• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه جنوا ایتالیا

دانشگاه جنوا ایتالیا

ایتالیا یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا است. این کشور یکی از کهن ترین کشورهای زمین است که در قاره اروپا قرار دارد. علاقه مندان زیادی برای مهاجرت به ایتالیا هر ساله عازم این کشور می شوند. دانشگاه های ایتالیا با پیشرفت هایی که داشتند به محل تحصیل دانشجویان خارجی بسیاری تبدیل شده اند. شما می توانید با انتخاب دانشگاه های ایتالیا، فرصت تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان را داشته باشید. باید شناخت لازم را در مورد دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید بدست آورید. دانشگاه جنوا یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های ایتالیا است. آیا با دانشگاه جنوا و شرایط تحصیل در آن آشنا هستید؟ در این مطلب از سری مقالات تهیه شده در موسسه مهاجرتی بالدانو قصد داریم تا این دانشگاه ایتالیایی را به شما معرفی کرده و شرایط تحصیل در آن را با یکدیگر بررسی کنیم.

فهرست مطالب

    شهر جنوا

    کشور ایتالیا از جمله کشورهای موفق در زمینه تحصیلی و جذب گردشگر می باشد. تمامی شهرهای این کشور از نظر سطح کیفیت زندگی در سطح مطلوبی قرار دارند. همان طور که پیداست، این دانشگاه در شهر جنوا ایتالیا قرار دارد. افرادی که به فکر تحصیل در دانشگاه جنوا هستند، باید شرایط زندگی در جنوا را بررسی کنند تا متوجه شرایط زندگی و تحصیل در ایتالیا در دانشگاه مقصد شوند. شهر جنوا یکی از شهرهای زیبا و قدیمی کشور ایتالیا است که در چند دهه اخیر پیشرفت های قابل توجهی داشته است. شهر جنوا به عنوان یک شهر قدیمی با مساحت حدود 250 هزار کیلومتر مربع توانسته حدود 630 هزار نفر را در خود جای دهد. مردم در این شهر از همراهی و خونگرمی مناسبی برخوردار می باشند.

     شهر جنوا به عنوان یک شهر ساحلی در میان دریای لیگوریا و کوه های آپنین توانسته آب و هوای معتدلی را به خود می بیند. این موضوع باعث شده است تا گردشگران زیادی بیشتر فصول سال از این شهر زیبا و تاریخی دیدن کنند. شهر جنوا در چندین سال اخیر از نظر تحصیلی و آموزش نیز پیشرفت بسیار زیادی را داشته است به طوری که بسیاری از دانشجویان بین المللی دانشگاه های این شهر را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. این دانشگاه تنها یکی از معتبرترین دانشگاه های شهر جنوا است. اما توصیه می کنیم برای تحصیل در شهر جنوا از میان دانشگاه های این شهر، دانشگاه اصلی آن یعنی دانشگاه جنوا ایتالیا را انتخاب کنید.

    معرفی دانشگاه جنوا ایتالیا

    دانشگاه جنوا Genova di Universita به عنوان یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین دانشگاه های شهر جنوبی ایتالیا شناخته می شود. این دانشگاه در مرکز شهر جنوا واقع شده است و تاریخ تاسیس آن به سال 1481 میلادی بر می گردد. از نظر قدمت می توان این دانشگاه را یکی از قدیمی ترین و کهن ترین دانشگاه های دنیا معرفی کرد. این دانشگاه تاکنون توانسته در دنیا جایگاه های معتبر فراوانی را به دست بیاورد. در حال حاضر این دانشگاه مشغول راه اندازی پروژه های بزرگ برای دانشگاه مهندسی جدید در پارک علم و فناوری می باشد. دانشگاه جنوا دارای 5 دانشکده اصلی است و با بیش از 40 هزار دانشجو مشغول به فعالیت می باشد. یکی از مواردی که ممکن است جالب باشد این است که در چندین سال اخیر این دانشگاه مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است.

    در واقع افراد می توانند با افزایش سطح کیفیت تحصیلی و یا دریافت بورسیه در این دانشگاه حضور یابند و پس از اتمام تحصیل خود در بهترین نقاط دنیا مشغول به کار شوند زیرا مدرک این دانشگاه از اعتبار بسیار زیادی برخوردار می باشد. یکی دیگر از موضوعات مهم درخصوص این دانشگاه، پردیس های منطقه ای این دانشگاه می باشد که به طور گسترده ای در تمامی شهرهای اطراف وجود دارد. در تمامی پردیس ها نیز از اساتید برتر و دانشجویان بین المللی حضور دارند.

