• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه اکس مارسی فرانسه

 دانشگاه اکس مارسی فرانسه

کشور فرانسه را از هر نظری که بررسی کنید، با شرایط ایده آلی روبه رو خواهید شد. یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت کشور فرانسه، توجه به علم و فناوری است. فرانسه توجه ویژه ای به دانشگاه های خود دارد. همین دلیل باعث شده اکثر دانشگاه های فرانسه را در فهرست معتبرترین دانشگاه های دنیا شاهد باشید. یکی از این دانشگاه های معتبر، دانشگاه اکس مارسی است که در شهر مارسی قرار دارد. آیا با دانشگاه اکس مارسی و شرایط تحصیل در آن آشنا هستید؟ با در نظر گرفتن آمار دانشجویان مهاجر به فرانسه، قصد داریم در این مطلب از موسسه مهاجرتی بالدانو به معرفی اکس مارسی بپردازیم.

فهرست مطالب

    معرفی دانشگاه اکس مارسی فرانسه

    این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های فرانسه نیز به شمار می رود. افرادی که قصد تحصیل در فرانسه را دارند اکثرا سعی می کنند با اقامت در شهر مارسی، پذیرش این دانشگاه معتبر را کسب کنند. شاید جالب باشد بدانید، دانشگاه اکس مارسی در واقع بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان در تمام کشورهای فرانسوی زبان دنیا است. این دانشگاه از تمام دانشگاه های فرانسوی زبان نیز معتبرتر است.

    اکس مارسی جزء دانشگاه های دولتی این کشور به شمار می رود بنابراین شما نگرانی بابت هزینه های تحصیل خود نخواهید داشت. از طرفی هزینه های تحصیل در شهر مارسی نیز چندان بالا نیست. این دانشگاه در میان دانشگاه های فرانسوی زبان دنیا، بیشترین میزان دانشجو، بیشترین میزان دانشکده و کارکنان را دارد. شما با انتخاب این دانشگاه، برای انتخاب رشته با تنوع بی شماری از رشته ها رو به رو هستید. تنوعی که در رشته های تحصیلی این دانشگاه وجود دارد را در هیچ دانشگاه دیگری مشاهده نخواهید کرد. مدرک تحصیلی دانشگاه اکس مارسی نیز بسیار معتبر است. با اخذ مدرک تحصیلی خود از دانشگاه اکس مارسی فرانسه می توانید به راحتی در اکثر دانشگاه های جهان ادامه تحصیل دهید.

    معرفی دانشگاه اکس مارسی فرانسه

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه اکس مارسی

    کسانی که به فکر تحصیل در دانشگاه اکس مارسی هستند، باید بعد از انتخاب دانشگاه، انتخاب رشته تحصیلی خود را انجام دهند. شما برای انتخاب رشته در این دانشگاه، با طیف گسترده ای از رشته ها رو به رو هستید. به جرات می توان گفت، این دانشگاه از نظر انتخاب رشته، متنوع ترین دانشگاه فرانسوی زبان در جهان است. اکس مارسی دارای 19 دانشکده اصلی است.

    • دانشکده هنر
    • دانشکده اقتصاد
    • دانشکده علوم انسانی
    • دانشکده مدیریت
    • دانشکده زبان
    • دانشکده مدیریت اجرایی کسب و کار
    • دانشکده علوم اجتماعی
    • دانشکده مرکز روزنامه نگاری و ارتباطات
    • دانشکده علوم اجتماعی
    • دانشکده خدمات ناحیه ای
    • دانشکده علوم اجتماعی مدیترانه ای
    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده دندانپزشکی
    • دانشکده علوم سیاسی
    • دانشکده داروسازی
    • دانشکده اداره عموم عمومی
    • دانشکده مامایی
    • دانشکده اقتصاد

    هر یک از این 19 دانشکده در خود رشته های تحصیلی گسترده ای را به دانشجویان ارائه می کنند. در این قسمت از هر دانشگاه، چند رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

    • رشته باستان شناسی و تاریخ هنر
    • اختر فیزیک
    • ایمنی شناسی
    • اقتصاد و مدیریت
    • حقوق کسب و کار و اقتصاد
    • مدیریت عمومی
    • علم اعصاب
    • باستان شناسی سواحل دریایی

    موارد ذکر شده، گوشه ای از رشته های تحصیلی دانشگاه اکس مارسی­ هستند. توصیه می کنیم جهت بررسی اینکه، آیا رشته تحصیلی مد نظر شما در بین رشته های این دانشگاه وجود دارد یا خیر، به سایت اصلی دانشگاه اکس مارسی فرانسه مراجعه کنید. البته مشاوره با کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو باعث می شود به راحتی بتوانید اطلاعات لازم را در مورد رشته تحصیلی مد نظر خود کسب نمایید.

