس از آن این دانشگاه ها رتبه بندی می شوند. این ارزیابی ها به طور سالیانه و با دقت فراوان بین دانشگاه های برتر دنیا انجام می شود در ادامه این مطلب از مهم ترین رتبه بندی های جهانی و جایگاه دانشگاه پیزا خواهیم گفت.

    طبق رتبه بندی شانگهای رتبه دانشگاه پیزا ایتالیا در 150 دنیا قرار مشخص شده است. از نظر رتبه بندی Times نیز رتبه این دانشگاه در جایگاه 400 دنیا قرار دارد. طبق آخرین گزارش جهانی و از نظر اخبار ایالت متحده دانشگاه 180 پیزا در جایگاه دنیا قرار دارد. این رتبه بندی ها برای دانشگاه پیزا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و همین موضوع باعث می شود تا در جذب دانشجو سخت گیری های مختلفی را انجام دهند. با شناخت رتبه این دانشگاه می توانید مطمئن شوید که تحصیل در این دانشگاه در واقع تحصیل در یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است.

    رتبه دانشگاه پیزا

     مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه پیزا

    یکی از موضوعات مهم برای حضور در دانشگاه های برتر دنیا داشتن مدرک زبان است، در برخی از دانشگاه های دنیا، برخی از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند اما داشتن مدرک زبان مورد نیاز هر کشور برای ورود به آن الزامی می باشد. در دانشگاه پیزا زمانی که دانشجویان در سال آخر لیسانس قرار می گیرند یک دوره یک ساله برای یادگیری زبان ایتالیایی برای آن ها برگزار می شود.

     دلیل اصلی برگزاری این کلاس ها آشنایی دانشجویان بین المللی با زبان و فرهنگ ایتالیایی می باشد تا آن ها بتوانند در کنار مردم ایتالیا ارتباط و همبستگی مناسب را برقرار کنند. دانشجویان باید برای مدرک زبان ایتالیایی در سطح B1 قرار بگیرد. علاوه بر این مدرک دانشجویان می توانند گواهینامه زبان انگلیسی با سطح C1 را کسب کنند. دانشجویانی که برای تحصیل این دانشگاه را انتخاب می کنند، باید بدانند که داشتن مدرک زبان یکی از الزامات ضروری برای حضور آن ها می باشد. پس سعی کنید قبل از انجام هر اقدامی برای تحصیل در دانشگاه پیزا، مدرک زبان مورد تایید این دانشگاه را ارائه کنید.

    هزینه های تحصیل در دانشگاه پیزا

    یکی از موضوعات مهم برای دانشجویان بین المللی در کشورهای خارجی، پرداخت شهریه و هزینه زندگی در آن شهر می باشد. دانشجویان باید علاوه بر پرداخت شهریه هزینه زندگی در شهر مورد نظر را نیز بپردازند. دانشجویان بین المللی در دانشگاه Pisa برای یک سال جاری و شهریه مورد نظر باید مبلغ بین 4 هزار یورو تا 29 هزار یورو که متغیر می باشد را پرداخت کنند در واقع دانشجویان با توجه به انتخاب رشته تحصیلی و همچنین مقاطع مختلف باید شهریه های متغیر را بپردازند. علاوه بر این شهریه دانشجویان باید مالیات و هزینه تمبر که توسط دانشگاه دریافت می شود را نیز پرداخت کنند.

    علاوه بر آن اگر در زمان پرداخت شهریه شما تاخیری ایجاد شود باید هزینه اضافی را تحت عنوان جریمه تاخیر بپردازید. جدا از هزینه شهریه دانشجویان بین المللی باید مبلغی را برای تهیه خوابگاه یا مسکن، هزینه حمل و نقل، هزینه تهیه مواد غذایی و هزینه تهیه اقلام ضروری کنار بگذارند. بدیهی است که پرداخت چنین هزینه هایی ممکن است برای دانشجویان و خانواده هایشان کمی سخت باشد. در این شرایط دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه پیزا ارائه می شود استفاده کنند تا از نظر پرداخت هزینه ها دچار مشکل نشوند. در مجموع می توان از نظر هزینه ها، تحصیل در این دانشگاه را یک انتخاب مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی دانست زیرا شرایط دانشگاه پیزا در این خصوص بسیار استاندارد است.

    هزینه های تحصیل در دانشگاه پیزا

    مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش

    لازم است بدانید جهت حضور در دانشگاه پیزا دانشجو باید اطلاعات شناسایی و حقیقی خود را به صورت کامل و دقیق تهیه کند و برای پذیرش به این دانشگاه ارسال کند. دانشجویان باید مدارک خود را برای تایید مقامات دیپلماتیک کشور ایتالیا ارسال نمایند. در واقع پس از بررسی مقامات دیپلماتیک کشور ایتالیا، مدارک مورد نظر به دست هیئت مدیره دانشگاه پیزا می رسد و در این مرحله نیز مدارک و اطلاعات دانشجو مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تایید نهایی، دانشجو باید هزینه مرحله اول شهری ثبت نام خود را پرداخت نماید. اما مدارک اصلی که باید توسط دانشجو جمع آوری و ارسال گردد شامل چه مواردی می باشد؟

    • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
    • ویزای تحصیلی
    • پاسپورت معتبر با اعتبار 18 ماه
    • سند مبنی بر تمکن مالی
    • انگیزه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • مدرک زبان انگلیسی و ایتالیایی

     تمامی این مدارک باید به صورت دقیق جمع آوری شود که بهتر است در جمع آوری این مدارک و ترجمه آن ها از یک فرد مطمئن که در این خصوص اطلاعات کافی را دارد کمک بگیرید، این فرد مطمئن می تواند به عنوان مشاور و در کنار شما حضور داشته باشد.

    موسسه اعزام دانشجو

    پیشنهاد می کنیم برای تحصیل در ایتالیا و اخذ پذیرش دانشگاه پیزا به جای کمک گرفتن از افرادی که تجربه این کار را دارند، از یک موسسه اعزام دانشجو کمک بگیرید. بهترین راهنمای شما برای مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور، موسسه اعزام دانشجو خواهد بود. اما پیدا کردن یک موسسه اعزام دانشجو معتبر که بتوان به آن اطمینان کرد نیز بسیار حائز اهمیت است. هر چند با وجود موسسه مهاجرتی بالدانو لازم نیست نگرانی از این بابت داشته باشید.

    موسسه مهاجرتی بالدانو یکی از برترین و مورد اطمینان ترین موسسات مهاجرتی کشورمان است که می تواند برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا به شما دانشجویان خدمات ارائه کند. شما افراد متقاضی برای تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا می توانید تمامی کارها و اقدامات لازم را به موسسه مهاجرتی بالدانو بسپارید. گروه مهاجرتی بالدانو با داشتن ماهرترین و با تجربه ترین کارشناسان به شما مشاوره های تلفنی، آنلاین و حضوری را نیز ارائه خواهد کرد.