• سه شنبه 18 مهر |

مدرک زبان آلمانی

مدرک زبان آلمانی

امروزه یادگیری زبان های مختلف بین دانشجویان به مسئله ای عامیانه تبدیل شده است. اغلب دانشجویانی که به دنبال شرکت در آزمون های بین المللی هستند سعی می کنند به چندین زبان زنده دنیا تسلط پیدا کنند. مدرک زبان آلمانی یکی از معتبرترین زبان هایی است که شما باید برای مهاجرت به آلمان یا تحصیل در این کشور داشته باشید. مهاجرت به آلمان بدون مدرک زبان آلمانی تا حدی غیر ممکن است. در این مطلب قصد داریم از صفر تا صد مدرک زبان آلمانی از مدت اعتبار تا مدت زمان لازم برای اخذ این مدرک با شما صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو را همراهی کنید تا اطلاعات کافی در خصوص این مدرک را به دست آورید. آشنایی با صفر تا صد مدرک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان تنها ۸ دقیقه زمان از شما خواهد گرفت.

فهرست مطالب

    هدف از گرفتن مدرک زبان آلمانی چیست؟

    امروزه بیشتر افراد می خواهند به غیر از زبان مادری یک زبان دیگر به عنوان زبان دوم یاد بگیرند. هرکسی زبان دوم را با توجه به اهدافش یاد می گیرد. کسانی که قصد مهاجرت به آلمان دارند باید به یادگیری زبان آلمانی بپردازند و مدرک زبان آلمانی بگیرند. حتی افرادی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، باید اقدام به گرفتن مدرک زبان آلمانی کنند. کشور آلمان جزء کشورهایی است که دارای سیستم آموزشی بسیار قوی است و همچنین دارای دانشگاه های سطح بالا در اکثر رشته های تحصیلی می باشد. البته ناگفته نماند که آلمان جزء کشورهای صنعتی قاره اروپا است و موقعیت های شغلی بسیار بالایی دارد. در نتیجه افراد زیادی هستند که قصد مهاجرت به آلمان را دارند. افرادی که قصد دارند به آلمان مهاجرت کنند، باید زبان آلمانی را به خوبی بلد باشند. این افراد می توانند با شرکت در آزمون های بین المللی مدرک زبان آلمانی بگیرند.

    هدف از گرفتن مدرک زبان آلمانی چیست

    بررسی سطوح مختلف مدرک زبان آلمانی

    برای این که افراد بتوانند سطح زبان آلمانی خود را تعیین کنند باید در یک آزمون به نام گوته شرکت کنند. این آزمون توسط موسسه گوته و همچنین سفارت آلمان برگزار می شود. آزمون گوته دارای سطوح مختلفی می باشد که از مبتدی شروع می شود و تا پیشرفته ادامه دارد. ابتدایی ترین سطح این آزمون A1 است و بالاترین سطح آن C2 می باشد. در این قسمت کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو تمامی این سطوح مدرک زبان آلمانی را برایتان معرفی خواهند کرد. فراموش نکنید که آشنایی با این سطوح از مدرک از حساسیت بالایی برخوردار است.

    بررسی سطوح مدرک زبان آلمانی

    سطح A1  وA2 مدرک زبان آلمانی

    در این سطح فرد می تواند کلمات روزمره و جملات ابتدایی را درک کند و از آن ها استفاده کند. این جملات در رابطه با نیازهای عمومی می باشد. در این سطح فردی که قصد دارد مدرک زبان آلمانی بگیرد می تواند خود را معرفی کند و در ارتباط های روزانه خود از دیگران سوالاتی بپرسد.

    افرادی که  سطح A2 زبان آلمانی را به پایان برسانند می توانند کلماتی در رابطه با موضوعات مشخص مثل اطلاعات در رابطه با خود و خانواده، خرید کردن، امورات شخصی و هرچیزی که مربوط به محیط اطراف است را به خوبی درک کند. همچنین افرادی که این سطح را بگذرانند می توانند در بعضی موقعیت های ساده و معمولی منظور خود را به زبان آلمانی بیان کنند.

    سطح B1 مدرک زبان آلمانی

    این سطح شروع سطح متوسط زبان آلمانی است و فرد متقاضی سطح مبتدی را با موفقیت گذرانده است. افرادی که در این سطح قرار دارند اگر زبان استاندارد به کار بگیرند و در مورد مسائلی که آشنایی دارند گفتگو کنند، در نتیجه نکات اصلی زبان آلمانی را متوجه شده اند. اگر این افراد به کشور آلمان سفر کنند می تواند در اکثر مواقع مشکلات خود را حل کنند. فردی که در این سطح قرار دارد می تواند با استفاده از جملات ساده و پیوسته در رابطه با موضوعی که به آن علاقه دارد و آشنا است، صحبت کند.