    معرفی دانشگاه

    دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه جنوا ایتالیا

    دانشکده های مهم دانشگاه جنوا ایتالیا شامل موارد ذیل هستند. دانشجویان بنابر علایق و توانایی های خود می توانند یکی از رشته های تحصیلی را برای تحصیل انتخاب کنند.

    • دانشکده علوم انسانی
    • دانشکده علوم اجتماعی
    • دانشکده علوم پزشکی و دارویی
    • دانشکده علوم پزشک کلینیک
    • دانشکده علوم ریاضی، فیزیک و زیست شناسی

    در تمامی این دانشکده های نام برده رشته های مختلفی برای دانشجویان وجود دارد. در واقع دانشگاه جنوا از نظر رشته های تحصیلی دارای تنوع بسیار زیادی می باشد. تنوعی که در هیچ یک از دانشگاه های شهر جنوا مشاهده نخواهید کرد. همین موضوع باعث شده است که تمامی دانشجویان با توجه به علاقه خود رشته مورد نظر را انتخاب کنند. در واقع یکی از دلایل افزایش جمعیت دانشجویان در این دانشگاه، پوشش رشته های مناسب در این دانشگاه می باشد. اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید بهتر است از رشته های تحصیلی موجود اطلاعات کافی به دست بیاورید.

    ردیفرشته تحصیلی
    1رشته علوم بیولوژیکی
    2فیزیوتراپی
    3پرستاری
    4پرستاری از کودکان
    5علوم بین المللی و تحصیلات تکمیلی
    6علوم ورزش و بهداشت
    7معماری
    8اقتصاد تجارت
    9خدمات اجتماعی
    10علوم گردشگری و فرهنگ سرزمین
    11طراحی دریایی
    12اقتصاد شرکت حمل و نقل
    13حقوق
    14فلسفه
    15زبان و فرهنگ های مدرن
    16علوم محیطی و طبیعی
    17آمار ریاضی و پردازش ها
    18انفورماتیک
    19نظریه ها و تکنیک های مقایسه بین زبانی
    دانشکده ها و رشته ها

    رتبه دانشگاه جنوا

    تنوع رشته در دانشگاه جنوا باعث شده است تا دانشجویان زیادی علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه باشند. از طرفی دیگر مدیریت در این دانشگاه به افزایش سطح کیفیت تحصیل و همچنین ارتقاء سطح علمی اساتید بسیار اهمیت می دهد و این موضوع باعث شده است تا این دانشگاه روز به روز برای ارتقاء جایگاه خود تلاش کند، در واقع با اساتید با آموزش های بسیار عالی و در ادامه با جذب دانشجویان باکیفیت موفقیت های علمی بسیاری به دست می آید. این دانشگاه در خصوص این موضوع توانسته جایگاه و رتبه مناسبی را در بین دانشگاه های برتر دنیا به دست آورد. این موضوع از طریق رنگینک های جهانی و سایت های معتبر مورد ارزیابی قرار می گیرد و رتبه به دست آمده برای بسیاری از دانشگاه ها بسیار مهم و حیاتی می باشد. زیرا می دانند که این اعداد و ارقام نشان دهنده شخصیت اصلی دانشگاه در دنیا است. پس برای بهتر شدن این اعداد و ارقام تلاش های فراوانی خواهند داشت.

    این دانشگاه تاکنون توانسته در رنکینگ های جهانی مثل QS جایگاه مناسبی را در دنیا کسب کند در حال حاضر رنکینگ و یا رتبه دانشگاه جنوا از نظر این پایگاه رتبه بندی جهانی در جایگاه 645 دنیا قرار دارد. از نظر رتبه بندی و رنکینگ جهانی Times نیز توانست در جایگاه 400 دنیا قرار بگیرد. همان طور که گفته شد به دست آوردن یک جایگاه مناسب در بین رنکینگ های جهانی برای بسیاری از دانشگاه ها دنیا موضوع مهمی می باشد و دانشگاه جنوا نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد. پس بهتر است برای تحصیل در این دانشگاه از نظر تحصیلی و یادگیری در سطح بالایی قرار داشته باشید.

    رتبه دانشگاه جنوا

    مدرک زبان مورد نیاز برای حضور در این دانشگاه ایتالیایی چیست؟

    داشتن مدرک زبان انگلیسی امروزه یکی از موضوعات اصلی برای حضور در دانشگاه های خارجی می باشد، در واقع افراد باید مدرک زبان مورد نیاز که از طرف دانشگاه خواسته می شود را تهیه کنند و یا در آزمون های ورودی که توسط دانشگاه برگزار می شود، شرکت کنند. داشتن مدرک زبان جزء اصلی ترین مدارک اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی از جمله دانشگاه جنوا می باشد.

