• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه کوت دازور فرانسه

دانشگاه کوت دازور فرانسه

مهاجرت شیوه های گوناگونی دارد. مهاجرت تحصیلی یکی از شایع ترین روش های مهاجرت به خارج از کشور است که دانشجویان آن را اتخاذ می کنند. برخی از دانشجویان رویای خود را تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی می بینند. دانشگاه هایی که با تحصیل در آن بتوانند به سطح علمی بالایی برسند و به نجوی آینده شغلی خود را تضمین کنند. دانشجویانی که به فکر مهاجرت تحصیلی هستند نبایند تن به هر دانشگاه خارجی بدهند. شما باید در انتخاب کشور مقصد و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، دقت کنید. دانشگاه های فرانسه می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. دانشگاه کوت دازور فرانسه نیز یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه است که در شهر نیس واقع شده است. آیا با دانشگاه کوت دازور و شرایط تحصیل در آن آشنا هستید؟

فهرست مطالب

    شهر نیس فرانسه

    دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، باید همه جوانب مقصد تحصیلی خود را بسنجند. افرادی که به دنبال تحصیل در دانشگاه کوت دازور هستند، باید حتما شرایط زندگی در شهر نیس را بررسی کنند و بعد از آن در مورد کیفیت و سطح آموزشی این دانشگاه به دنبال جمع آوری اطلاعات باشند. نیس یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی است.

    شهر نیس برای دانشجویان ارزان ترین شهر به جهت زندگی است. هزینه های زندگی در شهر نیس را اگر نسبت به هزینه های زندگی در پاریس مقایسه کنید، متوجه تفاوت های آن خواهید شد. این شهر علاوه بر داشتن دانشگاه های معتبر، فرصت خوبی را برای دانشجویان فراهم می کند تا در کنار تحصیل، مشغول به کار شوند. بازار کار شهر نیس بسیار پررونق است و شما با یک روز کار در این شهر می توانید درآمد ایده آلی را کسب کنید. این شهر از نظر آب و هوایی نیز یکی از بهترین شهرهای فرانسه است. تنها نکته ای که می توان به عنوان عیب زندگی در شهر نیس نام برد، هزینه بالای تهیه غذا از رستوران است. به غیر از رستوران ها شما می توانید تمامی خریدهای خود را با کمترین هزینه انجام دهید. شما افراد متقاضی برای تحصیل در دانشگاه کوت دازور می توانید با کمترین هزینه دوره های تحصیلی خود را بگذرانید چرا که قیمت مواد غذایی در این شهر بسیار پایین است. برای مثال قیمت یک لیتر شیر در شهر نیس تنها 1 یورو است.

    دانشگاه کوت دازور فرانسه

    دانشگاه کوت دازور فرانسه یک دانشگاه تازه تاسیس اما معتبر در میان دانشگاه های فرانسه است که هدف آن کنار زدن موانع آموزش و پژوهش در سیستم های آموزشی فرانسه می باشد. کوت دازور در سال 2020 میلادی بود که با دانشگاه نیس سوفیا آنتی پولیس ادغام شد و از این پس روند تازه ای را در بحث آموزش شروع کرد. البته این را بگوییم که دانشگاه نیس سوفیا آنتی پولیس از سال 1965 تاسیس شده است اما در سال 2020 با این دانشگاه ادغام شد. همان طور که می دانید و پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، این دانشگاه در شهر نیس کشور فرانسه قرار دارد. این دانشگاه یکی از چندین دانشگاه فرانسه است که سعی می کند سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب کند به خصوص اینکه در سال 2020 ادغام شده و به نوعی تازه تاسیس می باشد.

    در حال حاضر نزدیک به 36 هزار دانشجو در دانشگاه کوت دازور فرانسه تحصیل می کنند. این تعداد دانشجو در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه فرانسوی مشغول به تحصیل هستند. مدرک تحصیلی این دانشگاه در تمامی دانشگاه های فرانسه به رسمیت شناخته می شود و اعتبار دارد. شما می توانید با اخذ مدرک تحصیلی خود از این دانشگاه به راحتی در معتبرترین دانشگاه های اروپا نیز ادامه تحصیل بدهید.