    سطح B2 مدرک زبان

    این دومین و آخرین سطح از سطح متوسط مدرک برای زبان آلمانی است و اگر فرد متقاضی وارد سطح بعدی شود یعنی وارد سطح پیشرفته شده است. در این سطح شما می توانید نکات اصلی متن های دشوار که در رابطه با موضوعات مشخصی است را درک کنید. البته می توانید در رشته تخصصی خودش مطالب تخصصی را دنبال کنید. اگر بخواهیم از سطح زبان این مدرک مثال بزنیم می توانیم بگوییم اگر که مدرک زبان آلمانی سطح b2 را داشته باشید و در یک کلاس درس به زبان آلمانی شرکت کنید، می توانید متوجه گفتگوها شوید.

    در این سطح می توان بدون آمادگی قبلی به راحتی و روان صحبت کرد. در نتیجه این می توان با یک فرد آلمانی که زبان مادریش آلمانی است به راحتی صحبت کرد. البته نکته ای که می توانیم بگوییم این است که افرادی که در این سطح قرار دارند می توانند از مدرک زبان آلمانی این سطح برای تحصیل در آلمان استفاده کنند.

    سطح C1 و C2  مدرک زبان

    فردی که در این سطح زبان آلمانی قرار دارد توانایی خواندن متن های طولانی که دارای واژه های مشکل و سطح بالا هستند را دارد و می تواند آن متن را کاملا متوجه شود. این فرد که در این سطح قرار دارد می تواند بدون جستجوی معنی لغتی به راحتی و روان و بدون آمادگی قبلی به زبان آلمان صحبت کند.

    سطح C2 پیشرفته ترین سطح مدرک آلمانی است و شخصی که به این سطح رسیده است می تواند به راحتی زبان آلمانی صحبت کند و همچنین گفتگوها را بدون هیچ مشکلی درک می کند. حتی  به راحتی می تواند با استفاده از اطلاعات کتبی و شفاهی که جمع آوری کرده است به بیان دلایل و توضیحات مربوط به آن بپردازد.

    همان طور که گفته شد افراد زیادی قصد تحصیل در آلمان دارند. دانشگاه های آلمان اکثر کلاس های خود را به زبان آلمانی برگزار می کنند. برای این که بتوانید در این دانشگاه ها درس بخوانید باید حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B2 را داشته باشید. البته ناگفته نماند که شما اگر مدرک سطح C1 و C2 زبان آلمانی را داشته باشید به عنوان امتیاز بیشتر محسوب می شود. در نتیجه اگر شما مدرک سطح C1 یا C2 زبان آلمانی را داشته باشید راحت تر می توانید پذیرش دانشگاه های آلمان را بدست آورید.

    ساختار آزمون زبان آلمانی

    آزمون گوته مانند تمام آزمون های بین المللی دارای چند بخش می باشد. هر بخش آزمون یکی از مهارت های فرد متقاضی را می سنجد. این آزمون دارای چهار بخش است و هر کسی که می خواهد مدرک زبان آلمانی بگیرد باید حداقل نمره در هر بخش را بگیرد. در ادامه به بررسی این چهار بخش می پردازیم.

    درک مطلب: این بخش مانند قسمت ریدینگ آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است. این بخش دارای پنج قسمت می باشد که مدت زمان پاسخگویی به آن ۶۵ دقیقه می باشد. اگر فرد متقاضی می خواهد در این قسمت نمره خوبی کسب کند باید دایره لغات خوبی داشته باشد و توانایی درک مفهوم جمله را داشته باشد.

    بخش شنیداری: این بخش شامل چهار قسمت است و مانند قسمت لیسنینگ آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است. این بخش به این صورت است که مسئول آزمون نوار ضبط شده ای از مکالمات زبان آلمانی را پخش می کند و شرکت کنندگان در آزمون باید بسته به محتوای آن نوار به سوالات پاسخ دهند.

    بخش نوشتاری: این بخش دارای سه قسمت می باشد. بخش اول فرد متقاضی باید با توجه به مواردی که در صورت سوال توضیح داده شده است نامه ای غیر رسمی بنویسید. در قسمت دوم یک متن نوشته شده است و از فرد متقاضی می خواهد که نظر خود را در رابطه با متن بنویسد. در بخش سوم باید فرد متقاضی یک نامه رسمی برای یک سازمان یا یک فرد بنویسد. زمان مورد نیاز برای بخش سوم حدود ده دقیقه است.

