• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه لورین فرانسه

دانشگاه لورین فرانسه

کشور فرانسه یکی از بهترین مقاصد اروپا برای زندگی و تحصیل است. از آن جایی که انتخاب یک مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی همواره مشکل بوده است، قصد داریم یکی از بهترین کشورهای اروپایی و یکی از برترین دانشگاه های قاره اروپا را به شما معرفی کنیم. فرانسه یکی از قدرتمند ترین کشورهای اروپا است. دانشگاه های فرانسه اغلب در فهرست برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان قرار دارند. برای تحصیل در فرانسه باید به دنبال انتخاب بهترین دانشگاه باشید. دانشگاه لورین در شهر نانسی می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما دانشجویان متقاضی برای تحصیل در فرانسه باشد. این دانشگاه هر ساله دانشجویان خارجی بسیاری را پذیرش می کند که شما می توانید یکی از آن ها باشید. بهتر است برای ورود به این دانشگاه به دنبال کسب شناخت هر چه بیشتر در مورد آن باشید.

فهرست مطالب

    آشنایی با شهر نانسی

    علاقه مندان برای تحصیل در دانشگاه لورین باید به دنبال شناخت هرچه بهتر این دانشگاه باشند. معرفی دانشگاه لورین را با شهر نانسی آغاز می کنیم چرا که این دانشگاه در شهر زیبای نانسی قرار گرفته است. شهر نانسی یکی از زیباترین شهرهای کشور فرانسه است که در ناحیه لورن واقع شده است. شهر نانسی در حال حاضر جمعیتی حدود 110 هزار نفری دارد که در مساحت حدودی 1603 کیلومتر مربعی واقع شده است. این شهر از نظر شرایط آب و هوایی تابستان های معتدل و زمستان های بسیار سردی را تجربه خواهد کرد و در هر فصل زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. یکی از دلایلی که بیشتر افرادی این شهر را برای زندگی و تحصیل انتخاب می کنند، سطح کیفیت زندگی در شهر نانسی می باشد.

    شاخص های کیفیت زندگی در این شهر نشان دهنده سطح مطلوبی از زندگی و شرایط مطلوب برای مهاجرت و همچنین تحصیل را نشان می دهد. شهر نانسی از نظر شرایط تحصیلی دارای دانشگاه های معتبری در سطح دنیا می باشد. با انتخاب دانشگاه لورن فرانسه می توانید زندگی راحتی در شهر نانسی داشته باشید. این شهر برای افرادی که قصد تحصیل در فرانسه را دارند بهترین انتخاب خواهد بود. شهر نانسی از نظر هزینه ها در مقایسه با پایتخت کشور فرانسه یعنی پاریس، شهری بسیار مقرون به صرفه است. با انتخاب شهر نانسی برای زندگی، فشار زیادی را بابت پرداخت هزینه های زندگی متحمل نخواهید شد.

    آشنایی با شهر نانسی

    دانشگاه لورین فرانسه

    در شهر نانسی چندین دانشگاه مختلف و با فاصله زیاد از هم وجود داشت که در سال 2012 این دانشگاه ها با یکدیگر ادغام شدند و دانشگاه لورین فرانسه Lorraine of University را به وجود آوردند. بنابراین دانستید که دانشگاه لورین نانسی از ادغام چند دانشگاه و در سال 2012 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه در حال حاضر دارای دو مرکز فعال می باشد. دانشگاه لورین پس از ادغام با دانشگاه نانسی توانست به یکی از قدرتمندترین مراکز تحصیلی در فرانسه و دنیا تبدیل شود. این موضوع باعث شد تا بیشتر دانشجویان دنیا نیز علاقه مند به تحصیل در دانشگاه لورین شوند.

     از سوی دیگر دولت فرانسه نیز علاقه مند به رشد و پویایی این دانشگاه بوده است و این امر را با به کارگیری اساتید و به روز ترین روش های تدریس نشان داده است تا بتواند دانشجویان زیادی را به خود جذب کند و با تمامی این عوامل بتواند جزء برترین های دنیا قرار بگیرد. تمامی این شرایط باعث شده علاقمندانی که قصد تحصیل در فرانسه را داشته باشند بتوانند با افزایش سطح کیفیت تحصیل و معلومات خود و در نهایت از طریق دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه لورین فرانسه مشغول به تحصیل شوند. این دانشگاه یکی از بهترین انتخاب های شما برای تحصیل در اروپا خواهد بود. پیشنهاد می کنیم اگر قصد مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای اروپایی را دارید، کشور فرانسه و این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید. مهم ترین مزیت شما برای انتخاب دانشگاه لورین، شرایط ایده آل زندگی است که در شهر نانسی خواهید داشت.

    دانشگاه لورین فرانسه

    دانشگاه لورین فرانسه یکی از کم هزینه ترین دانشگاه های فرانسه می باشد.

