• چهار شنبه 19 مهر |

دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا به عنوان بهترین دانشگاه های دنیا شناخته می شوند. چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را دارید، باید به صورت مرحله به مرحله به دنبال شناخت دانشگاه پلی تکنیک میلان باشید. تحصیل در ایتالیا تصمیم بسیار مهمی است. برای اینکه در دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنید باید سعی کنید با شرایط اخذ پذیرش، رتبه دانشگاه مقصد و رشته هایی که امکان تحصیل در آن ها وجود دارد آشنا شوید. 

فهرست مطالب

    دانشگاه پلی تکنیک میلان Milan of University Polytechnic بزرگترین دانشگاه فنی ایتالیا می باشد. این دانشگاه در سال ۱۸۶۳ میلادی تاسیس شده و جزء قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا محسوب می شود. این دانشگاه دارای دو پردیس اصلی است که یکی در شهر میلان و دیگری تحت اداره پردیس میلان می باشد و بین لمباردی و امیلیا رومانا قرار دارد. در حال حاضر ۳۹ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه توانسته دانشجویان بسیار معروفی را تحویل جامعه جهانی بدهد که از مهم ترین آن ها Angelo Salmoiraghi می باشد که در سال ۱۸۷۰ موفق به کسب اولین مدرک مهندسی صنایع را از این دانشگاه شد. همچنین از Pirelli Battista Giovanni نیز نمی توان گذشت زیرا این فرد با گرفتن مدرک مهندسی صنایع توانست کارخانه معروف Pirelli را در سال ۱۸۷۲ تاسیس کنند

    این دانشگاه با گروه های تحصیلی بسیار متنوع توانسته دانشجویان زیادی را به خود جذب کند و با ارائه تدریس های مدرن و استفاده از وسایل پیشرفته دانشجویانی با سطح علمی بالا را پرورش دهد. دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه و زندگی در ایتالیا می باشند، باید بدانند که در مقطع کارشناسی اکثریت رشته ها به زبان ایتالیایی تدریس می شود اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اولویت با زبان انگلیسی می باشد.

    آشنایی با دانشگاه پلی تکنیک میلان

    رتبه بندی دانشگاه پلی تکنیک میلان

    افرادی که متقاضی مهاجرت به ایتالیا هستند، باید اطلاعات کاملی در خصوص دانشگاهی که قد تحصیل در آن را دارند به دست بیاورند. شما باید علاوه بر آشنایی با دانشگاه های ایتالیا، بتوانید دانشگاه پلی تکنیک میلان  را از نظر رتبه در وب سایت های رتبه بندی معتبر دنیا مقایسه کنید و ببینید این دانشگاه در چه جایگاهی قرار دارد. شناخت رتبه دانشگاه می تواند به شما کمک کند بدانید این دانشگاه چقدر معتبر است. دانشگاه پلی تکنیک توانسته از نظر رنکینگ های جهانی رتبه های بسیار مناسبی را از آن خود کند. از نظر ARWU توانسته رتبه بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ را از آن خود کند، از نظر Times جایگاه ۲۰۱ را به نام خود کرده است.

    از نظر ما مهم ترین استاندار جهانی یعنی QS توانسته رتبه بسیار عالی ۱۳۷ را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه توانسته در رشته های مختلف جایگاه جهانی بسیار مناسبی را کسب کنند به طور مثال برای طراحی در رتبه ۶، برای مهندسی فناوری در رتبه۱۶، برای معماری در رتبه ۱۱، مهندسی مکانیک رتبه ۹ و مهندسی هوا فضا رتبه ۹ قرار بگیرد.

