• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه سماشکو روسیه

دانشگاه سماشکو روسیه

کشور روسیه با در اختیار داشتن منابع نفت و گاز و جاذبه های گردشگری متنوع توانسته است خود را به عنوان یکی از ابرقدرت های اقتصاد دنیا معرفی کند. روسیه نه تنها در زمینه اقتصادی بلکه در زمینه های ورزشی، تحصیلی و کاری نیز یکی از کشورهای پیشرو است. دولت این کشور اقدام به بهبود سطح علمی دانشگاه های روسیه کرده است. همین مسائل توانسته به خوبی باعث پیشرفت این کشور شود. دانشگاه های روسیه امروزه میزبان دانشجویان مختلف از سراسر دنیا هستند. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که قصد تحصیل در روسیه را دارید، باید ابتدا دانشگاه خود را برای تحصیل انتخاب کنید. دانشگاه سماشکو یکی از دانشگاه های معروف روسیه است که در پایتخت کشور روسیه یعنی شهر مسکو قرار دارد. در این مطلب از موسسه مهاجرتی بالدانو قصد داریم سماشکو را به شما علاقه مندان تحصیل در روسیه معرفی کنیم.

فهرست مطالب

    روسیه

    بررسی اجمالی کشور روسیه اولین کاری است که باید برای تحصیل در دانشگاه سماشکو مسکو، در مورد آن اطلاعات کسب کنید. روسیه پهناورترین کشور دنیا است که نظیر آن را در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد. این کشور توانسته با مساحت 17075400 کیلومتر مربعی ، خود را در دو قاره آسیا و اروپا قرار دهد. از نظر جمعیت نیز کشور روسیه یکی از برترین و پرجمعیت ترین ها است. در این کشور نزدیک به 146 میلیون نفر زندگی می کنند که در این بین مهاجران بسیاری را مشاهده خواهید کرد.

    دانشگاه سماشکو در مسکو قرار دارد. شهر مسکو پایتخت روسیه است به همین خاطر می توان این دانشگاه را یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه نام گذاری کرد. زبان رسمی مردم این کشور روسی است و آن ها واحد پول اختصاصی خود یعنی روبل را در اختیار دارند. با توجه به پیشرفت هایی که این کشور پهناور داشته، باعث شده در جمعیت 145 میلیون نفری، نزدیک به 160 گروه از قومیت ها را کنار هم مشاهده کنید. سماشکو که در شهر مسکو قرار گرفته است، به تنهایی سالانه مهاجران زیادی را جذب این کشور می کند.

    شناخت دانشگاه سماشکو

    دانشگاه سماشکو یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه است. این دانشگاه در پایتخت روسیه شهر مسکو قرار گرفته است. قرارگیری در پایتخت کشور قدرتمند روسیه می تواند نشانه های یک دانشگاه های معتبر را بدهد . سماشکو از جمله دانشگاه های پزشکی این کشور است که توانسته بسیاری از تحقیق ها و پژوهش های علمی روسیه را انجام دهد. بیشتر این تحقیقات انجام شده در این دانشگاه، در حوزه دندانپزشکی بوده است.

    در دانشگاه سماشکو مسکو، اساتید برجسته ای به دانشجویان تدریس می کنند. همین مساله باعث شده دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، بتوانند به راحتی در بیمارستان های مختلف مشغول به کار شوند. البته این مسئله یک دلیل دیگر می تواند داشته باشد و آن هم، بهره مند بودن از بیمارستان های مختلف است.این دانشگاه بیمارستان های مختلفی دارد که بیماران را پذیرش می کند. همین مسئله باعث می شود دانشجویان این فرصت را داشته باشند تا با تجویز دارو و پذیرش بیماران تجربه ای را کسب کنند. البته لازم است ذکر کنیم که دانشگاه سماشکو جزء دانشگاه های پزشکی معتبر در روسیه است.

    شناخت دانشگاه سماشکو

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی

    برای اینکه بتوانید به خوبی سماشکو را بشناسید، باید دانشکده ها و رشته های تحصیلی آن را بشناسید. شناخت دانشکده ها و رشته های این دانشگاه می تواند به شما بگوید که امکان تحصیل در چه رشته هایی را در این دانشگاه روسی دارید. در این قسمت کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو در خصوص دانشکده ها و رشته های دانشگاه سماشکو با شما صحبت خواهند کرد.

    این دانشگاه دارای دو دانشکده اصلی می باشد. دانشکده پزشکی و دانشکده دندان پزشکی در واقع اصلی ترین دانشکده هایی هستند که در این دانشگاه وجود دارند. اما علاوه بر این دانشکده های اصلی، چند دانشکده دیگر در دانشگاه سماشکو روسیه وجود دارند. دانشکده اقتصاد، دانشکده مددکاری، دانشکده روانشناسی بالینی، دانشکده تحصیلات تکمیلی و دانشکده دانشجویان خارجی از جمله دیگر دانشکده هایی است که در دانشگاه سماشکو وجود دارند. اگر قصد دارید در 2 دانشکده اصلی این دانشگاه تحصیل کنید، باید رشته های تخصصی آن را بشناسید. دانشجویان خارجی می توانند در رشته های پزشکی عمومی، جراحی، قلب و عروق، پزشکی قانونی، داروشناسی، بیماری های عصبی، رشته های پزشکی داخلی و بیهوشی در دانشکده پزشکی این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی

    چرا باید دانشگاه سماشکو را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

    یکی از سوالات مهم و پرتکرار که در مورد دانشگاه سماشکو وجود دارد، چرایی انتخاب این دانشگاه برای تحصیل است. شاید برایتان سوال باشد که چرا باید از بین دانشگاه های پزشکی روسیه، این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ پاسخ این سوال را زمانی می توانید دریافت کنید که با مزیت های تحصیل در دانشگاه سماشکو مسکو آشنا باشید. در این قسمت کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی بالدانو در مورد مزیت های تحصیل در سماشکو روسیه با شما صحبت خواهند کرد به ادامه مطلب توجه کنید.

    انتخاب دانشگاه سماشکو برایتان هم مزیت های رفاهی و هم مزیت های تحصیلی به همراه خواهد داشت. کسانی که سماشکو را انتخاب می کنند امکان استفاده از خوابگاه را دارند. خوابگاه هم برای دانشجویان بومی است و هم برای دانشجویان خارجی. در این دانشگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و سالن سخنرانی وجود دارد. چند مورد از مهم ترین مزایای تحصیل در دانشگاه سماشکو عبارتند از نداشتن شرط سنی، آموزش زبان روسی، کیفیت عالی سطح آموزشی، امکان بورسیه تحصیلی، کسب پیشنهاد شغلی در بهترین بیمارستان های روسیه، رزومه تحصیلی عالی، هزینه تحصیلی در سماشکو در مسکو چندان بالا نیست، آشنایی با مد و فرهنگ جدید و امکان استفاده از بهترین تجهیزات آزمایشگاهی و بیمارستانی از جمله مهم ترین مزایای تحصیل در این دانشگاه روس هستند.

    شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه سماشکو

    هر دانشگاه خارجی که قصد پذیرش در آن را داشته باشید، باید شرایط و مدارک مورد نیاز را فراهم کنید. دانشگاه سماشکو با توجه به اینکه سالیانه متقاضیان زیادی برای پذیرش در آن درخواست ارسال می کنند، قوانین و شرایطی را برای جذب دانشجویان خارجی قرار داده است. تنها دانشجویان واجد شرایط می توانند موفق به اخذ پذیرش این دانشگاه شوند. شما باید در آزمون ورودی به جهت سنجش شرکت کنید. بعد از آن نیاز است تا دوره آمادگی پادفک را که 9 ماه به طول می انجامد، سپری کنید. علاوه بر این دانشجویان خارجی باید پیش از ورود، دوره یک ساله زبان روسی را سپری کنند. این 3 شرط جزء اصلی ترین شرط پذیرش دانشجو در دانشگاه سماشکو مسکو هستند.

    بدون طی کردن این مراحل نمی توانید شرایط مورد نیاز دانشگاه را برای پذیرش دانشجو را فراهم کنید. اما علاوه بر این باید مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه سماشکو را هم فراهم کنید. این مدارک عبارتند از کپی پاسپورت، کپی و ترجمه رسمی مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات، گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه گواهی سلامت پزشکی، ویزا، چند قطعه عکس و تاییدیه مدارک تحصیلی جزء مهم ترین مدارکی هستند که باید برای دریافت پذیرش این دانشگاه جمع آوری کنید.

    هزینه تحصیل در دانشگاه سماشکو

    یکی از مهم ترین مواردی که باید در مورد آن اطلاعات کسب کنید، هزینه های تحصیل در سماشکو است. هزینه ها همواره جزء مهم ترین مسائل بوده اند و الزامی است که در مورد هزینه ای که باید برای شهریه پرداخت کنید، اطلاعات کسب کنید. شهریه تحصیل در دانشگاه سماشکو بسته به مقطع و رشته ای است که تحصیل می کنید. اما اگر تنها شهریه دانشگاه پزشکی را بخواهید بدانید، این شهریه ها بدین شرح است:

    شهریه تحصیلی دندانپزشکی بالاتر از 8 هزار دلار، شهریه تحصیلی پزشکی بالاتر از 5 هزار دلار و شهریه پادفک نزدیک به 4 هزار دلار است. پس اگر قصد تحصیل در سماشکو را دارید، باید بدانید که هزینه های شما برای پرداخت شهریه بدین صورت خواهد بود. البته این هزینه ها به صورت سالانه برآورد شده است. دوره پزشکی حدودا 6 سال، دوره دندانپزشکی 5 سال و دوره دکتری تخصصی از 3 تا 4 سال طول خواهد کشید.