     برای حضور در این دانشگاه ایتالیایی لازم است افراد مدرک زبان ایتالیایی B2 را تهیه کنند در غیر این صورت باید در دوره های زبان ایتالیایی که برگزار می شود، شرکت کنند. به غیر از دانشگاه جنوا برای حضور در تمامی دانشگاه های کشور ایتالیا افراد باید مدرک زبان مورد نظر را تهیه کنند در غیر این صورت نمی توانند برای ثبت نام در این دانشگاه ها اقدام نمایند. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی به دنبال فراهم کردن مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه ایتالیایی باشید.

    هزینه تحصیل در دانشگاه جنوا

    یکی از موضوعات مهم برای تحصیل در این دانشگاه پرداخت شهریه و هزینه تحصیل در این دانشگاه می باشد. در واقع در تمامی دانشگاه های دنیا افراد باید مبلغی را به عنوان شهریه دانشگاه پرداخت نمایند. این مبلغ در دانشگاه جنوا و برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود هزار یورو در سال می باشد. دانشجویان در این دانشگاه می توانند شهریه تحصیلی خود را به صورت اقساطی به دانشگاه بپردازند اما لازم است بدانید که پرداخت شهریه به رشته تحصیلی و مقطع تحصیل شما بستگی دارد و این موضوع در رشته های مختلف متغیر می باشد. یکی دیگر از موضوعات مهم برای پرداخت شهریه و زندگی در شهر جنوا، پرداخت هزینه های جانبی مثل تهیه خوابگاه یا مسکن، هزینه رفت و آمد، هزینه های جانبی مثل پوشاک و خورد و خوراک است. تمامی این موارد جزء مسائلی هستند که باید برای آن برنامه ریزی های مالی انجام شوند.

     دانشجویان می توانند در صورت نداشتن شرایط پرداخت شهریه و هزینه های زندگی در شهر جنوا از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. این بورسیه های تحصیلی با توجه به سطح کیفیت علمی دانشجویان به آن ها تعلق خواهند گرفت. در دانشگاه جنوا افرادی که بتوانند در آزمون ECTS نمره قبولی را کسب کنند، می توانند از بورسیه تحصیلی به ارزش 30 هزار یورو استفاده کنند. همچنین برای دانشجویانی که به صورت پناهنده وارد این کشور و این شهر شده اند نیز کمک هزینه های مشخصی را در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات دقیق تر در این خصوص می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید.

    هزینه تحصیل در دانشگاه جنوا

    مدارک لازم جهت اخذ پذیرش

    دانشجویان برای حضور در دانشگاه جنوا باید مدارک زیر را به صورت طبقه بندی شده و معتبر تهیه کند و برای این دانشگاه ارسال کنند. مدارک اصلی برای اخذ پذیرش دانشگاه جنوا شامل این موارد می باشد:

    • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
    • پاسپورت معتبر با اعتبار 18 ماهه
    • رزومه تحصیلی
    • ارائه مقالات علمی در صورت داشتن ویزای تحصیلی سند مبنی بر تمکن مالی
    • ارائه مدرک زبان

    تمامی مدارک باید به صورت ترجمه شده به زبان ایتالیایی جهت تایید اپلای به دانشگاه جنوا ارسال گردند. شما برای آسان سازی دریافت و جمع آوری مدارک و همچنین ترجمه آن می توانید از یک فرد باتجربه که سابقه مهاجرت تحصیلی را دارد، کمک بگیرید. البته بهتر است به دنبال کمک گرفتن از یک موسسه اعزام دانشجو باشید. موسسه اعزام دانشجو می تواند برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و تحصیل در این کشور و اخذ پذیرش کمک زیادی به شما کند. موسسه مهاجرتی بالدانو یکی از معتبرترین موسسات کشورمان است که می تواند برای اخذ پذیرش دانشگاه جنوا و دیگر دانشگاه های این کشور به شما کمک کند. مجموعه مهاجرتی بالدانو با در اختیار داشتن کارشناسان زبده و توانمند راهنمایی های لازم را در مورد این دانشگاه و شرایط تحصیل در آن در اختیار شما قرار دهد.

    مدارک

    مشاوره و بررسی تحصیل در دانشگاه جنوا

    در این مطلب از سری مقالات تهیه شده در موسسه مهاجرتی بالدانو تلاش کردیم یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا یعنی دانشگاه جنوا را به شما معرفی کنیم. این دانشگاه تمامی فاکتورهای یک دانشگاه معتبر را دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، می توانند به راحتی در شهر جنوا ساکن شوند و در این دانشگاه معتبر مشغول به تحصیل شوند. برای مهاجرت به ایتالیا و اخذ پذیرش دانشگاه جنوا ایتالیا نیز می توانید روی کمک کارشناسان موسسه مهاجرتی بالدانو حساب کنید.