    بخش صحبت کردن: این بخش نیز مانند بخش قبلی دارای سه قسمت است. در بخش اول مسئول آزمون از فرد متقاضی می خواهد خودش را به زبان آلمانی معرفی کند. بعد از آن دو موضوع به فرد متقاضی پیشنهاد می دهد و از او خواسته می شود که یک مورد را انتخاب کند و در مورد آن توضیح دهد. در قسمت سوم فرد متقاضی باید با افراد دیگر که برای گرفتن مدرک زبان آلمانی اقدام کرده اند به مکالمه بپردازند.

    کسب نمره بالا در هر بخش بسیار مهم است. اگر شما قصد دارید برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی که دارای اهمیت فراوانی هستند پذیرش بگیرید نمره مدرک زبان آلمانی شما بسیار مهم است. زیرا افراد در این رشته باید در دوران کارآموزی خود با افراد بیمار صحبت کنند و منظور آن ها را به خوبی درک کنند. در نتیجه نمره این مدرک برای این رشته از اهمیت بالایی برخوردار است.

    ساختار آزمون زبان آلمانی

    مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی

    خیلی از افراد سوال می پرسند که گرفتن این مدرک چقدر طول می کشد؟ اگر خواسته باشیم به این سوال پاسخ دهیم باید موارد بسیار زیادی را در نظر بگیریم. مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمان به عواملی همچون سطح زبان داوطلب، نوع آموزشی که دیده است، چقدر تمرین کرده است و سایر مسائل بستگی دارد. به طور کلی اگر تمام این موارد به صورت استاندارد انجام شود برای گرفتن مدرک زبان آلمانی در سطح A، دو تا چهار ترم، در سطح B، شش تا یازده ترم و برای سطح C بیش از پانزده ترم زمان احتیاج خواهیم داشت.

    بنابراین مدت زمان گرفتن این مدرک تا حدودی دست خودتان است. اگر تصمیم بگیرید که این مدرک را در کمترین زمان ممکن و با پیگری جلسات متعدد دریافت کنید، می توانید مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی را تا حد زیادی کاهش دهید و خیلی سریع تر به هدف خود برسید. پس فراموش نکنید که اخذ مدرک زبان آلمانی بسته به توجه و تلاش خودتان است. البته نباید از اهمیت وجود راهنما و استاد نیز غافل شد. شما باید علاوه بر این سعی کنید تا مهارت های شرکت در آزمون زبان آلمانی را نیز فرا گیرید.

    مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی

    بررسی مدت زمان اعتبار مدرک آلمانی

    مدت اعتبار به هدف شما از گرفتن مدرک زبان آلمانی بستگی دارد. اگر شما برای تحصیل در آلمان اقدام به گرفتن مدرک زبان آلمانی کرده اید مدت اعتبار آن دو سال می باشد و بعد از آن باطل می شود. اگر شما قصد مهاجرت به آلمان دارید و به همین خاطر اقدام به گرفتن این مدرک کرده اید پس اعتبار مدرک زبان آلمانی شما مادام العمر است. سعی کنید به مدت اعتبار مدرک خود توجه زیادی کنید تا ناچار نشوید به طور مدام در این آزمون زبان بین المللی شرکت کنید.

    مدت اعتبار مدرک زبان آلمانی

    نتیجه گیری

    گرفتن مدرک زبان آلمانی شاید در نگاه اول کار بسیار دشواری باشد اما شما می توانید با کمی تلاش آن را به دست آورید. در این مطلب کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو در خصوص مدت زبان گرفتن مدرک زبان آلمانی، مدت اعتبار این مدرک زبان و سایر نکات پیرامونی آن به شما توضیحاتی ارائه دادند. دانستید که داشتن این مدرک برای مهاجرت به آلمان تا حدودی ضروی است. شما باید برای تحصیل در آلمان حتما این مدرک را در اختیار داشته باشید. برای این که بتوانید در آزمون زبان آلمانی نیز موفق شوید، به کمک گرفتن از مشاور نیاز خواهید داشت. مشاوران مجموعه مهاجرتی بالدانو به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شما است. شما می توانید برای مهاجرت به آلمان روی کمک ما حساب کنید. موفقیت در آزمون زبان آلمانی پس از طی کردن جلسات مشاوره، کار بسیار راحتی خواهد بود و قطعا شما از پس آن بر خواهید آمد.