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی

    دانشگاه لورین از نظر کیفیت آموزشی و تحقیقاتی در سطح بالایی قرار گرفته است که همین موضوع باعث شده تا دانشجویان زیادی برای تحصیل در سطح بالاتری این دانشگاه را انتخاب کنند. در حال حاضر بیش از 60 هزار دانشجو در دانشگاه لورین مشغول به تحصیل می باشند. یکی دیگر از موضوعاتی که باعث شده علاوه بر دانشجویان داخلی، دانشجویان بین المللی نیز  دانشگاه لورن فرانسه را برای تحصیل انتخاب کنند، تنوع رشته ای بالا در آن می باشد. دانشجویان متقاضی برای تحصیل در فرانسه و انتخاب دانشگاه لورین نانسی می توانند با توجه به علاقه خود رشته مورد نظر خود را پیدا کنند. دانشگاه لورین از نظر انتخاب رشته به عنوان یکی از متنوع ترین دانشگاه های فرانسه می باشد چرا که طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را مورد پوشش قرار می دهد. این دانشگاه در خود دپارتمان ها آموزشی زیادی دارد که در هر یک از آن ها رشته های مختلفی برای دانشجویان وجود دارد. در واقع این دپارتمان ها رشته های مختلف مربوط به خود را پوشش می دهند. بد نیست برخی از دپارتمان های آموزشی و رشته های تحصیلی در آن را بشناسید.

    دپارتمانرشته های تحصیلی
    مهندسی و فناوریمهندسی عمومی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندس هوافضا، مهندسی الکترونیک و مهندسی برق
    علوم اجتماعیجامعه شناسی، جغرافیا، سیاست، مطالعات بین الملل، ارتباطات و مطالعات رسانه
    علوم فیزیکشیمی، ریاضیات و آمار، فیزیک، نجوم، جغرافیا، علوم دریایی، زمین و محیط زیست
    اقتصاد وکسب و کاراقتصاد، اقتصاد سنجی، مدیریت کسب وکار، امور مالی و حسابداری
    دپارتمان هنر و علوم انسانیباستان شناسی، تاریخ، فلسفه، زبان، ادبیات، زبان شناسی، الهیات، هنر، طراحی و هنرهای نمایشی
    علوم زیستیکشاورزی، جنگل داری، علم زیست شناسی، علوم ورزشی

    تمامی این رشته ها در سطح مطلوبی توسط اساتید برتر به دانشجویان ارائه می شود تا آن ها با استفاده از توانایی های فردی خود بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. تمامی این موارد باعث شده است تا دانشگاه لورن فرانسه جزء برترین های دنیا قرار بگیرد.

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه لورین

    رتبه دانشگاه لورین فرانسه

    همان طور که تاکنون متوجه شده دانشگاه لورین فرانسه با هدف به کارگیری روش های پیشرفته تحصیلی و همچنین به دست آوردن دستاوردهای تحصیلی توانسته در رنکینگ جهانی جایگاه مناسبی را از آن خود کند. رتبه دانشگاه لورن فرانسه در یکی از مهم ترین رنکینگ های جهانی یعنی وب سایت QS در جایگاه 1000-800 دنیا قرار گرفته است. همچنین دانشگاه لورین توانسته از نظر وب سایت شانگهای در جایگاه 400-301 دنیا قرار بگیرد.

    رتبه دانشگاه لورن فرانسه در رتبه بندی تایمز نیز در سال 2020 میلادی، جایگاه مناسبی را در بین دانشگاه های دنیا دارد. از نظر پایگاه رتبه بندی تایمز، رتبه دانشگاه لورن فرانسه در جایگاه 700-601 است. تمامی این اعداد و ارقام نشان دهنده افزایش سطح کیفی تحصیلی در این دانشگاه هستند. همین موضوع کافی است تا دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه لورین هستند بدانند که تنها با داشتن سطح تحصیلی و علمی بالا می توانند در دانشگاه لورن فرانسه مشغول به تحصیل شوند.

    هزینه های تحصیل در دانشگاه لورین

    یکی از موضوعات مهم برای تحصیل در کشورهای خارجی هزینه تحصیل می باشد. این هزینه های تحصیل در دانشگاه لورن فرانسه نیز برای دانشجویان در مقاطع مختلف وجود دارد. دانشجویان در ابتدای ورود خود باید مبلغ هزینه ثبت نام اولیه را پرداخت کنند تا ثبت نام آن ها در دانشگاه به طور رسمی ثبت شود و جزء دانشجویان دانشگاه لورن فرانسه قرار گیرند. علاوه بر این مبلغ، دانشجویان باید هزینه های جانبی که از مهم ترین آن ها تهیه یک مکان مناسب برای زندگی می باشد را در نظر بگیرند.

