• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه فنی مونیخ آلمان

 دانشگاه فنی مونیخ آلمان

شاید بتوان آلمان را قدرتمندترین کشور دنیا از نظر اقتصادی نامگذاری کرد. دارا بودن شرکت های تولید کننده خودرو که اکثرا شما با آن ها آشنا هستید باعث شده آلمان به یک ابرقدرت اقتصادی در دنیا تبدیل شود. شرایط اقتصادی ایده آل در آلمان حرف اول را می زند. شرایط اقتصادی مناسب بر سایر ابعاد کشور تاثیر گذاشته است و همین مساله باعث شده آلمان به یکی از بهترین کشورهای دنیا تبدیل شود. از نظر شرایط تحصیلی نیز دانشگاه های آلمان جزء بهترین دانشگاه های جهان هستند. با توجه به این مسئله قصد داریم در این مطلب یکی از بهترین دانشگاه های آلمان یعنی دانشگاه فنی مونیخ را به شما معرفی کنیم. به خاطر بالا رفتن آمار دانشجویان مهاجر به آلمان باید بهترین دانشگاه را به شما معرفی کنیم تا بدانید در چه دانشگاهی تحصیل کنید. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

    آشنایی با دانشگاه فنی مونیخ

    دانشگاه صنعتی مونیخ آلمان جزء برترین دانشگاه های اروپا در زمینه تحقیق و تدریس و آموزش می باشد. دانشگاه فنی مونیخ در سال ۱۸۶۸ به عنوان محور دانشگاهی فناوری تاسیس شده است. افرادی زیادی همه ساله این دانشگاه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می نمایند. استفاده از یک سیستم آموزشی با کیفیت برای پیشرفت حرفه ای با یادگیری تحصیل مناسب باعث می شود دانشجویان پس از اتمام تحصیل در بهترین جاهای دنیا مشغول به کار شوند.

    این دانشگاه محل تحصیل بسیاری از افرادی بوده که موفق شده اند جایزه نوبل را دریافت کنند. افرادی مانند رابرت هوبر و هانس فیشر از جمله این افراد هستند. این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه فنی آلمان شناخته می شود. اگر بخواهیم 5 مورد از بهترین دانشگاه های آلمان را به شما معرفی کنیم، قطعا دانشگاه فنی مونیخ یکی از آن ها است. بنابراین کسانی که به فکر تحصیل در آلمان هستند، این فرصت را دارند در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که در شهر مونیخ قرار گرفته است، تحصیل کنند.

    اشنایی با دانشگاه فنی مونیخ

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی

    این دانشگاه دارای چند دانشکده متنوع و با بیش از ۱۶۹ رشته در مقاطع مختلف تحصیلی می باشد افراد زیادی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری در رشته های مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. دانشکده های اصلی دانشگاه مونیخ شامل دانشکده فنی و مهندسی دانشکده علوم پایه، دانشکده علوم زندگی و علوم بهداشتی و دانشکده علوم اجتماعی می باشند.

    رشته هایی که در این دانشگاه وجود دارند شامل مهندسی شیمی، علوم سیاسی و اجتماعی، مهندسی خودرو، بیوشیمی، زیست فناوری، علوم پزشکی، مهندسی هوافضا، معماری، علوم کشاورزی و باغداری، آموزش تجارت، آموزش کسب و کار، مدیریت دولتی، علوم ورزشی و بهداشت، انفورماتیک، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی جغرافیای و مهندسی محیط زیست می شوند. شما می توانید با انتخاب دانشگاه فنی مونیخ در این رشته ها مشغول به تحصیل شوید. البته این موارد ذکر شده همه رشته های تحصیلی این دانشگاه نیستند بلکه برخی از رشته های پرطرفدار بودند که در این قسمت به شما معرفی کردیم. در کل شما برای انتخاب رشته تحصیلی خود در این دانشگاه آلمان می توانید از بین 169 رشته یکی را انتخاب کنید.

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی

     رتبه دانشگاه فنی مونیخ آلمان

    این دانشگاه با سطح آموزشی بالا و کیفیت مناسب تدریس اساتید توانسته رتبه های جهانی مناسبی را به خود اختصاص دهد. این جایگاه توسط سطح کیفیت آموزشی بالا و وجود اساتید برتر و همچنین دانشجویانی با سطح هوشی بالا به دست آمده است. دانشجویان به کمک اساتید توانستند کارهای علمی بزرگی را در این دانشگاه انجام دهند. تمامی این موارد باعث شده است تا جایگاه جهانی دانشگاه در سطح مطلوبی قرار بگیرد. یکی از راه هایی که می تواند باعث شناخت سطح علمی دانشگاه شود شناخت رتبه آن است. در ادامه قصد داریم برخی از رنکینگ های دانشگاه فنی مونیخ را با یکدیگر بررسی کنیم و ببنید که این دانشگاه در چه سطحی قرار دارد.

    از نظر رتبه بندی جهانی QS جایگاه دانشگاه آلمان ۶۰ می باشد. از نظر رتبه بندی جهانی Times توانسته جایگاه ۴۶ دنیا را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این ها دانشگاه مونیخ آلمان توانسته از نظر رتبه بندی جهانی ARWU رتبه ۴۷ دنیا را از آن خود کند. رتبه بندی های اعلام شده از معتبرترین پایگاه های رتبه بندی جهانی دانشگاه ها بود. بدون تردید این دانشگاه برای شما جزء بهترین انتخاب ها خواهد بود. احتمال پیدا کردن کار بعد از اخذ مدرک تحصیلی در دانشگاه فنی مونیخ بالای 95 درصد ارزیابی شده است. پس باید نتیجه گیری کرد این دانشگاه جزء دانشگاه های فوق پیشرفته دنیا است که هر کسی شانس پذیرش در آن را ندارد.

    رتبه دانشگاه فنی مونیخ آلمان

    مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه فنی مونیخ

    دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را داشته باشند باید مدرک زبان آیلتس یا تافل داشته باشند. این دانشگاه برای داشتن مدرک زبان دانشجویان حد نصاب نمره را در نظر گرفته است. بهتر است با حداقل نمره قابل قبولی دانشگاه بیشتر آشنا شوید. افرادی که دارای مدرک تافل می باشند باید حداقل نمره قابل قبول ۸۸ را کسب کنند. اما افرادی که دارای مدرک آیلتس می باشند حداقل نمره لازم برای آن ها 5.6 است. اما آن دسته از عزیزانی که دارای مدرک زبان می باشند باید بدانند که برای ورود به این دانشگاه باید آزمون های زبان آلمانی را از طریق پذیرش دانشگاه انجام دهند و با قبولی در این آزمون ها می توانند برای شرکت در این دانشگاه اقدام نمایند.

    قبولی در این آزمون ها الزامی می باشد. آزمون  DaF Deutsch as a foreign language با حداقل نمره 4 در هر 4 بخش، قبولی در آزمون گوته و کسب نمره قبولی در آزمون DHS 2. تمام این موارد ذکر شده جزء شرایط تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ هستند که باید برای اخذ پذیرش از این دانشگاه فراهم کنید. البته اخذ پذیرش، شرایط دیگری هم دارد که در قسمت های بعدی در خصوص آن صحبت خواهیم کرد.

    شرایط پذیرش در دانشگاه فنی مونیخ

    کسانی که رویای تحصیل در آلمان را دنبال می کنند، باید بدانند جهت اخذ پذیرش در بهترین دانشگاه های آلمان لازم است شرایط را فراهم کنند. در این قسمت قصد داریم در خصوص شرایط پذیرش یا همان شرایط تحصیل با شما صحبت کنیم. توجه داشته باشید مواردی که در ادامه این مطلب با آن مواجه خواهید بود جزء اصلی ترین مدارکی هستند که افراد برای پذیرش باید تهیه کنند. متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه باید دارای مدرک زبان آلمانی و یا مدرک زبان انگلیسی باشند. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه فنی مونیخ شامل موارد زیر می شود:

    آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات، مدرک زبان آلمانی و یا مدرک زبان انگلیسی، ارائه رزومه علمی تحقیقی قوی، داشتن پاسپورت معتبر با اعتبار ۱۸ ماهه، انگیزه نامه تحصیلی، ارائه مقالات علمی معتبر، مدرک مبنی بر اثبات اعم ابتلا به هرگونه بیماری خاص، ارائه آزمایش عدم اعتیاد، اثبات تمکن مالی و توصیه نامه ها تحصیلی جزء اصلی ترین مدارک برای تحصیل در این دانشگاه می باشند. در ضمن توجه داشته باشید تمامی مدارک خواسته شده باید به زبان آلمانی ترجمه و سپس ارسال شود. متاسفانه اکثر متقاضیان به این موضوع بی توجه هستند به همین دلیل در سال با بسیاری از دانشجویان مواجه خواهید شد که با درخواست آن ها برای پذیرش در دانشگاه فنی مونیخ مخالفت شده است. این حالت را ریجکت درخواست می گویند.

    هزینه های تحصیل و زندگی

    هزینه های تحصیلی یکی از مهم ترین ملاک های دانشجویان مهاجرت برای تصمیم گیری است به همین خاطر اکثر دانشجویان سعی می کنند در زمان تحصیل در آلمان، هزینه هایی را که دانشگاه مقصد برایشان دارد، ارزیابی کنند. از آن جا که دانشگاه فنی مونیخ جزء دانشگاه های دولتی کشور آلمان می باشد، هزینه تحصیل در آن به کمترین مقدار خود می رسد. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه نیاز به پرداخت شهریه تحصیلی ندارند. آن ها تنها باید در هنگام ثبت نام هزینه جزئی ۱۴۰ یورویی را برای خدمات اداری پرداخت نمایند.

    همچنین باید توجه داشته باشند که برای تهیه خوابگاه نیز باید مبلغ ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو را پرداخت نمایید. البته هزینه تحصیل و زندگی در شهر مونیخ بیشتر بسته به نوع و سبک زندگی افراد است. افرادی که بتوانند هزینه های زندگی خود را در این شهر کنترل کنند می توانند زندگی آسوده و با آرامشی را داشته باشند. در واقع یکی از مزیت های اصلی این دانشگاه تحصیل رایگان و عدم پرداخت شهریه می باشد. بنابراین نباید نگران هزینه های زندگی در آلمان و هزینه های تحصیلی خود باشید.

    هزینه های تحصیل و زندگی

    بورسیه تحصیلی در دانشگاه فنی مونیخ

    دانشگاه فنی مونیخ آلمان یک بورسیه تحصیلی به نام TUM به دانشجویان بین المللی خود اهدا می کند، این بورسیه به عنوان یک کمک هزینه تحصیلی از طریق منابع بودجه دولت به دانشجویان بین المللی اهدا می شود. مقدار کمک هزینه این بورسیه ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در هر ترم برای دانشجویان بین المللی می باشد.

    دانشجویانی که بتوانند با شایستگی و سوابق تحصیلی خوب خود این بورسیه را اخذ کنند، شرایط خوبی در شهر مونیخ خواهند داشت.  همچنین دانشجویانی که دارای درآمد پایین می باشند و افرادی که از نظر سطح مالی خانوادگی در سطح پایینی قرار دارند هم می تواند از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند. فرصت استفاده از بورسیه تحصیلی را نباید از دست داد چرا که با اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه فنی مونیخ شرایط مناسبی را برای زندگی خواهید داشت. بنابراین سعی کنید با کمک یک موسسه مهاجرتی به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی آلمان باشید.

    موسسه مهاجرتی بالدانو

    اگر این مطلب را به خوبی مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که دانشگاه فنی مونیخ جزء معتبرترین دانشگاه های جهان است. دانشگاه صنعتی مونیخ آلمان جزء 50 دانشگاه بزرگ و معتبر دنیا می باشد به همین خاطر باید پی برد که شرایط اخذ پذیرش در آن برای هر دانشجویی امکان پذیر نیست. در کل باید نتیجه گرفت، بهترین دانشگاه های آلمان شرایط متفاوتی را به نسبت دیگر دانشگاه های دنیا برای پذیرش دانشجو قرار داده اند. بهتر است برای اخذ پذیرش دانشگاه از یک موسسه مهاجرتی معتبر که سابقه درخشانی را در این زمینه دارد کمک بگیرید.

    در سال افراد زیادی برای دریافت پذیرش با شکست مواجه می شوند. این دانشگاه قوانین خاص خود را دارد چرا که از برترین دانشگاه ها است. پیشنهاد ما برای کسانی که به فکر تحصیل در آلمان هستند، کمک گرفتن از موسسه مهاجرتی بالدانو است.  موسسه مهاجرتی بالدانو معتبرترین موسسه مهاجرتی است که در کشورمان وجود دارد. شما می توانید با کمک مجموعه مهاجرتی بالدانو شانس خود را برای دریافت پذیرش دانشگاه فنی مونیخ بالا ببرید و خود را به تحصیل در این دانشگاه نزدیک کنید. بهتر است فرآیند مهاجرت به آلمان را زیر نظر کارشناسان گروه مهاجرتی بالدنو دنبال کنید تا مسیر رسیدن به اهدافتان کوتاه تر شود.

    نتیجه گیری

    آلمان مهد دانشگاه های معتبر در جهان است. تاکنون دانشجویان برجسته ای از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شده اند و از هر کدام آن ها به نیکی یاد می شود. فرصت تحصیل دراین دانشگاه برای هر کسی به وجود نخواهد آمد. کسانی که به تحصیل در آلمان فکر می کنند بدون شک آینده روشنی برای خود دارند. در بین بهترین دانشگاه های آلمان نام دانشگاه فنی مونیخ می درخشد چرا که بر اساس رتبه بندی های مختلف، دانشگاه مونیخ جزء 50 دانشگاه برتر جهان بوده است.

    در این مطلب کارشناسان ما به بهترین شکل ممکن در مورد دانشگاه فنی مونیخ با شما صحبت کردند اما نباید فراموش کرد که باید برای پذیرش در این دانشگاه، شرایط تحصیل را داشته باشید. کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو به شما کمک می کنند، به اهداف خود برای تحصیل در این دانشگاه برسید.