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه اکس مارسی

    شهر مارسی

    دانشگاه اکس مارسی یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه است که در شهر مارسی فرانسه قرار دارد. دانشجویانی که به دنبال تحصیل در این دانشگاه هستند باید شرایط تحصیل در دانشگاه اکس مارسی را به خوبی بررسی کنند. اما لازم است تا در کنار تحقیق در موردAix-Marseille University، در مورد شهر مارسی نیز اطلاعات لازم را جمع آوری کنید و شرایط زندگی در آن را مورد بررسی قرار دهید، چرا که شما در مدت تحصیل خود در این دانشگاه، در شهر مارسی اقامت خواهید کرد.

    مارسی یکی از مشهور ترین شهرهای فرانسه است. این شهر با قدمتی که دارد، به عنوان قدیمی ترین شهر فرانسه شناخته می شود. این شهر بر اساس شواهد، در سال 600 قبل از میلاد توسط یونانیان بنا شده است. در حال حاضر، شهر مارسی بعد از پایتخت این کشور یعنی پاریس به عنوان دومین شهر بزرگ کشور فرانسه شناخته می شود. این شهر به عنوان مرکز فعالیت های تجاری فرانسه نیز شناخته می شود و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد. از آنجایی که مارسی یکی از بزرگ ترین شهرهای فرانسه است، باید حدس زد که شرایط زندگی در آن ایده آل است. برای تحصیل نیز می توان مارسی را یکی از بهترین شهرهای فرانسه معرفی کرد. شرایط تحصیل در شهر مارسی به خاطر پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با پاریس، بهتر است. امکاناتی که در دانشگاه های این شهر وجود دارد بسیار پیشرفته و بروز هستند. دلیل اصلی که زندگی در شهر مارسی را به یک پیشنهاد جذاب تبدیل می کند، شرایط آب و هوایی این شهر است. در زمستان برخلاف اکثر شهرهای فرانسه، در شهر مارسی با زمستان های چندان سردی رو به رو نخواهید بود. بارش برف در این شهر برای ساکنین آن یک اتفاق نادر تلقی می شود. تمام این عوامل دست به دست هم داده تا دانشجویانی که در دانشگاه اکس مارسی تحصیل می کنند، از شرایط اقامت خود در شهر مارسی رضایت کامل داشته باشند.

    شهر مارسی

    هزینه های تحصیل در دانشگاه اکس مارسی

    دانشجویانی که قصد تحصیل در فرانسه را دارند، برای انتخاب دانشگاه فاکتورهای مختلفی را مورد توجه قرار می دهند. یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین دانشگاه، هزینه هایی است که برای دانشجویان به همراه دارد. قبل از هر چیز برای مشخص شدن انتخاب صحیح دانشگاه اکس مارسی به عنوان محل تحصیل خود، هزینه های زندگی در شهر مارسی را با دیگر شهرهای فرانسه مقایسه خواهیم کرد. بر اساس آماری که کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو به دست آورده اند، هزینه تحصیل در پاریس ماهانه حدود 1200 الی 1800 یورو خواهد بود. در شهر نیس شما دانشجویان باید حدودا 900 تا 1300 یورو هزینه پرداخت کنید. در شهرهایی مانند تولوز و لیون نیز هزینه شما برای تحصیل حدود 900 تا هزار یورو خواهد شد. اما برای تحصیل در شهر مارسی، هزینه های شما بین 700 تا 800 یورو است. این آمار نشان دهنده هزینه های پایین تحصیل در این دانشگاه می باشد.

     اما بد نیست بدانید که شهریه دانشگاه اکس مارسی بیشتر بر اساس 2 فاکتور است. هر دانشجویی باید بر اساس ملیت و مقطع تحصیلی­ای که قصد دارد در آن تحصیل کند شهریه بپردازد. برای مثال، شما نمی توانید سطح شهریه دانشجوی مقطع کارشناسی را با دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری مقایسه کنید. حتی سطح شهریه دانشجوی اروپایی با غیراروپایی نیز متفاوت است. اما معمولا هزینه تحصیل در دانشگاه اکس مارسی برای شهریه حدود 200 تا 800 دلار خواهد بود.

    هزینه ها

    رتبه دانشگاه اکس مارسی

    Aix-Marseille University، در بین دانشگاه های فرانسه به عنوان یک دانشگاه ممتاز شناخته می شود. با توجه به این موضوع بهتر است به دنبال شناخت رتبه دانشگاه اکس مارسی فرانسه باشید تا بدانید قصد تحصیل در چه دانشگاهی را با چه سطح علمی دارید. رتبه یا رنکینگ دانشگاه ها در واقع نشان دهنده سطح کیفیت آموزشی آن ها است. بد نیست در رابطه با این موضوع، رتبه و رنکینیگ اکس مارسی را از دید چند پایگاه رتبه بندی بررسی کنید. طبق رتبه بندی QS که یکی از معتبرترین پایگاه های رتبه بندی در دنیا است، این دانشگاه در جایگاه 511 تا 520 دنیا قرار گرفته است. طبق رتبه بندی که پایگاه رتبه بندی دانشگاه های جهان QS انجام داده است، دانشگاه اکس مارسی در زمینه پزشکی توانسته رتبه 151 تا 200 دنیا را کسب کند و این به معنای سطح بالای رشته های پزشکی در این دانشگاه است.

    رتبه دانشگاه اکس مارسی در رتبه بندی تایمز،301 تا 350 جهان است. اما بهترین رتبه اکس مارسی در میان پایگاه های رتبه بندی، متعلق به پایگاه رتبه بندی شانگهای است. از دید این پایگاه، دانشگاه اکس مارسی در جایگاه 101 تا 150 جهان قرار گرفته است. تمام این آمارها و جایگاه ها متعلق به این دانشگاه در سال 2020 بوده است. در یک جمع بندی کلی می توان رتبه اکس مارسی را مناسب و در سطح بالایی ارزیابی نمود و این دانشگاه فرانسوی را به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا معرفی کرد.

    شرایط اخذ پذیرش

    تحصیل در فرانسه شرایطی دارد که دانشجویان باید قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور آن ها را فراهم کنند. شما برای اینکه بتوانید پذیرش دانشگاه اکس مارسی فرانسه را کسب کنید، باید مراحل دریافت پذیرش را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

    در مرحله اول نیاز است تا به وبسایت اصلی این دانشگاه وارد شوید و یوزر و پسورد خود را بسازید دومین مرحله، تکمیل فرم درخواست پذیرش اکس مارسی است که باید با دقت پر کنید. بعد از آن نیز باید مدارک مورد نیاز دانشگاه را تهیه و تا قبل از اینکه مهلت ثبت نام به اتمام برسد آن را به دانشگاه ارائه کنید.اما چه مواردی شامل مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه اکس مارسی می شوند؟

    • رسید پرداخت هزینه ثبت نام به حساب دانشگاه که غیر قابل بازگشت است.
    • رزومه قوی که با دقت هر چه تمام تر تایپ شده باشد.
    • توصیه نامه
    • نمرات آزمون GMAT
    • مدرک دیپلم متوسطه
    • ریز نمرات تحصیلی
    • مدرک مهارت زبان انگلیسی  تافل یا آیلتس

    فراموش نکنید که باید مدرک دیپلم خود را به همراه ریز نمرات به صورت دقیق به انگلیسی ترجمه کرده و سپس برای دانشگاه ارسال کنید. برای ارائه 2 توصیه نامه نیز یکی از توصیه نامه ها باید نامه دانشگاهی و دیگری توصیه نامه حرفه ای باشد.

    هزینه های زندگی در شهر مارسی

    پس از آشنایی و کسب شناخت های لازم در خصوص دانشگاه اکس مارسی، لازم است تا شرایط زندگی در شهر مارسی را بررسی کنید. در قسمت های ابتدایی در مورد شهر مارسی با شما صحبت کردیم. اما مهم ترین مسأله برای زندگی در این شهر، هزینه های پیش رو است. هزینه زندگی در شهر مارسی چقدر است؟ هزینه زندگی هر کسی با فرد دیگر متفاوت است. برای بررسی هزینه های زندگی در مارسی، باید به بخش های مختلف هزینه ها توجه کنید.

    هزینه های شما برای زندگی در شهر مارسی به هزینه حمل و نقل، تهیه مسکن، هزینه خرید مواد غذایی و هزینه پرداخت قبوض بستگی دارد. البته یک سری از نیازهای دیگر هستند که برای شما هزینه هایی به همراه خواهند داشت، مانند نیاز به پوشاک. اما در میان تمام هزینه ها این 3 دسته ذکر شده، اهمیت بیشتری دارند. در قسمت های بعد در خصوص هر یک از هزینه های مسکن، هزینه خرید مواد غذایی و هزینه حمل و نقل با شما صحبت خواهیم کرد.