    به طور کلی هزینه های جانبی برای یک زندگی دانشجویی در شهر نانسی حدود 500 یورو در ماه می باشد. این مبلغ جهت صرف اجاره مسکن یا خوابگاه، تهیه مواد غذایی و هزینه حمل و نقل می باشد. برای داشتن یک زندگی آسان تر در کنار تحصیل، افراد می توانند از بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه لورین به دانشجویان ارائه می شود استفاده کنند تا در کنار تحصیل خود هزینه های کمتری را بپردازند. این بورسیه ها به دانشجویان کمک می کند تا آن ها با خیال آسوده به تحصیل خود در این دانشگاه بپردازند. دانشگاه لورن بورسیه مناسبی را برای دانشجویان در نظر گرفته است که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

    بررسی بورسیه تحصیلی

    بورسیه های تحصیلی زیادی در دانشگاه لورین به دانشجویان بومی و غیربومی ارائه خواهد شد. اولین بورسیه تحصیلی با عنوان فلوشیپ در مقطع doc-Post به دانشجویان تعلق می گیرد. اما نکته حائز اهمیت این است که این بورسیه تحصیلی تنها شامل رشته های زیر می شود. یعنی علاقه مندانی که در رشته های نام برده قصد تحصیل در دانشگاه لورین را داشته باشند می توانند در صورت واجد شرایط بودن از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند. رشته هایی که شامل بورسیه تحصیلی می شوند عبارتند از

    • شیمی ارگانیک
    • شیمی مولکولی
    • شیمی ارگانومتالیک
    • شیمی سینتیک

     این بورسیه تحصیلی با هدف تشویق و پشتیبانی از افرادی که دارای استعداد بین المللی می باشند و می توانند با رویکردی بهتر برای رشته های شیمی و زیست شناسی تحقیقات خود را انجام دهند و در نتیجه به یک موفقیت مهم دست یابند حمایت می کند. علاقه مندان می توانند با داشتن مدرک PHD در رشته های نامبرده و علاقه به کار در حوزه های زیست شناسی و شیمی و همچنین داشتن یک رزومه قوی از این بورسیه تحصیلی بهره مند شوند. توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر یکی از شرایط مهم برای گرفتن این بورسیه است که دانشجویان باید همراه مدارک تحصیلی خود مدرک زبان را نیز ارسال کنند.

    بورسیه تحصیلی دانشگاه لورین

    مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه لورین

    برای اخذ پذیرش دانشگاه لورین  لازم است چه مدارکی را ارائه کنیم؟ علاقه مندان برای حضور در این دانشگاه باید مدارک زیر را به صورت کامل و معتبر برای دانشگاه ارسال نمایند.

    • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات
    • مدرک زبان فرانسه
    • پاسپورت معتبر با اعتبار 18 ماه
    • رزومه تحصیلی
    • انگیزه نامه
    • تمکن مالی

     موارد مذکور از جمله مهم ترین مدارکی است که دانشجویان باید برای اخذ پذیرش در این دانشگاه فراهم کنند. دانشجویان جهت پذیرش در دانشگاه لورین باید مدارک مورد نیاز را  ابتدا به زبان فرانسوی ترجمه و سپس ارسال کنند. در صورت تایید از سوی دانشگاه دانشجو می تواند برای تحصیل به کشور فرانسه سفر کند. برای تحصیل در این دانشگاه افراد می توانند از طریق ویزای تحصیلی در کشور فرانسه نیز اقدام نمایند. در واقع روش های مختلفی برای تحصیل در هر یک از دانشگاه های دنیا وجود دارد، تنها لازم است برای بررسی کشورهای مختلف از نظر تحصیل و زندگی از یک فرد کاربلد که در این زمینه اطلاعات کافی را دارد کمک بگیرید تا با بررسی، یک مقصد مطمئن و هدفمند را انتخاب نمایید.

    مشاوره تحصیلی درباره دانشگاه لورین

    برای تحصیل در دانشگاه لورین باید شرایط مورد نیاز و مورد قبول این دانشگاه را فراهم کنید. دانشجویان باید به دنبال کمک گرفتن از افرادی باشند که تجربه مورد نیاز و مهارت های لازم را در این زمینه داشته باشند. اما بدون شک بهترین راهنمای شما برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه و تحصیل در دانشگاه های فرانسه، یک موسسه مجاز اعزام دانشجو خواهد بود. کمک گرفتن از موسسه مجاز اعزام دانشجو باعث می شود شما بتوانید با انجام اقدامات قانونی و سازمان یافته به صورت کاملا صحیح و قانونی، ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنید.

    موسسه مهاجرتی بالدانو می تواند برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه و اخذ پذیرش دانشگاه های فرانسه به شما کمک کند. اگر به دنبال اخذ پذیرش در این دانشگاه در شهر نانسی هستید و قصد دارید در کوتاه ترین زمان ممکن، شرایط تحصیل در فرانسه را فراهم کنید، با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید. گروه مهاجرتی بالدانو که متشکل از زبده ترین کارشناسان است، می تواند مشاوره های تلفنی، آنلاین و حضوری را جهت تحصیل در فرانسه در اختیار شما قرار دهد. توصیه می کنیم برای اخذ پذیرش دانشگاه لورین حتما با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید.