• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه سچینوا روسیه

دانشگاه سچینوا روسیه

روسیه دارای دانشگاه های کلاسیک بسیاری در رشته های مختلف است که در بین دانشگاه های معتبر دنیا در سطح بالایی قرار دارند. اغلب افرادی که به فکر تحصیل در خارج از کشور هستند، بدون شک یکی از انتخاب هایشان را دانشگاه های روسیه قرار داده اند. به همین جهت قصد داریم یکی از بهترین دانشگاه های روسیه را به شما متقاضیان تحصیل در روسیه معرفی کنیم. دانشگاه سچینوا یکی از بهترین دانشگاه های روسیه است که جزء دانشگاه های پزشکی این کشور شناخته می شود. این دانشگاه در شهر مسکو واقع شده است. شما با انتخاب این دانشگاه، شانس زندگی در یکی از بهترین شهرهای دنیا یعنی مسکو را دارید. در این مطلب از موسسه مهاجرتی بالدانو قصد داریم در مورد این دانشگاه و شرایط تحصیل در آن با شما صحبت کنیم. برای آشنایی با این دانشگاه پزشکی تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فهرست مطالب

    مسکو و دانشگاه پزشکی آن

    برای بسیاری از کسانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، سوالات زیادی مطرح می شود. یکی از اولین سوالاتی که باید برای مهاجرت به روسیه به آن پاسخ دهید، انتخاب محل زندگی تان است. دانشگاه سچینوا در شهر مسکو قرار دارد، از این رو برای تحصیل در این دانشگاه باید زندگی در مسکو را انتخاب کنید. مسکو پایتخت روسیه است. از آن جایی که روسیه به عنوان پهناورترین کشور دنیا شناخته می شود، متوجه می شوید که پایتخت این کشور بسیار بزرگ است.

    زندگی در مسکو برای مهاجران بسیار راحت است. با توجه به قدرت اقتصادی که روسیه دارد، می توان شرایط زندگی در پایتخت این کشور را مناسب ارزیابی کرد. برای مثال، هزینه زندگی دانشجویی برای افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه سچینوا، حدود 850 دلار است. واحد پول روس ها، روبل است. به همین جهت بد نیست هزینه ها را با واحد پول این کشور اعلام کنیم. شما برای اقامت در یک خانه دانشجویی، باید ماهانه 22 هزار روبل یا 300 دلار اجاره بها پرداخت کنید. مسکو دارای جاذبه های متنوعی است که باعث می شود همه ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این کشور سفر کنند.

    مسکو و دانشگاه پزشکی آن

    معرفی دانشگاه سچینوا مسکو

    برای اینکه بتوانید موفق به اخذ پذیرش این دانشگاه شوید، باید اطلاعات لازم در خصوص این دانشگاه و شرایط تحصیل در این دانشگاه را به دست آورید. دانشگاه سچینوا در واقع اولین دانشگاه پزشکی روسیه است که در بین دانشگاه های پزشکی این کشور به عنوان اولین دانشگاه شناخته می شود. این دانشگاه در ابتدا با نام دانشگاه پزشکی روسیه شناخته میشد و بعدها به سچینوا نام گذاری شد. دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه پزشکی روسیه می شوند، می توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

    این دانشگاه تمامی آنچه یک دانشگاه پزشکی معتبر باید داشته باشد را دارا می باشد. در این دانشگاه از به روزترین و پیشرفته ترین امکانات برای تحصیل دانشجویان استفاده می شود. این دانشگاه محل تحصیل اساتید برجسته روسی بود. شاید جالب باشد بدانید پدر فیزیولوژی کشور روسیه در این دانشگاه تدریس می کرد. از آن جایی که این دانشگاه در نیمه قرن 18 میلادی تاسیس شده بود، آن را اولین دانشگاه پزشکی روسیه می شناختند. هم اکنون قدمت این دانشگاه پزشکی به بیشتر از 2 قرن می رسد. از زمان تاسیس این دانشگاه تاکنون توانسته پیشرفت های قابل ملاحظه ای در رشته هایی همچون داروسازی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان و بیوشیمی داشته باشد. دانشگاه سچینوا مسکو در واقع یک دانشگاه بین المللی است چرا که این دانشگاه ارتباطات گسترده ای با سازمان های جهانی دارد. سازمان بهداشت جهانی تنها یکی از سازمان های در ارتباط با این دانشگاه روسیه است. ارتباط با این سازمان ها باعث شده، بورسیه های مختلفی برای پذیرش در این دانشگاه وجود داشته باشد.

    معرفی دانشگاه

    رتبه دانشگاه

    یکی از مواردی که می تواند برای شناخت دانشگاه سچینوا مسکو به شما کمک کند، در نظر گرفتن رتبه این دانشگاه است. شما برای اینکه بدانید در چه دانشگاهی و با چه سطحی قصد تحصیل را دارید، باید رتبه این دانشگاه در رتبه بندی ها معتبر بین المللی دانشگاه های جهان را بشناسید. در این قسمت کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی بالدانو، در خصوص رنکینگ و رتبه این دانشگاه با شما صحبت خواهند کرد. فراموش نکنید که شناخت رتبه اهمیت زیادی در انتخاب دانشگاه دارد.