    هزینه مسکن

    تهیه مسکن، اولین نیازی است که باید برای زندگی در مارسی به آن بپردازید، زیرا داشتن سرپناهی که در آن زندگی کنید، مهم ترین فاکتور برای ادامه زندگی است. هزینه تهیه مسکن بستگی به نوع انتخاب شما دارد. با توجه به نوع انتخابی که می کنید، هزینه های شما مشخص می شود. اجاره بهای مسکن با توجه به نوع آپارتمان و متراژ آن مشخص خواهد شد.

    نوع مسکناجاره بهای ماهیانه
    اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر580 یورو
    اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر64.510 یورو
    اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر50.100 یورو
    اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر29.964 یورو

    این هزینه ها و اعداد و ارقام ذکر شده برای افرادی بود که قصد اجاره آپارتمان در شهر مارسی را داشتند. افرادی که قصد خرید دارند، باید به همین فاکتورها توجه کنند. یعنی برای خرید آپارتمان باید در نظر بگیرید که آپارتمان مورد نظر شما در کدام قسمت از شهر قرار دارد و متراژ آن چقدر است. هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر برابر است با 50.3197 یورو، هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر نیز برابر است با 28 25 یورو.

    هزینه خرید مواد غذایی

    هر انسانی به مصرف مواد غذایی نیاز دارد. برای اینکه بتوانید هزینه های خود را در این دسته بندی حساب کنید، باید مصرف ماهانه خود را در نظر بگیرید. مصرف ماهانه شما به علاوه قیمت هر یک از اقلام خوراکی، هزینه های شما را مشخص می کند. برای اینکه بتوانید هزینه ­هایتان را بررسی کنید، فهرستی از پرمصرف ترین مواد غذایی به شما ارائه خواهیم کرد.

    اقلام خوراکیقیمت
    1 لیتر شیر1.90 یورو
    1 عدد نان سفید 500 گرمی2.10 یورو
    1 کیلوگرم برنج سفید7.10 یورو
    12 عدد تخم مرغ10 یورو
    1 کیلوگرم پنیر محلی16.10 یورو
    1 کیلوگرم گوشت گاو18 یورو
    1 کیلوگرم فیله مرغ14 یورو

    مشاوره تحصیلی دانشگاه اکس مارسی

    تحصیل در دانشگاه اکس مارسی فرانسه، شرایط خاص خود را دارد که باید هر دانشجویی طی کند. همان طور که در این مطلب مطالعه کردید، این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه است. رتبه اکس مارسی در پایگاه های معتبر رتبه بندی دانشگاه های جهان به خوبی نشان دهنده این موضوع است. بهتر است برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه و اخذ پذیرش دانشگاه های آن از جمله دانشگاه اکس مارسی به فکر کمک گرفتن از یک موسسه مجاز اعزام دانشجو باشید. تمامی کار های مربوط به مهاجرت تحصیلی به فرانسه را به یک موسسه مجاز اعزام دانشجو بسپارید و خیال خود را بابت انجام دقیق کار را راحت کنید.

    برای کمک گرفتن از یک موسسه مجاز اعزام دانشجو نیز موسسه مهاجرتی بالدانو می تواند به شما کمک کند. با وجود موسسه مهاجرتی بالدانو لازم نیست نگران کمک گرفتن از یک موسسه مهاجرتی معتبر باشید. موسسه مهاجرتی بالدانو با داشتن سابقه طولانی در این زمینه و با استفاده از روابطی که در کشور فرانسه دارد، می تواند بیشترین کمک را برای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه به شما نماید. از کارشناسان مجموعه مهاجرتی بالدانو کمک بگیرید تا شرایط تحصیل در فرانسه و اخذ پذیرش دانشگاه اکس مارسی برایتان راحت شود.

    هزینه تحصیل در دانشگاه اکس مارسی به چه میزان است؟

    از آن جایی که دانشگاه اکس مارسی جزء دانشگاه های دولتی به شمار می آید در نتیجه نگرانی درخصوص هزینه های تحصیلی خود نخواهید داشت.

    دانشگاه اکس مارسی از لحاظ رتبه در چه جایگاهی قرار دارد؟

    براساس رتبه بندی QS که از معتبرترین پایگاه های رتبه بندی در دنیا محسوب می شود، دانشگاه اکس مارسی در جایگاه 501 تا 510 دنیا قرار دارد.