    هزینه تحصیل در دانشگاه سماشکو

    دوره پادفک دانشگاه سماشکو

    در قسمت های قبلی گفتیم که یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه سماشکو، شرکت در دوره پادفک است. اما دوره پادفک چیست؟ در مورد این دوره چه می دانید؟ دوره پادفک در واقع دوره ای است که هر کس باید برای پذیرش در دانشگاه های روسیه در آن شرکت کند و آن را بگذراند. پادفک دانشگاه های روسیه بیشتر برای متقاضیانی است که قصد تحصیل در روسیه به زبان روسی را دارند. این دوره متناسب با رشته شما خواهد بود و از هر رشته ای با رشته دیگر متفاوت است.

    گفتیم که دوره پادفک 9 ماه است اما ممکن است این دوره از 6 ماه تا 10 ماه نیز ادامه داشته باشد. در این دوره معمولا شما در روز باید 4 تا 6 ساعت درس را فرا بگیرید. پس از اتمام دوره در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید، می توانید پذیرش این دانشگاه را به دست آورید. در ابتدای این دوره زبان روسی به شما تدریس می شود و رفته رفته تدریس دروس مختلف مثل دروس شیمی، زیست و ریاضی آغاز می شود. حتما در زمان ثبت نام و درخواست شرکت در این دوره از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید چرا که امکان دارد ظرفیت دوره زودتر از موعد مقرر به اتمام برسد.

    موسسه اعزام دانشجو

    برای ورود به دانشگاه های روسیه باید دوره پادفک را بگذرانید و شرایط تحصیل در این دانشگاه ها را فراهم کنید. با توجه به اینکه تحصیل در روسیه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است، دانشگاه های این کشور سعی کرده اند با دقت بیشتری دانشجویان را پذیرش کنند. همچنین برای بورسیه تحصیلی دانشگاه های روسیه نیز سخت گیری هایی اعمال شده که هر کسی نمی تواند موفق به اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های روسیه علی الخصوص دانشگاه سماشکو شود. اما برای این کار یک راهکار فوق العاده به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

    کمک گرفتن از یک موسسه اعزام دانشجو بهترین راهی است که برای مهاجرت به روسیه و اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور بر سر راهتان قرار دارد. در کشورمان موسسات زیادی فعالیت می کنند. اما شما باید در این مرحله نیز کمی حساس باشید و بهترین موسسه مهاجرتی را برای سپردن کارهای مهاجرت خود به روسیه انتخاب کنید. موسسه مهاجرتی بالدانو که متشکل از بهترین و با تجربه ترین کارشناسان است، می تواند به شما علاقه مندان تحصیل در دانشگاه سماشکو روسیه کمک کند. بنابراین اگر قصد تحصیل در کشور روسیه را دارید، موسسه مهاجرتی بالدانو می‌تواند شما را در همه مراحل مهاجرت به این کشور راهنمایی کند تا شما بتوانید به راحتی ویزای تحصیلی روسیه را اخذ کنید. اگر به فکر تحصیل در دانشگاه سماشکو در مسکو هستید، حتما از راهنمایی کارشناسان ما در گروه مهاجرتی بالدانو استفاده کنید.

    موسسه اعزام دانشجو

    نتیجه گیری

    در این مطلب به معرفی یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه پرداختیم. دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، جزء دانشگاه های معتبر روسیه و قاره پهناور اروپا است. در طول این مطلب، کارشناسان ما اطلاعات جامع و کاملی در مورد دانشگاه سماشکو برایتان قرار داند اما شما باید حتما قبل از تحصیل در آن با یک کارشناس ماهر در این زمینه صحبت کنید.

    کارشناسان مجموعه مهاجرتی بالدانو می توانند هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری یا تلفنی مشاوره های لازم برای تحصیل در روسیه و پذیرش در سماشکو را برایتان قرار دهند. تنها کافی است با کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید و بتوانید به پاسخ سوالات خود برسید. فراموش نکنید که در صورت بی توجهی به این موضوع، این امکان وجود دارد که با درخواست شما برای پذیرش در این دانشگاه مخالفت شود.