    دانشگاه سچینوا از زمان تاسیس خود تاکنون توانسته جایزه های بین المللی زیادی از جمله جایزه پلاتین اونس را کسب کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید، این دانشگاه در سال 2012 بود که توانست، جایزه نوبل را کسب کند. پذیرش دانشجویان خارجی با سطح علمی بالا و ثبت اختراعات بیشمار باعث شده، این دانشگاه در رتبه بندی جهانی، رتبه 601 را متعلق به خود کند. اما نباید از رنکینگ این دانشگاه در پایگاه های رتبه بندی معتبر دنیا مانند رتبه بندی QS غافل شد. طبق رتبه بندی QS نیز رتبه این دانشگاه در وضعیت خوبی قرار دارد. طبق این رتبه بندی، رتبه این دانشگاه در رده 451 است. قرار گرفتن در این رتبه برای یک دانشگاه پزشکی، جایگاه بسیار ایده آلی است. با این آمار و ارقام به دست آمده می توان نتیجه گیری کرد این دانشگاه جزء دانشگاه های پزشکی معتبر اروپا است. پس فرصت تحصیل در آن را از دست ندهید.

    رتبه دانشگاه

    بورسیه تحصیلی دانشگاه سچینوا

    بورسیه تحصیلی یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید برای تحصیل در این دانشگاه از آن استفاده کنید. اگر به یاد داشته باشید در قسمت های قبل گفتیم که این دانشگاه به خاطر روابط بین المللی که دارد توانسته بورسیه های زیادی را به دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه ارائه کند. شرایط تحصیل در دانشگاه سچینوا به قدری مناسب است که دانشجویان خارجی برای کسب بورسیه این دانشگاه به رقابت با یکدیگر می پردازند.

    کسب بورسیه تحصیلی می تواند مزیت های بی شماری برای شما داشته باشد. یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان خارجی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این شهر است. اما شما با کسب بورسیه تحصیلی دانشگاه سچینوا می توانید نگرانی های خود برای هزینه تحصیل و زندگی را برطرف کنید. مبلغ بورسیه به قدری است که شما می توانید با کمک آن تمامی هزینه های دانشجویی را پرداخت کنید. این مبلغ می تواند هزینه ثبت نام شما، هزینه خورد و خوراک، زندگی، اجاره بها و سایر هزینه هایتان را پوشش دهد. اما باید یک نکته را در خصوص بورسیه تحصیلی این دانشگاه بدانید. رشته داروسازی تنها رشته ای است که مورد تایید کشور ما می باشد. شما می توانید تنها در رشته داروسازی که تنها رشته مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان است، از بورسیه تحصیلی استفاده کنید. اما این شرایط در سایر کشورهای اروپا و یا حتی کشورهای قاره آمریکا وجود دارد.

    شرایط تحصیل در دانشگاه سچینوا

    برای اینکه بتوانید پذیرش این دانشگاه روسی را به دست آورید، باید شرایط تحصیل در این دانشگاه را بشناسید. هر دانشگاهی برای پذیرش دانشجو، شرایطی را قرار داده است. دانشگاه سچینوا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در این قسمت کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو برای اینکه شما بتوانید بدون مواجه شدن با هیچ مشکلی، پذیرش این دانشگاه را اخذ کنید، شرایط تحصیل در این دانشگاه را برایتان توضیح خواهند داد.

    شرایط تحصیل در دانشگاه سچینوا عبارتند از ارائه گواهی سلامت، گذراندن دوره پادفک و کسب امتیاز بالا در این دوره، رزومه عالی، داشتن معدل بالا و ارائه مدرک زبان انگلیسی و کسب نمره بالا در آزمون زبان انگلیسی است. گواهی سلامت شما تنها مربوط به دو بیماری ایدز و هپاتیت می باشد. این گواهی سلامت 2 سال اعتبار خواهد داشت و بعد از این مدت شما باید مجددا اقدام به دریافت گواهی سلامت کنید. دوره پادفک نیز همان دوره آمادگی ورود به دانشگاه های روسیه است که باید برای تحصیل در این دانشگاه آن را پشت سر بگذارید. این دوره معمولا بین 6 الی 9 ماه طول خواهد کشید. این موارد ذکر شده، جزء مهم ترین شرایطی هستند که باید برای تحصیل در روسیه فراهم کنید.