    دانشگاه کوت دازور فرانسه

    رشته های تحصیلی

    انتخاب رشته یکی از مهم ترین مواردی است که باید در مورد دانشگاه مقصد در مورد آن اطلاعات جمع آوری کنید. شما باید برای تحصیل در دانشگاه کوت دازور بررسی کنید و ببینید که آیا رشته مورد نظر شما در این دانشگاه برای تحصیل وجود دارد یا خیر. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، رشته های گوناگونی را برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده است. شما می توانید با توجه به مقطع تحصیلی خود رشته مد نظرتان را انتخاب کنید.

    • ارتباطات
    • موسیقی شناسی
    • زبان های خارجی
    • هنرهای نمایشی
    • علوم ادراکی
    • ادبیات
    • آموزش
    • روانشناسی
    • علوم زمین
    • الکترونیک
    • تاریخ
    • ریاضی
    • مواد و مهندسی
    • بازاریابی
    • مدیریت محیط زیست
    • علوم کامپیوتر
    • فیزیک

    رشت های تحصیلی ذکر شده برخی از رشته های تحصیلی دانشگاه کوت دازور هستند که شما دانشجویان می توانید هر یک از آن ها را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. البته همان طور که می دانید این موارد ذکر شده تمامی رشته های کوت دازور نمی باشند. برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد رشته های این دانشگاه، 2 راه پیش رویتان است. یا باید به وبسایت رسمی و اصلی دانشگاه کوت دازور مراجعه کنید و لیست رشته های تحصیلی در هر مقطع را ببینید و یا با کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید و سوالات خود را در مورد رشته تحصیلی مورد نظر از آن ها بپرسید.

    رشته های تحصیلی دانشگاه کوت دازور

    شهریه دانشگاه کوت دازور

    بسیاری از دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه کوت دازور را داشته باشند، قبل از هر چیز به هزینه های تحصیلی خود به خصوص شهریه دانشگاه توجه می کنند. اغلب دانشجویان برای بررسی شرایط تحصیل در فرانسه، معیار تصمیم گیری را هزینه هایشان قرار می دهند. اغلب دانشگاهی را انتخاب می کنند که از نظر هزینه ها برایشان به صرفه باشد. این دانشگاه جزء دانشگاه های غیردولتی کشور فرانسه است. اما برخلاف آنچه تصور می کنید، شهریه دراین دانشگاه چندان بالا نیست و با توجه به فاکتورهایی مشخص می شود. اینکه شما از چه کشور و با چه ملیتی قصد تحصیل در دانشگاه کوت دازور را دارید، بیشترین تاثیر را بر میزان شهریه دارد.

    شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویانی که بومی فرانسه باشند و یا جزء شهروندان عضو اتحادیه اروپا به حساب بیایند، در این دو مقاطع تحصیلی حدودا 180 و 240 یورو خواهد بود. این عدد و میزان شهریه دانشگاه کوت دازور برای دانشجویان خارجی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا وارد کوت دازور می شوند، بیشتر خواهد بود. البته از آن جایی که دانشگاه کوت دازور فرانسه به دانشجویان کمک هزینه های تحصیلی اعطا می کند، لازم نیست نگران هزینه های دانشگاه باشید. شما می توانید از کمک هزینه های تحصیلی مانند بورسیه ایفل استفاده کنید. این بورسیه به دانشجویانی ارائه خواهد شد که در رشته های مدیریت و اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی و علوم مهندسی تحصیل می کنند. این را هم در مورد بورسیه ایفل اضافه کنیم که این بورسیه برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی ارشد تحصیل می کنند به مدت 2 سال و در هر ماه 1200 یورو خواهد بود، اما برای دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می کنند به مدت 1 سال و در هر ماه 1700 یورو است.