    رشته های دانشگاه پلی تکنیک میلان

    یکی از مهم ترین اطلاعاتی که باید کسب کنید، شناخت رشته های دانشگاه پلی تکنیک میلان است. این دانشگاه در ۱۲ بخش سازمان یافته توانسته اصلی ترین رشته های دانشگاهی را در خود جای دهد. طراحی، الکترونیک، اطلاعات و مهندسی زیستی، انرژی، فیزیک، مهندسی عمران، محیط زیست، مدیریت، اقتصاد، مهندسی صنایع، ریاضیات، مکانیک، علوم و فنون هوافضا، معماری و مطالعات شهری، محیط زیست مهندسی ساختمان، شیمی، مواد، مهندسی شیمی جزء اصلی ترین رشته های تحصیلی می باشند. این دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد از ۴۲ رشته موجود ۳۷ رشته را به زبان انگلیسی ارائه می کند و در دوره دکتری نیز تمامی رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

    رشته هایی که در دانشگاه پلی تکنیک میلان به زبان انگلیسی تدریس می شوند، عبارتند از ریاضیات مهندسی، تاریخ و طراحی معماری، معماری فضای داخلی محیط ساخت، معماری ساختمان، معماری و طراحی شهری، معماری پایدار و طراحی منظر، مدیریت محیط زیست، طراحی ارتباطات، طراحی مد، طراحی خدمات، طراحی فضایی و داخلی، طراحی و مهندسی، طراحی یکپارچه محصول، مهندسی برنامه ریزی زمینی، مهندسی برق، مهندسی انرژی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی فضایی، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی کنترل و اتوماسیون، مهندسی ژئوانفورماتیک، مهندسی ارتباطات از راه دور، مهندسی هسته ای، مهندسی و علوم کامپیوتری، مهندسی هوافضا، مهندسی مکانیک، مهندسی مدیریت. اگر قصد تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی را دارید، می توانید این دسته از رشته ها را برای تحصیل به زبان انگلیسی انتخاب کنید.

    رشته های دانشگاه پلی تکنیک میلان

    هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک

    میلان شهر فشن و مد می باشد از این رو هزینه ها و مخارج در این شهر بالا خواهد بود. افرادی که این شهر را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید بدانند دانشگاه پلی تکنیک میلان برای دانشجویان خود محل اقامت ارائه نمی دهد و تنها ۲۰۰۰ تخت را در سال برای دانشجویان مهاجر اختصاص می دهند. از آن جا که بیشتر دانشجویان این دانشگاه مهاجر و مسافر هستند، این تعداد پاسخگوی نیاز دانشجویان نخواهد بود و آن ها باید برای تهیه مسکن و محل اقامت خود پیش از هر چیزی اقدام نمایند.

    اما در طرف دیگر گران بودن مسکن و اقامتگاه یکی از مشکلات اصلی دانشجویان خواهد بود. تنها دانشجویانی که بتوانند از بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه بهرمند شوند می توانند در این خصوص آسودگی خاطر داشته باشند. دانشجویان باید برای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان در رشته ها و مقطع های مختلف هزینه ای بین ۱۵۰۰ تا ۴۳۰۰ یورو را در هر سال تحصیلی پرداخت نمایند. همچنین دانشجویان باید هزینه های جانبی را پرداخت نمایند. حق تمبر ۰۰٫۱۶ یورو، مالیات ۰۰٫۱۴ یورو، بیمه حوادث ۵۰٫۳۰ یورو، بیمه سرقت ۶۵٫۱۳ یورو. در کنار همه این موارد لازم است بدانید که فارغ التحصیلان این دانشگاه پس از اتمام تحصیل با پیشنهادهای کاری فراوانی روبه رو خواهند بود. تقریبا ۵۵ ٪ دانشجویان پس از اتمام مقطع کارشناسی شانس پیدا کردن کار را خواهند داشت. پس با  تفکر پیدا کردن شغل مناسب پس از تحصیل می توانند تمام هزینه و سختی ها موجود را تحمل کنند.

    هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک

     بورسیه های مهم دانشگاه پلی تکنیک میلان

    دانشگاه پلی تکنیک میلان دارای چهار بورسیه مهم با ارزش قیمتی متفاوت می باشد. بورس پلاتین، بورس طلایی، بورس نقره ای، بورس DSU چهار بورس اصلی این دانشگاه می باشند. بورس پلاتین با ارزش ۱۰۰۰۰ یورو به دانشجویان برای پرداخت هزینه شهریه و خوابگاه تعلق می گیرد و در آخر نیز با کسر مالیات مقداری از پول به عنوان پول تو جیبی برای دانشجویان باقی خواهد ماند. بورس طلایی نیز با همین کاربرد به دانشجویان تعلق می گیرد اما ارزش بودجه ای آن ۵۰۰۰ یورو می باشد. در بورس نقره ای افراد از دادن شهریه دانشگاه منع خواهند شد زیرا بورس نقره ای تمام هزینه های شهریه دانشگاه پرداخت می کند.