    شرایط تحصیل

    مزایای تحصیل در دانشگاه سچینوا

    حال که با این دانشگاه پزشکی آشنا شدید و دانستید باید تحصیل در آن چه شرایطی را فراهم کنید، لازم است چرایی انتخاب خود را بدانید؟ تحصیل در هر دانشگاه دو بعد مثبت و منفی دارد. بعد مثبت آن یعنی مزیت های تحصیل در آن و بعد منفی یعنی معایب تحصیل. شما زمانی می توانید به چرایی انتخاب این دانشگاه به عنوان محل تحصیل خود پی ببرید که مزیت های تحصیل در آن را بشناسید.

    تحصیل در این دانشگاه چندین مزیت خواهد داشت. دانشگاه سچینوا جزء دانشگاه های معتبر جهان است. از این رو با تحصیل در آن می توانید یک مدرک تحصیلی معتبر را اخذ کنید. دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، می توانند به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. این دانشگاه برای دانشجویان خارجی و بومی خود 3 خوابگاه در نظر گرفته است. همه این 3 خوابگاه در شهر مسکو قرار دارند و شما می توانید با کمترین هزینه به وسیله مترو خود را از این خوابگاه ها به دانشگاه برسانید. خوابگاه های این دانشگاه از امکانات کامل بهره مند هستند. همه آنچه را که یک اتاق مجهز دارد، در اتاق های این خوابگاه ها مشاهده می شود. همچنین در این خوابگاه ها امکان استفاده از وای فای برای دانشجویان وجود خواهد داشت. معمولا اجاره بهای ماهانه این خوابگاه های مدرن چیزی حدود 600 تا 800 روبل است.

    از نظر امکانات فرهنگی و ورزشی نیز دانشگاه سچینوا بسیار کامل است. چندین باشگاه دانشجویی، تئاتر، کتابخانه پزشکی، مجتمع های ورزشی چند منظوره که درون آن ها استخر وجود دارد، تنها بخشی از امکانات این دانشگاه هستند. حتی در این دانشگاه مسکو، باغ گیاه شناسی و باغ وحش نیز وجود دارد. بنابراین شما با انتخاب این دانشگاه، شانس تحصیل در یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه را خواهید داشت.

    معایب تحصیل در دانشگاه سچینوا

    همان طور که گفتیم، تحصیل در هر دانشگاهی دو بعد دارد. اکنون نوبت شناخت معایب تحصیل در این دانشگاه است. به طور کلی نمی توان برای معرفی معایب تحصیل در دانشگاه سچینوا، به موارد زیادی اشاره کرد. اما بد نیست چند مورد را در این خصوص بدانید. کیفیت تدریس به زبان انگلیسی در این دانشگاه چندان نرمال نیست. اکثرا به زبان روسی تسلط دارند به همین خاطر زبان انگلیسی به خوبی تدریس نمی شود.

    آب و هوای مسکو کمی سرد است و این امکان وجود دارد که نتوانید خود را با شرایط جوی این شهر وفق دهید. علاوه بر این، جمعیت مسکو بسیار زیاد است و اکثرا در مراکز درمانی این شهر با ازدحام جمعیت مواجه خواهید شد. تمام این موارد را می توان به عنوان معایب تحصیل در دانشگاه سچینوا معرفی کرد.

    بهترین موسسه اعزام دانشجو

    برای اینکه بتوانید پذیرش این دانشگاه روسی را به دست آورید، باید حتما مراحل و اقداماتی را سپری کنید. در این مطلب در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه با شما صحبت کردیم. اما علاوه بر این شرایط، یک سری اقدامات و مکاتبات برای اخذ پذیرش باید صورت بگیرد. همان طور که می دانید دانشگاه سچینوا روسیه در سطح بسیار بالایی قرار دارد. همین امر باعث شده دانشجویان زیادی برای اخذ پذیرش در این دانشگاه با شکست مواجه شوند و نتوانند پذیرش آن را به دست آورند.

    برای اینکه بتوانید با آگاهی کامل اقدام به دریافت پذیرش این دانشگاه کنید، باید از یک موسسه اعزام دانشجو کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی بالدانو یکی از موسسات معتبر مهاجرتی فعال در کشورمان است که می تواند برای کسب پذیرش دانشگاه سچینوا به شما کمک کند. موسسه مهاجرتی بالدانو برای کسانی که قصد تحصیل در روسیه را دارند، مشاوره های تلفنی را در نظر گرفته است تا بتوانند پاسخ سوالات خود را از کارشناسان ما دریافت کنند.

    نتیجه گیری

    در این مقاله از مجموعه مهاجرتی بالدانو سعی کردیم در مورد این دانشگاه که یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه است با شما صحبت کنیم. همان طور که مطالعه کردید، دانشگاه سچینوا روسیه یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در جهان است. رتبه این دانشگاه در پایگاه های رتبه بندی به خوبی گواه این موضوع می باشد. برای اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی دانشگاه سچینوا، موسسه مهاجرتی بالدانو پیشنهادات و راه کارهای ایده آلی برایتان خواهد داشت. روی کمک کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو حساب کنید.