    بررسی رتبه و رنکینگ

    برای اینکه بدانید دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب کردید در میان دانشگاه های برتر دنیا دارای چه جایگاه و چه سطحی است، باید به رتبه آن نگاه کنید. در مورد دانشگاه کوت دازور فرانسه نیز باید به رتبه آن نگاه کنید. رتبه دانشگاه کوت دازور را می توانید از پایگاه های رتبه بندی مختلفی که در دنیا وجود دارد، شاهد باشید اما نباید آمار و ارقام هر پایگاه و وبسایت رتبه بندی را قبول کنید. پیشنهاد می کنیم برای شناخت رتبه کوت دازور فرانسه به دنبال شناخت رنکینگ این دانشگاه در پایگاه رتبه بندی QS باشید.

    طبق آماری که پایگاه و یا همان وب سایت رتبه بندی QS در سال 2021 از دانشگاه های دنیا معرفی کرده است، رتبه دانشگاه کوت دازور  601 دنیا می باشد. پایگاه رتبه بندی QS با دقت بسیار زیادی و حساسیت هایی که دارد دانشگاه های دنیا را رتبه بندی می کند. شما می توانید به آمار این وبسایت رتبه بندی اعتماد کنید. بنابراین دانستید که این دانشگاه در بین دانشگاه های برتر دنیا چه جایگاهی دارد. البته باید ذکر کنیم که کسب این جایگاه در حالی است که کوت دازور تنها یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده. مسلما در آینده رتبه دانشگاه کوت دازور چند برابر بهتر از رتبه فعلی خواهد بود و شما این دانشگاه را در میان معتبرترین دانشگاه های دنیا مشاهده خواهید کرد.

    رتبه دانشگاه کوت دازور

    مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه کوت دازور

    برای دریافت پذیرش نیاز است تا دانشجویان متقاضی یک سری از مدارک مورد نیاز دانشگاه را تهیه و به آن ها ارائه کنند. البته دانشجویان باید بدانند که مدارک مورد نیاز برای هر دانشجو طبق مقطع تحصیلی و رشته ای است که در آن تحصیل می کنند. اما به صورت کلی برای تحصیل در فرانسه لازم است تا برخی از مدارک را به صورت ابتدایی برای دانشگاه تهیه کنید. وجود این مدارک تحت هر شرایطی الزامی است.

    • مدرک زبان
    • مدرک کارشناسی
    • رزومه
    • انگیزه نامه
    • ریز نمرات تحصیلی
    • نمونه کار
    • اسکن گذرنامه
    • نمرات آزمون ورودی GMAT یا GRE
    • توصیه نامه

    این موارد مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش دانشگاه کوت دازور تمام مورد نیاز شما دانشجویان خواهند بود. اما فراموش نکنید که باید در کنار این مدارک، مدارکی را که دانشگاه بر اساس رشته و مقطع تحصیلی شما ازتان می خواهد را هم جمع آوری و به دانشگاه کوت دازور ارائه کنید.

    مدارک مورد نیاز

    موسسه مهاجرتی

    شرایط تحصیل در فرانسه برای هر دانشجویی که از سطح علمی بالایی برخوردار باشد، فراهم است. اگر شما تمامی کارها و مراحل مربوط به اخذ پذیرش دانشگاه کوت دازور را به درستی انجام دهید، می توانید موفق به دریافت پذیرش این دانشگاه شوید. بهترین دانشگاه های فرانسه نیز راه را برای ورود دانشجویان خارجی هموار کرده اند اما به شرط اینکه بتوانید مدارک مورد نیاز دانشگاه را به درستی ارائه کنید و هیچ اشتباهی در این مسیر نداشته باشید. اما توصیه می کنیم برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه و اخذ پذیرش دانشگاه کوت دازور و دیگر دانشگاه های این کشور، از یک موسسه مهاجرتی کمک بگیرید.

    دریافت راهنمایی و مشاوره از یک کارشناسان امور مهاجرتی می تواند کمک زیادی به شما کند تا در این مسیر به درستی گام بردارید. موسسه مهاجرتی بالدانو و کارشناسان با تجربه و توانمند آن آماده اند در این مسیر به شما کمک کنند. چنانچه به فکر دریافت پذیرش دانشگاه کوت دازور هستید، می توانید روی کمک موسسه مهاجرتی بالدانو حساب کنید. موسسه مهاجرتی بالدانو برای شما علاقه مندان تحصیل در فرانسه، راحت ترین راه را برای مشاوره در نظر گرفته است.