    اما در بورس DSU کمی شرایط متفاوت خواهد بود این بورس به افرادی که درآمد پایینی دارند، تعلق می گیرد. اما نکته مهم در گرفتن این بورس اثبات درآمد پایین می باشد. سازمان CAAF این بورس را به دانشجویانی که درآمد پایین داشته باشند، اهدا می کند. در واقع افراد با ارسال مدارک برای اثبات درآمد پایین باید منتظر نتیجه بمانند. نتیجه از طریق مدرک ISEEU  به فرد متقاضی ارسال می شود و بر اساس آن طبقه اقتصادی و میزان بورسیه مشخص می شود.

    بورسیه های مهم

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک

    دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه دانشگاه پلی تکنیک میلان را داشته باشند، باید برای اثبات زبان انگلیسی خود به دانشگاه، یکی از مدرک های زبان زیر را داشته باشند. داشتن مدرک تافل با نمره ۷۸، داشتن مدرک آیلتس آکادمیک با نمره ۶، داشتن مدرک تافل ریدینگ و لیسنینگ با نمره ۷۲۰، داشتن ملک انگلیسی کمبریج پیشرفته B1، داشتن مدرک انگلیسی پیشرفته با امتیاز.C1 دانشجویانی که هر یک از مدرک های زبان نام برده را داشته باشند می توانند برای ورود به دانشگاه اقدام نمایند.

    شما باید شرایط پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان را فراهم کنید. این شرایط علاوه بر مدرک زبان به مدارک دیگری نیاز خواهد داشت تمامی مدارک زیر باید به زبان ایتالیایی ترجمه و مورد تایید قرار گرفته باشند. مدارکی که دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه لازم دارند عبارت اند از داشتن رزومه CV _ ارائه مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات _ ارائه مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات _ گرفتن ویزای تحصیلی _ داشتن انگیزه نامه و توصیه نامه _ دانشجویان باید سندی مبنی بر تعداد ساعات دوره ها و فعالیت های آموزشی خود را تهیه کنند. اما مهم ترین شرط قبولی در دانشگاه قبولی در امتحان ورودی این دانشگاه می باشد.

    موسسه اعزام دانشجو

    دانشگاه پلی تکنیک میلان یکی از معتبرترین دانشگاه های ایتالیا است. برای اینکه بتوانید در این دانشگاه پذیرفته شوید، باید شرایط پذیرش دانشگاه را بشناسید. افراد بسیاری سالانه برای پذیرش در این دانشگاه اقدام می کنند اما به خاطر اینکه با مراحل و شرایط پذیرش آشنا نیستند، نمی توانند موفق به پذیرش شوند.

    شما باید برای تحصیل در ایتالیا و پذیرش در دانشگاه پلی تکنیک میلان از یک موسسه اعزام دانشجو کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی بالدانو یکی از بزرگترین موسسات مهاجرتی کشورمان است که می تواند برای پذیرش در این دانشگاه به شما کمک کند. شما می توانید برای اخذ پذیرش از کارشناسان مجموعه مهاجرتی بالدانو کمک بخواهید تا کارشناسان ما راهنمایی ها و مشاوره های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

    نتیجه گیری

    در این مطلب از گروه مهاجرتی بالدانو سعی کردیم یکی از دانشگاه های معتبر ایتالیا را به شما معرفی کنیم. دانشگاه پلی تکنیک میلان برای افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند انتخاب بسیار مناسبی است. شما می توانید به راحتی پذیرش این دانشگاه را به دست بیاورید فقط کافی است از یک موسسه اعزام دانشجو کمک بگیرید. مجموعه مهاجرتی بالدانو با در اختیار داشتن بهترین کارشناسان و مشاوران می تواند برای مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور به شما کمک کند. اگر می خواهید با بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل آشنا شوید، حتما با کارشناسان گروه مهاجرتی بالدانو تماس بگیرید.